Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Joo ei mullakaan mitään ongelmia oo tuon DPF:n kanssa. Ihmetyttää vaan kun ei talvella polta, eikä tukkeudu. Ja kun rellullakin on jo 25vuotiset perinteet päästöhuijauksien kanssa ;D ;D
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Ei oo rellu vielä poltellut tälle kesää, viime heinä/elokuun vaihteessa viimeksi.
18tkm sitten :eek:
Muistelin että näyttää nokikertymän tuolla clipillä, mutta sehän onkin poikkeama kylmänä.
 

pasiv

Aktiivinen jäsen
Viestejä
890
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Onkohan siinä joku huijausmoodi nyt päällä? Esim, konepellin varoituskytkin viallinen? ???
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

pasiv sanoi:
Onkohan siinä joku huijausmoodi nyt päällä? Esim, konepellin varoituskytkin viallinen? ???
Hyvä kysymys, toisaalta nyt kun katsoin toista vanhempaa kuvaa niin kyllä se on sama tuo nokikertymä 18g. Eli tarkoittaa sitten kuitenkin noen määrää. Jos sitten on suomennettu oikein ::)
Eli nokea ei olisi kertynyt kohta vuoteen :eek:
Jos tää polttaa vaan niin puhtaasti, että nokea ei tule ;D ;D
 

pasiv

Aktiivinen jäsen
Viestejä
890
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Luulisi hiukkasloukussa olevan suuremmat lämpötilat kun tuo 50 astetta? Onkohan lämpöanturi ihan ajan tasalla?
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Muistaakseni otin kuvan kun auto oli seissyt, ei ollut lämmin.
Ahdinpyörän etupuolen lämpötilakin 200, vaikka varmaan pitäis olla lähempänä 20.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Laguna on aloittanut jo hiukkasten keräyksen, nokikerros oli aiemmin 18g ja nyt 24g.
Vielä ei ole tälle kesää poltellut, viimeisestä kerrasta 20tkm ;D
 
Viestejä
284
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

MTI sanoi:
Laguna on aloittanut jo hiukkasten keräyksen, nokikerros oli aiemmin 18g ja nyt 24g.
Vielä ei ole tälle kesää poltellut, viimeisestä kerrasta 20tkm ;D
Minkähänlainen bypass-systeemi näissä on, jos kylmillä keleillä nokea ei edes kerry lisää..?
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

No niin, nyt poltti laguna hiukkasloukun puhtaaksi. Edellisestä kerrasta ehti kulua n. Vuosi ja 21500km.
Nyt tullut 800km polton jälkeen mittariin ja 0g nokea kertynyt.
Mutta nytpä syttyikin service, check injektion, check cruise ja meni vikatilaan, tehot kadoksissa.
Clippi kehotti tarkistamaan loukun paineanturin johdot ja liitokset. Jos ei niissä ole vikaa, niin sitten neuvoo vaihtamaan anturin.
Nollasin nyt koodit pelkästään, pitää katsoa johdot kun ehtii. Ei ainakaan heti tullut vika takaisin.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Tarkistin johdot ja rasvasin liittimet, ei näkyvää vikaa. Anturille tuli 4,78V virtaa, mikä pitäis olla ok.
Niin ja puhallin paineilmalla letkun kun otin anturin irti. Ihmettelin vaan että mistä tuli pöly pöllähdys, no en sitten kiinnittänyt siihen enempää huomiota. Auto kasaan ja testaan. Nyt tulikin melkein heti vika päälle takas, ennen pysyi kuitenkin hetken pois.

Sitten muistelin että Masilla oli lagunassa vastaavan kaltainen ongelma hiukkasloukun poiston jälkeenkin. Paineanturin letku rikki.
Nyt otin uudestaan tarkempaan syyniin omastakin sen letkun. Ja siellähän se vika oli! Putkesta lähtevä letku joka menee paineanturille, oli putken päästä lähes irti poikki. Paineilma oli varmaan tehnyt siihen isomman reijän, joten vikakin tuli nopeammin takas ja siitä tuli se pöly pöllähdys kun puhallin aiemmin sitä. On vaan niin ahtaassa paikassa piilossa se letku, hankala nähdä sitä. Laitoin bensaletkua nyt tilalle, saa nähdä miten kestää kuumuutta. Huonosti on kyllä alkuperäinenkin kestänyt.
Vikakoodien poisto ja testaus. Ei syttynyt enää vikavalo ja kulutuskin tippui kun seuraa hetkellistä kulutusta.

Kehottaisinkin kaikkia jolla on rellussa hiukkassuodattin, tarkistamaan tuon letkun. Vaikkei olisi vielä oireita. On varmasti tyyppivika näissä. Ei kestä kuumuutta.

Ja kiitokset vielä Masille ongeman ja ratkaisun löytymisestä.

