Laguna II käyttökuntoon

mikkokan

Jäsen
Vs: Laguna II käyttökuntoon

Ainakin täällä meillä on Citroen/Peugeot merkkilliikkeessä alennettu tuntihinta yli 10v autoille. Myös orkkisosat selvästi halvempia.

Mutta totta tuo, että jos ei itse osaa korjata niin ei mitään järkeä viedä tällaisia romuja merkkiliikkeeseen. Ihmettelin muuten samaa kun kävin paikallisessa merkkiliikkeessä, että missä ovat myytävät Renaultit. Yksi pikkuräppänä näkyi muttei mitään isoa autoa. Volvot ja H-merkkiset korealaiset olivat vallanneet hallin. Saattaisi olla paikallaan maahantuojan tehdä jotain!

Onko muuten Renaultilla mitään Peugeotin Service Box vastaavaa? Eli nettipalvelua mistä näkee ilmaiseksi räjäytyskuvat sekä alkuperäisosien hinnat ja osanumerot?

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Missä ovat myytävät Renaultit? Ei niitä ole merkkiliikkeessä,kuin hallissa esittelyautot,2 vaihtoautoa, ja julmetullinen rivi niitä Volvoja ja Hyundaita. Niitähän ostetaan, Kiinalaisia ja korealaisia. Kun Maahantuojan asenne jo olemassa olevaan kantaan ( lue asiakkaisiin) on mitä on,niin kuka nyt viitsii niitä ostaa. Esson baarijutuissa kuulee usein,että parhaat ranskalaiset saa grilliltä, mutta meidän tapauksessa parhaat saa Ei merkkiorganisaatiosta, koska ne on vaihdettu jo toiseen merkkiin. Syy; Takuu/huoltoasiat ovat olleet vaikeita, toinen syy ; mallistossa ei sopivaa uutta tai hyvitys uuteen surkea. Näin se vain menee. Tämä menee vähän off topikiksi,mutta mitä enemmän tähän asiaan paneutuu,niin sitä enemmän näen järkeä pitäytyä siinä hyväkuntoisessa Laguna II:ssa,jos sellaisen omistat.

pek

Nuorempi jäsen

On järkeä pitäytyä siinä hyväkuntoisessa Laguna II:ssa, 2001 175tkm,,jos katsastaja sanoo, että loistokunnossa.

On auto no: 29 joka ostettu käytettynä (101tkm) 4v. sitten 55v:tisen kruisailun aikana. Ikäisekseen ei isoja vikoja.

Ostin 4v. sitten 101tkm ajettuna. Nyt 176tkm.

Korjaukset:

1 alapallo, 1 koiranluu, takajouset (toinen poikki,) jakopää, puolat ja tulpat(koko satsi Englannista 49e,) öljyn-
suodattimien vaihto 2x. Takajarrulevyt ja - palat.

Tulossa jakopää ja öljyjen+suodattimien vaihto.

Ei paha?

2x

mikkokan

Jäsen

Ei paha ollenkaan "pek"!

Minun tapauksessa laittoa on vähän enemmän ja hommat jatkuu :)

Tilasin Saksasta uudet tukivarret varastoon Mapco merkkiset 33€kpl ja koiranluut kanssa Mapcot 8€/kpl. Katsotaan minkälaista noiden laatu on, eipähän korkealta tipu mutta merkki on ainakin minulle jo entuudestaan tuttu.
Auto on kokoajan minulla ollessa narissut kääntäessä, luulin sen johtuneen koiranluista ja se johtuikin mutta nyt kääntäessä ääni jatkui mutta vain vetopäällä. Eli kuljettajan vetoakseli menee tänään vaihtoon. 130€ Fixukselta. Sinänsä harmi, että ehdin pari päivää sitten vaihtaa vaihteistoöljyt mutta pitää kaataa puhtaaseen astiaan ja laittaa samat takaisin.

