Jäähsytysjärjestelmän ilmaus Renault Clio 1.4 vm.2000

PikaClio

Jäsen
Harvoilla on mahdollisuus oikiaan alipaine täyttöön.
Paljon olen miettinyt diy versiota mihin liittyy paisarin korkin kokoinen ja parin metrin mittainen letku ynnä pölynimuri...

Aikanaan Kiinasta tilasin alipaine täyttö systeemin mutta ainakaan v6 lagunaa se ei tyydyttänyt...
Sain halvalla...
Oma systeemi ei ole valmiina ostettu kuin osaksi. Alupaineen muodostan Motonetin öljynvaihtopumpulla...sellainen 5-6 litraa tilavuudeltaan ja maksaa kotain 60-70 €. Loppu on ihan omasta päästä eli paisarin korkki ja siihen sopiva nippa. Jotain kokoja voin korvata jäähdytinkorjauksissa käytettävällä kartionmallisella kumitulpalla. Yksikertaisimmillaan joku jäykkä levynpala, johon liimaa kumilevyn tiivisteeksi ja siihen sopiva nippa. Tein välisäiliön ennen sitä öljynvaihtopumppua, ettei öljynvaihtopumppuun mene vettä, mutta ei se siitä rikki mene. Toimii hienosti myös esim. tankin tyhjennyksessä tai jarrunesteen imemisessä.

Renuissa vaan on ongelmana syylärin tyhjennyspropun puute...täyttö kun tapahtuu tällä systeemillä alakautta

Meikä

Jäsen
Lisäsin jäähdyttäjään nestettä, ja sen jälkeen ja vähän ennen sitäkin alkoi lämmin ilma loppuun, kuumahan se ole ollutkaan sen mitä olen omistanut kyseistä autoa.Olen käyttänyt autoa lämpymäksi, aukaissut painesäiliön korkin ja letkuja puristellut, mutta se ei riitä.Onko siinä jotain proppua tms.kikkaa? Ajettu 211th. ja painelaakeri alkoi pitään ääntä - WOT?
Tämän vuoksi kyselin jäähdyttäjänkorkista. En missään vaiheessa uskonut sellaista olevan. Kun kerrotaan nestettä lisätyn jäähdyttäjään niin ihmetellä täytyi. Mutta viestiketjun aloittaja ei näitä ole kommentoinut niin annetaan olla. Yleinen keskustelu jäähdytysjärjestelmästä ei minua enempää kiinnosta.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
No nämä ovat näitä "sanoja" jäähdytysneste, jäähdyttäjä tai paisuntasäiliö. Jos laitetaan jäähdyttäjään nestettä, niin tottakai paissariin. Paitsi ennen vanhaan Toyotaan muuten laitettiin suoraan mustaan jäähdyttäjään. Ilmeisesti tästä Toyotan ylivoiman johdosta tämä sanonta on niin tuttu.

jk_single

Jäsen
Se Clio 2 (1.2 8v 2006) mikä tyttärellä oli ei todellakaan ollut mikään saunaversio. Ostettiin 50 000km ajettuna.

Niissä taitaa olla lehmä kojelaudan alla ;)

kurkimies

Aktiivinen jäsen
Aika erikoinen keksintö. Miksi tällainen pitäisi tehdä? Meinatteletko että jäähdytysneste tulvii paisuntasäiliöstä yli kun järjestelmää ilmataan? En kyllä' ymmärä tuollaisen viritelmän tarpeellisuutta.
Vaikka tää on erikoinen keksintö, mutta täysin toimiva. Katselin joskus jonkun tekemää 307 videota termostaatin vaihdosta eli ei tullut oikein lämpöä. Uudella termostaatilla ja limpsapullopatentilla, niin näki miten paljon kupli eli ilmaa poistui ja sinne meni ties kuinka paljon uutta jäähdytysnestettä. Itseasiassa ei tulvinut yli nesteet.

Se on ihan sama, millä systeemillä ilmaus tehdään, kunhan ilmat poistuu

Ylös Bottom