Grand scenic - 05 henkiset ongelmat

Grand scenic vm2005

Nuorempi jäsen
Apua!
Nyt olen 1 kk ajanut tällä vekottimella, ja kerran jo jäänyt tielle(onneksi koulupihalla, tilasin hinauksen korjaamolle) Auto ei vaan enää suostunut käynnistymään ja viaksi väitti nokka akselin tunnistin.Sen ne vaihtoi. Ajoin kotiin(7km), auto kulki hienosti kunnes moottori sammui kun vaihdoin pienemmälle, ja käännyin kotipihaan. Ohjauspaneelissa luki Electronic fault. Ongelmat oli ennen tunnistimen vaihto pientä nykimistä pieneellä vaihteella, jotakin vähän äänekästä touhua moottorin puolella. Käsijarrun valo ei edes pala, eikä toimi. Tilattu huolto eri korjamoon tän asian tiimoilta. Miksi musta vaan tuntuu siltä että jotain ei vaan yhdistä, tai joku sulake on palanut. Miten löpöpumpun rikkoutuminen oireilee? Tämä ei ole kiva kun on auton armoilla maalla. Tekisi mieli vaan ajaa koko höskä romuttamolle(mikäli se pysyisi käynnissä sinne asti), kun jopa mekaanikko huokaili tolle autolle kun varasin ajan. Olisko sittenkin vaan heikko sähköyhteys jolla selviäisi putsaamalla? kummiskin käy hienosti kun käy? Mainitsen vielä että käytin pyyhkimiä matkalla. Argh.
Olen totaalisesti muiden armoilla korjauksen suhteen ikävä kyllä, omat osaamiset rajoittuu suunilleen pissapojan ja bensatankin täyttämiseen. Ainakin haluaisin ymmärtää missä vika on ja miksi.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Tällä palstalla olen useamman kerran törmännyt threadiin jossa käsitellään yksityiskohtaisesti tuollaisen Grand Scenicin pääsulakerasiaa.
Yritin etsiä sen threadin mutta en sattunut löytämään googlella sitä.

Tuon ikäisissä Sceniceissä on kuulemma ollut ongelmana pääsulakerasiassa olevien sulakkeiden rikkoutuminen ja siitä johtuvat sähköongelmat.
Vika on ilmeisesti rasian rakenteessa ja se vääntää sulakkeen rikki. Lisäksi joitakin pääsulakkeita pitäisi korvata toisenlaisilla. Vika aiheuttaa erinäköisiä sähköongelmia jolloin virta ei kulje oikein auton sähköjärjestelmässä.

Toivottavasti löydät sen threadin tai joku muu antaa linkin siihen keskusteluun.

Yllä oleva on hataraan ulkomuistiin perustuvaa tekstiä ja voi sisältää virheitä.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Ylös Bottom