Clippi tuli myös, sain rengaspainehälytyksen pois.

masi

Jäsen

Hyvältä näyttää, hyvää jälkeä tulee. Yhtä hyvää/mukavaa autoa on vaikea löytää tuohon rahaan. Mulla ollut tuo lagu II 2.0T, 108tkm -> 275tkm, hyvin on pelannut. Ihan nyt loppumetreillä korjaamo ei tajunnut vaihtaa apulaitehihnaa, ja se rispaantui ja sekoitti jaon, joten toi koneremppa on tuttu :) Uusilla vinkeillä onnistui jakohihnan laittaminenkin suht helposti (kolmannella kerralla). 600e maksoi konepuolen hilut, sit katsastuskuntoon laittamiseen meni 600e korjaamolla (taka-akselin puslat, takajarrusatula yms) töineen. Päivän verran ne tuota väänsi joten työn osuus jäi aika pieneksi. Kyseessä siis sama korjaamo joka ei vaihtanut apulaitehihnaa.

Puslia menee, mutta sehän on näissä halpa kulutusosa. Tässä nyt sit pähkäilen myynkö +/- 0e pois, vai pidänkö. Vaimo tykästyi hätätilassa ostettuun clioon, ja ite haluaisin mielummin ajella saffella tms. erikoisemmalla...

Itsellä mennyt puslia, ikkunannostin, avainkortti (korjauttanut napit keyrepair.co.uk tms), ilmastoinnin lauhduttiminen kenno sekä siihen tuleva putki (kenno 60e Saksasta, putki 260e merkkiliikkeestä alennuksilla)...

Paljon halvempia ja mukavempia kilometreja saa silti hakea, todella tyytyväinen olen ollut autoon. Ai niin, heti alkuun vaihdoin AVK:lta noi paremmat puolinahka-penkit, ne on yhdet parhaista missä olen istunut, suosittelen.

mikkokan

Jäsen

Nuo puolinahkapenkit olisi hakusessa, AVK:lla on vaan törkeän hintaisia minusta. Miten usein näistä sitten niitä puslia menee kun kaikki puhuu siitä? Minä asun 5km hiekkatien takana ja päivittäin auto kulkee siis 10km hiekkatietä ja 20km asfalttia. Ainakin pösöt ovat kestäneet n. 100tkm meidän käytössä ennenkuin uusintakierros on alkanut. Toisaalta tämä Laguna vaikuttaa aika painavakeulaiselta autolta...

Olipas kallis ilmastoinninputki!

masi

Jäsen

mikkokan sanoi:
Nuo puolinahkapenkit olisi hakusessa, AVK:lla on vaan törkeän hintaisia minusta. Miten usein näistä sitten niitä puslia menee kun kaikki puhuu siitä? Minä asun 5km hiekkatien takana ja päivittäin auto kulkee siis 10km hiekkatietä ja 20km asfalttia. Ainakin pösöt ovat kestäneet n. 100tkm meidän käytössä ennenkuin uusintakierros on alkanut. Toisaalta tämä Laguna vaikuttaa aika painavakeulaiselta autolta...
Joo, on ne kalliit, varmaan saa muualta halvemmalla, varsinkin nykyään. Itse taisin maksaa 300e niistä silloin. Ja verhoilutin/verhoilin ne vielä päälle aito nahka / alcantara. Mutta paras sijoitus autoon, kun sillä on tullut ajettua sen jälkeen yli 150tkm...

Alapalloissakin taitaa vähän riippua ostatko kalliimmat lemförderin (tms) vai halvimman motonetin osan. Mulla on vaihtelevasti menny 1-2 kertaa läpi katsastuksesta muistaakseni samoilla...

mikkokan

Jäsen

Ok, kiitos tiedoista!

Vetoakseli vaihdettu ja nakse liikkelle lähtiessä hävisi.

Moottoritilasta kuului vielä ajoittain naksetta, lopulta tajusin että tässähän onkin laturissa vapaakytkin. Yleensä olen tottunut näkemään niitä dieseleissä. No purkuautosta vaihdoin laturin niin sekin ääni hävisi.

mikkokan

Jäsen

Noniin kerrotaanpa mitä saatu aikaan.

