lakunan jarrut

ajk79

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Mulla laguna -00 1.9 dti farmari ja jarruremppa eessä. Takalevyt n. 8mm paksut et onko kellään tietoa minimi paksuudesta, vai ajetaanko levyillä niin kauan ku katsastusmies antaa?? ja sit jos sais vähän hyviä ohjeita miten palat vaihdetaan..onko pakko irrottaa satulaa..meinaa olla jarruputket lujilla jos irrottaa satulan. Ja missä järjestyksessä pitää tehdä mitäkin.. Ja miten sais jarrulevyn irti ku on TOD lujalla ne torx ruuvit..jos jollain tietoa niin ois mukava jos tumpelokin vois opetella rellun remppaamista.
 

skara

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 190
Vs: lakunan jarrut

Vasaraa torxeihin reilusti ennen irrotusta. Satula ja sen alla oleva runko täytyy irroittaa, saadakseen palat ja levyt vaihdettua. Irroittele jarruputkea vähän kiinnikkeistään, niin se antaa sen verran periksi, että palat saa välistä pois, tue hyvin rautalangalla, ettei putki väänny liikaa. Jarrumäntä menee sisään vain kiertäen, siis ei mene väkisin painamalla, varo rikkomasta männän suojakumeja.
 

Porinpoika

Kesä kamu
Viestejä
568
Vs: lakunan jarrut

Kyllä tuo skaran konsti hyväksi koettu, 1/2 pitkä jatkis kantaa vasten ja pääsee kaiken pienimmällä, vain napautus vasaralla ja aukeaa vaikka ruuvimeisseli mallisella torxilla, mites se oli, kun järki loppuu niin työkalut kasvaa... ;)
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 788
Vs: lakunan jarrut

skara sanoi:
Vasaraa torxeihin reilusti ennen irrotusta. Satula ja sen alla oleva runko täytyy irroittaa, saadakseen palat ja levyt vaihdettua. Irroittele jarruputkea vähän kiinnikkeistään, niin se antaa sen verran periksi, että palat saa välistä pois, tue hyvin rautalangalla, ettei putki väänny liikaa. Jarrumäntä menee sisään vain kiertäen, siis ei mene väkisin painamalla, varo rikkomasta männän suojakumeja.

Just vaihdettiin 140tkm ajettuun 00 lagge breakkiin kierros jarruja (etu+taka) ja meni 4 T40 torxi päätä rempassa. Oli ihan saatanan piukassa. Ota umpipäisiä torx avaimia tohon hommaan. Ja vähintään 40 cm varrella oleva väännin jotta saat auki. Ja todellakin joutuu antamaan isompaa vasaraa tohon pohjalle.. Tehtiin niin että lyöntiä kestävä torxi varrenpäähän (taittuva 180' varsi) ja vasaraa perään. On se mukava että noita ruuveja on se 2 kpl per levy...

2 tuntia meni tohon rastiin aikaa kahden miehen voimin. Auto ilmassa..
 

Porinpoika

Kesä kamu
Viestejä
568
Vs: lakunan jarrut

Ei ole mitään järkeä lyödä torksilla, kartio reunus pääasiaalisesti se mikä ruostunut kiinni, jos vain jenka on jumissa niin vääntää sen ruuvin poikki ihan MEISSELI mallisella "ruuvarilla".... ;)
 
Ylös Bottom