 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Kävin varsin merkkiliikkeestä kysymässä letkua, olisko siihen tullut parannusta. Ei ole, samaa letkua saa. Paineanturi ja metalliputkenpätkä tulee mukana, hinta yli 200€ :eek:
Katotaan miten bensaletku kestää. ;D

Ei tässä mitään omaa ruiskutussuutinta ole hiukkassuodattimelle, tai ainakaan sen lähistöltä ei löydy.
Yksi paineanturikin vaan. Se on siinä suodattimen etuosassa. Kai se mittaa pakokaasun paineita, paine nousee jos putki tukossa ???
 
Viestejä
289
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Hyvä että ongelma löytyi ja saatiin korjattua 8)

Ja veikkaan samaa kuten sinä, ettei varmasti olla ainoita...
 
Viestejä
296
Tykkäyksiä
2
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Silikooniletku niin alkaa kestämään, kumma kun taas säästetty väärässä paikassa tehtaalla!
 
Viestejä
60
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

MTI sanoi:
Tarkistin johdot ja rasvasin liittimet, ei näkyvää vikaa. Anturille tuli 4,78V virtaa, mikä pitäis olla ok.
Niin ja puhallin paineilmalla letkun kun otin anturin irti. Ihmettelin vaan että mistä tuli pöly pöllähdys, no en sitten kiinnittänyt siihen enempää huomiota. Auto kasaan ja testaan. Nyt tulikin melkein heti vika päälle takas, ennen pysyi kuitenkin hetken pois.

Sitten muistelin että Masilla oli lagunassa vastaavan kaltainen ongelma hiukkasloukun poiston jälkeenkin. Paineanturin letku rikki.
Nyt otin uudestaan tarkempaan syyniin omastakin sen letkun. Ja siellähän se vika oli! Putkesta lähtevä letku joka menee paineanturille, oli putken päästä lähes irti poikki. Paineilma oli varmaan tehnyt siihen isomman reijän, joten vikakin tuli nopeammin takas ja siitä tuli se pöly pöllähdys kun puhallin aiemmin sitä. On vaan niin ahtaassa paikassa piilossa se letku, hankala nähdä sitä. Laitoin bensaletkua nyt tilalle, saa nähdä miten kestää kuumuutta. Huonosti on kyllä alkuperäinenkin kestänyt.
Vikakoodien poisto ja testaus. Ei syttynyt enää vikavalo ja kulutuskin tippui kun seuraa hetkellistä kulutusta.

Kehottaisinkin kaikkia jolla on rellussa hiukkassuodattin, tarkistamaan tuon letkun. Vaikkei olisi vielä oireita. On varmasti tyyppivika näissä. Ei kestä kuumuutta.

Ja kiitokset vielä Masille ongeman ja ratkaisun löytymisestä.

Itsellä ollut myös tämä vika.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Etupyörän laakeri ääntänyt jo alkukesästä asti, nyt alkoi oleen satasen vauhdissa senverran meteliä että piti asialle jotain tehdä.
Molemmat laakerit on vaihdettu takuuaikana noin 90tkm kohdalla, ja nyt kohta mittarissa on 180tkm.
Koska alkuperäinen ei kestänyt tuon pidempään, niin nyt laitoin asiantuntijoiden suositteleman Ridex merkkisen laakerin ;D
Muuten homma meni putkeen, mutta heti kärkeen meni abs anturin kiinnityspultti poikki :(
Joutu poraamaan pois.

 
Viestejä
284
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Onko sulla omassa tallissa tuollainen "nostin" ? Kuinka korkealle sillä pääsee? Pikkasen olen kuolaillut tuollaista, pitäisi vaan talli rakentaa ensiksi ;D
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Joo omassa talllissa. Noin metriin nostaa. Tämä on keskeltä avoin. Voin suositella harraste remppaajille.
BMW X5 on suurin auto jota olen tuolla nostellut, ja eniten myös ;D
 
Viestejä
284
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

MTI sanoi:
Joo omassa talllissa. Noin metriin nostaa. Tämä on keskeltä avoin. Voin suositella harraste remppaajille.
BMW X5 on suurin auto jota olen tuolla nostellut, ja eniten myös ;D
Voiko tästä päätellä, että BMW on vaatinut enemmän "korjailua" kuin Rellu...? ::) ::)
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Kyllä, mutta tällä kyseisellä bmwllä on ajettu n.500tkm :D
Ja kun näissä bemareissa riittää tukivarsia niin edessä kuin takanakin, tähän yhdistettynä km, niin remppaa riittää ;D
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 037
Tykkäyksiä
0
Vs: Laguna III sport tourer 2.0dci aut -12

Tulipa tehtyä 180tkm huolto. Moottoriöljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, polttoainesuodatin sekä automaattiloota öljyt vaihdoin samalla.
Hiukkassuodattimelle riitti yksi polttokerta viimekesälle, noin kymppitonni tullut viimeisestä poltosta ajettua.
 
Ylös Bottom