Clip-työkalusta

kimbe

Tunnettu jäsen
Tänään asentelin v237clipin ja vähän testailin ohjelmistoa. Autona Megane IV 2020vm.
Jos tuon 237:n kanssa jotain isompaa ongelmaa on, niin tuon ikäinen Megane toimii kyllä muutama kymmenen pykälää vanhemmallakin Clipin softaversiolla. Mitä uudempi, niin sen enemmän niitä kaiken maailman herjoja ne tuppaa käynnistyksessä antamaan.

Kaikki autovalmistajien omat diagnostiikkalaitteet nykyään niiden omille palvelimille yhteydessä on ja sieltä suoraan ohjelmistopäivitykset ja diagnostiikkaohjeet sun muut hakee, mutta eihän nämä tuulipukukansan kloonivehkeet niille servereille sisään pääse vaikka yrittäisivätkin, joten turha niille sitä nettiyhteyttäkään on antaa.

Pitääkö mulla olla joku konepelti auki tai jotain kun aloittaa testerin käytön?
Täydet sytytysvirrat ainakin täytyy olla päällä, että kaikkiin ohjainlaitteisiin saa yhteyden.

Topi_88

Nuorempi jäsen
Tuo täydet sytysvirrat, meinaako se että ilman jarrupoljinta painetaan Start nappia?
Tässä autossa virrat on vähän aikaa päällä, mutta hetken päästä taas sammuttaa ainakin mittaristossa näyttö muuttuu erillaiseksi?

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Joo noinhan ne virrat jää päälle myös dieseleissä, joissa ei ole sytytysvirtaa.
Auto nappaa aika paljon virtaa akulta kun virrat on päällä, joten jos ei autoa käynnistä niin kannattaa laittaa akkulaturi akulle. Itse olen käyttänyt kahta 4A laturia, sillä akkujännite pysyy ylhäällã vaikka pidempäänkin olis virrat päällä.

yason

Nuorempi jäsen
Auto on 2019 Talisman. Toimiiko noin uusissa edelleen nämä harrastajaystävälliset kiinaversiot ihan offline? Mikä olis toimiva Clip-klooni?

Alin kaupastahan noita saa, mutta onko jotain hyväksi todettua myyjää? Myöskin VXDiag Nanolla ilmeisesti pääsee Renaultiin käsiksi, kunhan kaivaa Clip-softan jostain. Mulla on ihan hyviä kokemuksia VXDiagista muuten, mutta tietenkään ei tuosta Rellu-tuesta. Onks kellään sellasta?

Ylös Bottom