huolto hintoja näkyville

T_White

Aktiivinen jäsen
Vs: huolto hintoja näkyville

Hallu sanoi:
7L C4 hiukkas-öljyä taitaa maksaa jo ton satkun :)
No, vaik laittais 170e. osiin yhteensä max. niin total ois 270e. onhan tuossa ihan simple perushommasta vielä 200e. liikaa ;)

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Raitisilmafilsu on aika fittimäinen vaihdettava = aikaa palaa. Samaten on jarrunesteiden vaihto jos ei ole siihen kunnon vehkeitä :-\ Itsellä just tilattuna sama setti Voorttiin + autom.askin öljyt ja filsu + termari = karvan alle 600e :-[

T_White

Aktiivinen jäsen

HiTec sanoi:
Raitisilmafilsu on aika fittimäinen vaihdettava = aikaa palaa. Samaten on jarrunesteiden vaihto jos ei ole siihen kunnon vehkeitä :-\ Itsellä just tilattuna sama setti Voorttiin + autom.askin öljyt ja filsu + termari = karvan alle 600e :-[
Raitisilmasuodin vaihto n. 5-10min, ainakin rellussa, jarrunesteen vaihto max. 10min, ainakin meidän korjaamossa on aina työkalut. Muthei, onhan teillä siellä hinnat, mä saan jakopäänkin osineen halvemmalla kuin teillä melkein pelkkä perushuolto. No, elämä on.
Ei käy kateeksi ::)

Pappa

Jäsen

T_White sanoi:
Laittaisin tähän yhden paikan, mutta sillä on aina kuukauden tyyliset jonot, joten, eipä kannata- tai tarvitse.
Mitäpä sitä hyvää marjapaikkaa muille kertomaan. Voi tulla vaikka 2kk jonot ja jää itse jonon hännille. :)

T_White sanoi:
Muthei, onhan teillä siellä hinnat, mä saan jakopäänkin osineen halvemmalla kuin teillä melkein pelkkä perushuolto. No, elämä on.
Ei käy kateeksi ::)
On se vaan hyvä, että edes joku selviää auton pidosta halvalla. Tosi on - kyllä käyp katteeks. :(

Hallu

Jäsen

T_White sanoi:
. onhan tuossa ihan simple perushommasta vielä 200e. liikaa ;)
Mutta kun ne tutkii alustan yms, varmaan airbägitkin katsotaan silmämääräisesti onko kunnossa :)

Katsellaan mitä salpa sanoo hinnaksi, AD yms ketjusta varmaan vois kysyä myös, tosin kun noita korjaamoita on testattu niin aika karua kertomaa on ollut lopputulokset.
Halvalla taitaa saada valohoitoa vaan ja perunaleiman ;)

Pappa

Jäsen

Hallu sanoi:
Joo menee sitä, vähä alle, tai päälle :)
Paljon menee liukastetta. No, Motonetin hinnoilla öljyt (Shell) ja suodattimet maksavat Lagunaan yli 200e + jarrunesteet päälle.

T_White

Aktiivinen jäsen

Sorry jäbät brassailu, mutta tuntuu joskus vain uskomattomalta kuinka paljon ihmiset joutuu välillä laittamaan autojensa huoltoon. On tässä mulla kyllä vähän kanttiakin puhua, isoin lasku koskaan autonkorjauksesta kertalaskulla, olkoon mikä remontti sitten vaan kysymyksessä, on 350e. ja vaikka palataan kultaiseen markka aikaankin, niin muutettuna euro/markka pysyy tuo summa edelleenkin maksimina. Näin ainakin tähän asti on ollut ja takana relluilla n. miljoona kilometriä. (jos joku vielä ihmettelee miksi ajan ja kehunkin näitä kulkineita, niin ei tarvitse enää ihmetellä) ;) Kait mulla on vain ollut hyvä säkä? kun ei koskaan mitään isompaa ole mennyt. No, perushuolloista olen aina pitänyt kiinni, kait sekin jotain vaikuttaa autojen kestävyyteen ja nimenomaan kustannuksiin isommalla aikavälillä ja mallien valinnassa olen pyrkinyt ottamaan ne "parhaiten" tehdyt mallit, tai niillä juurikin eniten olen ajanut.

E

einari

Vieras

T_White sanoi:
..perushuolloista olen aina pitänyt kiinni, kait sekin jotain vaikuttaa autojen kestävyyteen ja nimenomaan kustannuksiin isommalla aikavälillä
Sellaista suunnilleen 350 € hintaa minullekin ehdoteltiin merkkihuollosta, kun kyselin 30 tkm huoltohintaa. Ei se kai mitään kalleimpia ole, olen kyllä joskus maksanut enemmänkin. Mutta kuten tuossa totesit, kyllä ne perushuollot kannattaa tehdä/teettää ajallaan, mikäli sillä autolla meinaa ajaa useamman vuoden. Toisaalta kai se parisen vuotta menisi pelkillä öljynvaihdoillakin, mutta sitten tulee pian seinä vastaan. Itse kun en juuri niitä huoltohommia hallitse, kun olen vähän sellainen "sormi keskellä peukaloa" tyyppi. Suurin (ja työläin) itse tekemäni huoltohomma kautta aikojen oli rekisterivalon vaihtaminen alfaan.

