Laguna II -01 ei käynnisty ajoittain

french frie

Jäsen
Arvon foorumilaiset, apua kaivataan;

Laguna II -01 1,6 ei käynnisty noin joka viidennellä kerralla, startti pyörittää kyllä ihan pirteesti. Pari kertaa oon pyörittänyt akun tyhjäksi asti. Akun pitäisi olla kunnossa, tulee ajettua lyhyttä matkaa ja olen pitänyt akkua ylläpitolaturissa n.kerran viikossa. 160 tkm huolto tehty ja ajettu 10 tkm sen jälkeen. Pelko persiissä saa olla milloin jäädään vaimon ja lapsen kanssa johonkin korpeen... Jakohihnan vaihtoi viimeksi joku pärnänen itse ja epäilen että ajoituksessa on jotain häikkää kun tyhjäkäynti sahaa jonkin verran. Voiko tämä vaikuttaa asiaan? Vai voisiko kyseessä olla joku ajonestohomma? Avain finaalissa?

Neuvoista kiitollinen,

wf

kimmom

Nuorempi jäsen
Vs: Laguna II -01 ei käynnisty ajoittain

Kampiakselin asennontunnistin melko varmasti.Ilmeisen yleinen vika.

tijuhe

Jäsen

Enpä tiedä, että onko noita tunnistimia useampia, mutta ainakin vauhtipyörän asennontunnistin on kohtuu helppo putsata, tarvitaan vain sopiva avain, taskulamppu, peili ja puhdistusvälineet (esim. hammasharja ja tiskisieni). Tietysti liittimeenkin voi suihkuttaa jotain sopivaa ainetta jos löytyy. Minun tarina + linkki ohjeisiin: renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=5543.0. Ilmeisesti minulla ainakin osui diagnoosi oikeaan kun on toiminut 11kk ongelmitta korjauksen jälkeen.

french frie

Jäsen

tijuhe sanoi:
Enpä tiedä, että onko noita tunnistimia useampia, mutta ainakin vauhtipyörän asennontunnistin on kohtuu helppo putsata, tarvitaan vain sopiva avain, taskulamppu, peili ja puhdistusvälineet (esim. hammasharja ja tiskisieni). Tietysti liittimeenkin voi suihkuttaa jotain sopivaa ainetta jos löytyy. Minun tarina + linkki ohjeisiin: renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=5543.0. Ilmeisesti minulla ainakin osui diagnoosi oikeaan kun on toiminut 11kk ongelmitta korjauksen jälkeen.

Ok, tämä pitää tsekata, kiitos neuvosta!! Kesälomille pääsee viikon päästä niin tämä on juuri sopivaa mökkirapsuttelua.. 8)

Ylös Bottom