Clio-V

Wempula

Jäsen
Ehkäpä kolmas kerta toden sanoo - tuli tilattua musta esprit alpine eilen.

Kolmas clio joka tulee omistettua - ensimmäinen joka tulee bränikkänä.
Aiemmat kaksi, II ja III korimallit päätyivät vakuutusyhtiön omistukseen kun niihin törmättiin.

Vaihdossa lähti vm 22 citroen c4 shine comfort selection, ihan hyvällä hyvityksellä.

Rellisti2

Jäsen

Aiemmat kaksi, II ja III korimallit päätyivät vakuutusyhtiön omistukseen kun niihin törmättiin.

Vaihdossa lähti vm 22 citroen c4 shine comfort selection, ihan hyvällä hyvityksellä.

onko tämäkin se 145 hevosvoimainen full hybrid? Ei näitä taida ilman hybriditekniikkaa saada enää vai saako?

Rellisti2

Jäsen
Sepä se.

Isommassa maailmassa saa 90TCe-koneella ja manuaalina. Suomessa manuaalina taitaa saada vain aloitusmallin TCe Evolutionin.

Capturin palstaa lukeneena (ja capturilla juuri ajavana) ehkä miettisin vielä kysyä saisiko tuohon sen takuulaajennuksen kuuteen vuoteen (470 euroa). Se onnistuu vain uuteen autoon ja tuo tekniikka vaikuttaa hieman vikaantumisalttiilta.

Wempula

Jäsen
Capturin palstaa lukeneena (ja capturilla juuri ajavana) ehkä miettisin vielä kysyä saisiko tuohon sen takuulaajennuksen kuuteen vuoteen (470 euroa). Se onnistuu vain uuteen autoon ja tuo tekniikka vaikuttaa hieman vikaantumisalttiilta.
hehehee, se juurikin tuli ruksittua listalta siihen, helmavalojen, lämmityspaketin ja ylläpitolaturin lisäksi.
Aattelin ottaa jatkotakuun vaikka kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä se on 2-4 vuotta kun tuota pidän eikä kilometrejä niin hirveästi tule, mutta ehkä jatkotakuu antaa sitte hiukan paremman hyvityksen (lol) kun vaihdon aika tulee.

Viimeksi muokattu:

Toppe-Super5

Jäsen

Onnea Wempulalle uudesta autosta! Kunpa itsellänikin olisi resurssit hankkia. Ajelen Megane III:lla ja kuolaan näitä Clio V:ia .

Kymiläinen

Nuorempi jäsen
Kovasti Clio V kiinnostaa ja nyt ollaankin edetty siihen pisteeseen, jotta katsomaan joutaisi pian mennä. Clio on 11/20 käyttöönotettu 1.0 TCe Intens, ajettu 45tkm. Huollot tehty 15t välein, viimeisin siis juuri tehtynä.

60tkm huolto tulppineen on hieman laajempi, mutta uskon siihen mennessä takuun umpeutuneen, jolloin huollon voisin suorittaa itse. Samalla vaihdelaatikkoon voisi vaihtaa ELF NFX öljyt. Oliko näissä ohjaustehostin jo täyssähköinen?

Oliko näissä jotain mitä hyvä tietää/varmistaa tarkastus-/ostohetkellä? Alustan nivelien narina ja nopea väljistyminen on tuttua, emännällä kun on ajossa IV farmari vuodelta 19, jossa narina alkoi karvan alle 50t ajettuna.

Viimeksi muokattu:

Kymiläinen

Nuorempi jäsen
Ollut jo 20 vuotta, siis vuodesta 2003 asti (Clio II Phase 2)..

Hyvä tietää, kiitos tiedosta. Renaulteista omakohtaista käyttökokemusta vaan Laguna 3 1.5 dcistä ja siinä oli sähköhydr. Toki, muuten lähinnä itse ajellut karvalakkijapseilla, joten tässä oli pimeä kohta tietämyksessä, ei ole enää!

jhelen

Jäsen
No eipäs ollut termari cliosta rikki. Huollossa oli raitisilmasuodattimen kansi mennyt huonosti paikoilleen ja jossain välissä oli avautunut. Ei ihme jos kabiinissä on vähän kylymä jos tulee ulkoa ilma sisään kulkematta lämmityslaitteen kautta :D

Akseli

Aktiivinen jäsen
60tkm huolto tulppineen on hieman laajempi, mutta uskon siihen mennessä takuun umpeutuneen, jolloin huollon voisin suorittaa itse.
Taitaa olla 60tkm tai 4 vuotta tuo huolto. Auto ilmoittaa huollon tarpeesta jo ennen vuosien täyttymistä, oisko mun Clio noin 11 kuukauden välein ilmoittanut vuosihuollosta(öljy+suodatin).
503€ maksoi 60tkm huolto mulla, tulpat noin 40€ kpl.

Jos nettiyhteys ei toimi syynä voi olla viallinen telematiikkaboksi, vaihtavat takuuseen.
Myös raidetangon päät vaihdettiin takuuseen mulla.

Ylös Bottom