T_White

Aktiivinen jäsen

einari sanoi:
T_White sanoi:
..perushuolloista olen aina pitänyt kiinni, kait sekin jotain vaikuttaa autojen kestävyyteen ja nimenomaan kustannuksiin isommalla aikavälillä
Sellaista suunnilleen 350 € hintaa minullekin ehdoteltiin merkkihuollosta, kun kyselin 30 tkm huoltohintaa.Suurin (ja työläin) itse tekemäni huoltohomma kautta aikojen oli rekisterivalon vaihtaminen alfaan.
Nonis, eipä ainakaan kynsien alla likaa paljoa ole, luulen :) Kyllä sitä monet vain teetättää työt muilla, eikä siinä mitään, kyllähän minäkin teetän tietyt työt korjaamolla, esim. jakopäätä en ole koskaan itse vaihtanut, pienempiä huoltoja riippuen säästä, kyllä pyrin itse tekemään, mutta juurikin myös nämä öljynvaihdot jne. teetän korjaamoilla, ihan turha maata jossain maassa huonoilla pukeilla öljytippa silmässä ;)

Hallu

Jäsen

Mä teetän paljon muilla nykyään, kyllähän sitä vois itsekin tehdä kuten ennen mutta vanhuus ja laiskuus iskee :)

Aikanaan sitä jaksoi turata noita perushuoltoja enemmänkin...

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Hallu sanoi:
T_White sanoi:
Hallu sanoi:
Kyselty, ei huollettu.
Sigun laguun 120 tkm huollosta kyse.

Sitikka Makesta terve.

Leimat laitellaan vihkoon. Huollon hinta n. 470e sis. moottori öljyt, öljyn suodattimen, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, raitisilmasuodatin, jarrunesteet
vaihtotyöt ja perus tarkastukset alusta, jarrut yms. Ja tietysti huoltovalon nollaus. Jono noin viikon.

Ei hyvää päivää, mistä nämä ihmiset keksii näitä hintoja??? No, aina löytyy niitä jotka maksaa valohoidosta, osat alle 100e. ja työstä 370e.>??? Nojoo, ja tietty jos jarruissa tms. olisi jotain, niin hintaahan tulis vielä lisääkin tietty.

Laittaisin tähän yhden paikan, mutta sillä on aina kuukauden tyyliset jonot, joten, eipä kannata- tai tarvitse.
Siellä ei oteta valohoitoa mistään. Tuosta arviosta mikä tuossa on, olisi työn osuus max. sama kuin osien hinta, l. n.100e.

7L C4 hiukkas-öljyä taitaa maksaa jo ton satkun :)

Kaikkihan on suhteellista. Viimekerralla maksettiin alle 300e (taisi olla 278e) siitä että Trafic-malliin vaihdettiin öljyt (8 litraa),öljyn suodatin, ilmansuodatin,vaihteistoöljy,raitisilmasuodatin ja 2 tuntia työtä. Samalla tarkistettiin,että auto on muutenkin kunnossa. Täällä ei kannata koskaan vertailla kuinka paljon jakopäänhihnan vaihto maksaa Laguna Dieseliin tai Megane Bensaan,kun eri paikoissa hinnant ja toimintatavat ovat eri. Joku vie mennessää osat ja joku tilauttaa ne merkkihuollosta tai halvemmmasta AD tai M otonet liikkeestä. Sanonpahan vaan että SEURAAVAN kerran kun vaihdatatte jakohihnaa,niin vaihtakaa KAIKKI OHJAUSPYÖRÄT ja kiristinrulla ja LAAKERIT, MYÖS SIIHEN APUALITEHIHNAAN, siis se kuuluisa kiristinrullan laakeri, JOTA EI MERKKIHUOLLOSSAKAAN vaihdeta. Se aiheuttaa täys tuhon niin DTI DCI kuin 16V malleissa. Katsokaa vaikka alle tonnin Scenikkejä ja Diiseleitä nettiautosta.Se apulaitehihnan laakeri kustantaan noin 80e, joka on liian kallis monelle, ainakin Renaultin omistajalle.

