jmmv sanoi:Tullut talvella testattua tallissa että ilmastointilaite toimii mutta olisiko jollain jonkinlaisia huolto ohjeita joita kannattaisi tehdä ja tarkistaa??Vai voiko niille tehdä itse mitään huoltotoimia?Manuaalinen laite kyseessä.
T_White sanoi:Tuskin kannattaa paljoa itse tehdä, raitis-ilmasuodattimen vaihto, ja ehkä järjestelmän desinfiointi? täälläkin ohjeita siihen, mutta itse laittaisin sellaisen putsaavan paukkupullon suhisemaan lattialle, ja sisäkierto päälle, jos haisis "tuhnulta" ? tms. Itsellä ei mitään hajuja päästele, niin en edes sitä tehnyt. Mutta täyttöhuolto kannattaa tehdä jos et tiedä koska huollettu? maksaa about 80-90e. riippuen paikasta, ja on hyvä tehdä vaikka ei kylmäainetta olisi kadonnutkaan. Koska, järjestelmään saattaa tulla aikaa myöten vettä, joka taas rasittaa kompuraa. About 4-5 vuoden välein pitäis riittää? vaikkakin jotkin huoltofirmat suosittelee täyttöhuoltoa 2 vuoden välein?
Jakz sanoi:Taitaa riittää harvempikin täyttö kun tuo 2 vuotta.. Verraten että oma täytettiin viime kesänä ensimmäistä kertaa ja vielä tuli ihan kylmää ja hyvin pelasi ;D eli 7 vuotta samoilla. Ei ollut edes hirveitä määriä mitä sieltä oli haihtunut. Mutta tietysti jatkossa useemmin huollatan, varmaan 3-4 vuoden välein jos sama auto pysyy.
T_White sanoi:Jakz sanoi:Taitaa riittää harvempikin täyttö kun tuo 2 vuotta.. Verraten että oma täytettiin viime kesänä ensimmäistä kertaa ja vielä tuli ihan kylmää ja hyvin pelasi ;D eli 7 vuotta samoilla. Ei ollut edes hirveitä määriä mitä sieltä oli haihtunut. Mutta tietysti jatkossa useemmin huollatan, varmaan 3-4 vuoden välein jos sama auto pysyy.
Jep, lievää ylihuoltoa tuo 2v. välein, kyllä se 4-5v. just se sopiva, ja vaikkei tosiaan sitä nestettä ois paljoa kadonnutkaan, niin huollolla varmistetaan ainakin kunnon voitelu, kun uudet aineet sekä öljy vaihdettu (intekroitu aineeseen?), niin silloin sitä vettä ei ole järjestelmässä, se kun niitä kompuran laakereita jne. rasittaa... Noh, nämähän nyt tulikin jo sanottua, menköön![]()