Sisustuksen vaihto:

E85 muunnos, olen ajanut nyt viisi tankillista E85:llä. Alkuun oli ongelmia pienestä nykimisestä välillä mutta onneksi se ratkesi iridium-tulpilla. Boksina Bioadapter 4.2. Siinä on oma lämpötila-anturi mikä antaa rikastusta näin kylmillä. Kuitenkin olen huomannut, että nyt jo on viisasta pitää n. 5L bensaa tankissa niin lähtee käyntiin ilman pientä viivettä.
Kaikki kysyy, että kannaataako niin sanottakoon että jokainen tekee laskutoimitukset itse ja ottaa huomioon esim. ylimääräisistä öljynvaihdoista koituvat kulut mutta minusta hyöty on juuri ja juuri sellainen että kannattaa. Auto tuntuu myös vääntävämmältä ja pirteämmältä, mutta tämä voi olla korvien välissä.

Auto on pelannut hienosti ja olen siihen tyytyväinen.

mikkokan

Jäsen

mikkokan sanoi:
Tilasin tällaisen setin lämmönsäädinpaneelin valoiksi.
http://www.ebay.com/itm/290538267399

Tosiaan nopealla googlettamisella brittifoorumilta noita polttimoita ei saa erikseen vaan valmistajan lääke on paneelin vaihto. Uskomatonta!
Asennettu!

Kolvasin vanhojen polttimoiden "lähtöön". Ongelmana pistemäinen valo, mutta laitoin vastapuolella teipinpalan niin piste hävisi ja nyt valo on tasainen, eikä noihin tarvitse enään koskaan koskea. Hieman sinertävä on lopputulos, koska tausta oli maalattu sinisellä, ilmeisesti siksi että saadaan vanhoihin halogeeneihin LED-efekti ja näin samanvärinen valomaailma.

masi

Jäsen

Tosi hyvältä näyttää tuo sisusta! Mitä tarkoitit teipinpalalla vastapuolella että pistemäinen valo häviäisi?

mikkokan

Jäsen

Niin tuo lämmönsäätöpaneeli pitää purkaa takakautta, että saa polttimot kolvattua. Sitten edestä pitää purkaa tuo musta etuosa. Siellä takana on "valonlevittäjä" ja niihin kolmeen kohtaan mihin ledi tuli takakautta laitoin teipinpalan, ettei valopiste paista läpi kirkkaasti. Ledeissä on usein tuo ongelma, koska se on pistemäistä valoa, että tuo keskusta pitää jotenkin "hävittää".
Vaikea selittää mutta helppo toteuttaa :)

mikkokan

Jäsen

Laitoin korkeusanturit purkuautosta paikoilleen, vaihdoin johtosarjan+lisäsin taka-anturille puuttuvan johdon. Kytkin myös irti manuaalisäädön, pyysin Clipiä etsimään uusia laitteita ja sieltä löytyi kaasupurkausvalot. Kaikki vaikuttaisi toimivan, valot säätyy kun koria liikuttaa.
Pitää vielä tehdä perussäätö 6mm kuusiokololla illalla.

mikkokan

Jäsen

Hioin umpiot vielä kerran. Nyt 1000 ensin ja sitten 2000. Märkänä molemmat. Sitten myllytin umpiot. Avot, nyt näyttää uusilta.
Nyt näkee pimeällä vielä selvästi paremmin. Yllättävä ero näkyvyyteen umpion kunnolla.

Muovinen moottorisuoja/koriste paikoillaan, sain hommattua. Nippusiteillä, pitää ostaa marmorilta kiinnikkeet joskus.

Lisäksi löytyi paremmasta mallista johtosarja sisälle, niin sain 2x tupakansytytinpaikkoja lisää sisälle. Nyt 3kpl sisällä ja 1kpl takakontissa.

Ylös Bottom