JaLe

Aktiivinen jäsen

Renaultiltahan saa apulaite hihna pakettia johon kuuluu hihna, kiristin sekä ohjainrulla ja tämä paketti on suhteessa huomattavasti edukkaampi kuin jos näitä lähdetään erikseen ostelemaan. Useassa tapauksessa tuo paketti on ollut edullisempi kuin pelkkä irtokiristin.. ::)

Oman auton Saksan pään huoltohistoriaa selailin aikanaan niin pisti silmään että saksassa homma oli tehty niin että jakopään vaihdon yhteydessä oli vaihdettu myös tuo koko apulaite hihna paketti eikä vain hihnaa.. :)

T_White

Aktiivinen jäsen

Hallu sanoi:
Onneks jakopäässä on tuollaiset hilut
Toi on amerikkaa 8) ja vaihtoväli ei todellakaan niin usein kuin hihnoissa, mutta joskus noikin kannattaa vaihtaa?? vaikkakin tekniikka on mennyt eteenpäin ketjuissakin, vaik verraten R30 (2.7ltr) yhteistyö moottoriin (RePöVo), jossa kannatti ketjut uusia 200 tkm välein, (huom. Alpine ja Delorean kuskit joissa samainen moottori) tai jos ei vaihtanut? niin öljynpaine hiipui kansille/nokille kun kiristäjät kuluvat loppuun, ja sitäkautta nokat kuluivat, jne. rallaatirallaaa, jos tuota toimenpidettä ei tehnyt. Itse vaihdatin ketjut ja laahurit jne. juurikin 200 tuhannen aikaan, mutta pääosin rattaita ei tarvinnut vaihtaa, käännettiin vain toisinpäin ja uutta pintaa oli taas kulutettavaksi ja halvalla taas päästiin. Sitten ajettiin taas yli 100 tuhatta, tuolloin auto menikin jo myyntiin, mutta hienosti ja äänettömästi pelas moottori edelleen :)
Ei tosiaan tietoa tuosta sun uudesta hienosta ketjumoottorista, suosittaako renu ketjuille minkääntyypin vaihtoväliä?

Hallu

Jäsen

T_White sanoi:
Hallu sanoi:
Onneks jakopäässä on tuollaiset hilut
Toi on amerikkaa 8) ja vaihtoväli ei todellakaan niin usein kuin hihnoissa, mutta joskus noikin kannattaa vaihtaa?? vaikkakin tekniikka on mennyt eteenpäin ketjuissakin, vaik verraten R30 (2.7ltr) yhteistyö moottoriin (RePöVo), jossa kannatti ketjut uusia 200 tkm välein, (huom. Alpine ja Delorean kuskit joissa samainen moottori) tai jos ei vaihtanut? niin öljynpaine hiipui kansille/nokille kun kiristäjät kuluvat loppuun, ja sitäkautta nokat kuluivat, jne. rallaatirallaaa, jos tuota toimenpidettä ei tehnyt. Itse vaihdatin ketjut ja laahurit jne. juurikin 200 tuhannen aikaan, mutta pääosin rattaita ei tarvinnut vaihtaa, käännettiin vain toisinpäin ja uutta pintaa oli taas kulutettavaksi ja halvalla taas päästiin. Sitten ajettiin taas yli 100 tuhatta, tuolloin auto menikin jo myyntiin, mutta hienosti ja äänettömästi pelas moottori edelleen :)
Ei tosiaan tietoa tuosta sun uudesta hienosta ketjumoottorista, suosittaako renu ketjuille minkääntyypin vaihtoväliä?
En osaa sanoa rellusta, saapeissa ei muistaakseni vaihdeta jos ei ketju veny/rattaat kulu.
Hyväähän on se että ketju ei mene poikki, alkaa kyllä ääntämään jos alkaa olla vaihto ajankohtainen.
Kiristimessä on yleensä joku "luku" joka ilmoittaa että vaihto edessä.

Hallu

Jäsen

Edelleen sigun laguun 120tkm huoltohintaa, edelleen kaaaallista on :-X :p
Paikka Lahdessa, Renkomäen Autoexpert.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Hallu sanoi:
Edelleen sigun laguun 120tkm huoltohintaa, edelleen kaaaallista on :-X :p
Paikka Lahdessa, Renkomäen Autoexpert.
No-joo... Kyllä näiden perusteella säästää monta sataa joka kerta kun tekee/on mahdollista tehdä nuo hommat itse. Omaan Lagunaa vaihtanut pian 3 vuotta suodattimet ja öljyt itse (puhumattakaan tulpista ja puolista) ja nyt myös tuohon meidän uushankintaan, Zafiraan, tuli tehtyä oma huolto tässä alkusyksystä.. ::) 8)

T_White

Aktiivinen jäsen

Hallu sanoi:
Laguna II 1.9dCi -2003 sama huolto = osat 79e. + työ 50e. = 129e. Itsetehtynä tuon 79e. (pitäisköhän tuossakin alkaa säästään?) :)
Onko Jokerilla oma paikka tehdä, monttu?

Edit: Ja jos haluais sen 30 tuhattaa päästää? (ei), niin sitten öljyksi tämä: ja 10e. lisää hintaa

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-5066

Liitteet

Ylös Bottom