Clio V intens vm 2020

teme565

Jäsen
Alkupään Clio V ja Captur II on tuo branch 1 ja sen viimeisin versio on 283C38773R.
Omassa Capturissa juuri tuo versio 20.5.2022 päivitettynä.
Omassa 2020 plugaricapturissa on 283C33813R eli branch 2. Tuo päivätty joulukuulle 24 ja tuo tuli ota-päivityksenä itselleni toukokuussa.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Omassa 2020 plugaricapturissa on 283C33813R eli branch 2. Tuo päivätty joulukuulle 24 ja tuo tuli ota-päivityksenä itselleni toukokuussa.
Onko sulla se hienompi mittaristo? En tiiä vaikuttaisko se että on branch 2.
Joku päivitysversio jumitti järjestelmän ettei tullut enään OTA päivityksiä, mulle asennettiin Clioon huollossa uudempi versio juuri tuon takia.

Edit. Tuolla kerrotaan mikä branch missäkin vuosimallissa on.

Viimeksi muokattu:

kimbe

Tunnettu jäsen
Tuo ja plugarien/sähköautojen tapauksessa ilmastoinnin tai lämmityksen ajastus ja etäohjaus
Jep, noita sähkövehkeiden toimintoja nyt voi jonkintasoisena etähallintana pitääkin, mutta nuo pelkkien polttisten jutut kaukana siitä. Sillä vähän kysyin, että mitä se mm. tämän ketjun autossa tarkoittaa se "etähallinta". Mutta ei se nyt ilmeisesti niin järin hintava kuitenkaan ole, vaikka datayhteydestäkin jonkun 36 kk lisäjakson maksaisi, vaikka ei sillä sinänsä mitään järin tarpeellisia toimintoja saakaan.

Edit. Toimiiko se muuten alkupään Clioissa, pelkissä polttiksissa siis, se auton sijainnin haku? Itsellä näkyy sovelluksessa kyllä ajomäärä ja bensanmäärä, mutta sijainnista herjaa, että "sijainnin haku ei onnistu". Ei ole jaksanut sen enempää tutkia, että miksi näin.

Viimeksi muokattu:

teme565

Jäsen
Onko sulla se hienompi mittaristo? En tiiä vaikuttaisko se että on branch 2.
Joku päivitysversio jumitti järjestelmän ettei tullut enään OTA päivityksiä, mulle asennettiin Clioon huollossa uudempi versio juuri tuon takia.

Edit. Tuolla kerrotaan mikä branch missäkin vuosimallissa on.
Tuossa on täysi digimittaristo ja 9,3" Easylink. Aikoinaan tuossa jumahti Easylink muistaakseni versioon 283C39788R joka oli yleinen ongelma monella. Tuo päivitettiin lokakuussa 2023 huollossa ja sen jälkeen ei pitkään aikaan tullut päivityksiä ennen kuin tuo 283C33813R päivittyi autoon keväällä

kimbe

Tunnettu jäsen
Mulla toimi ainakin.
Bensan määrää ei muistaakseni näkynyt, pelkät kilometrit vain.
Ok, täytyypä jossakin välissä tutkia, että miksei meillä paikannus toimi. En muista enää, että näkyikö tuo bensan määrä ja jäljellä oleva ajomäärä jo niihin aikoihin, kun auto ostettiin, mutta ainakin nuo nykyiset My Renault -sovelluksen versiot tuon on näyttäneet jo pidemmän aikaa tuossa jäljellä olevan ajomatkan alla. Nyt tuossa liitekuvassa tankki kokolailla täynnä, joku 10 km tankkauksen jälkeen ajettuna.

1757783607847.png

pirma

Nuorempi jäsen
Tampereella toinen merkkihuolto sanoo että päivitystä ei ole ja toinen sanoo että juu onnistuu, kun ensin vääntänyt rautalangasta että easylinkin päivitys eikä navin.. Kumpaakohan tässä sit oikein uskoo ja aika suolainen hinta kyllä päivitykselle jos 142 euroa on hinta.. Ehkä oon vaan tyytyväinen tuohon nykyiseen järjestelmään

Liitteet

Akseli

Aktiivinen jäsen
^Ompa kova tuntihinta.
Eikös tuon navigointipaketin ottaessa voi päivittää itse OTA:na?

kimbe

Tunnettu jäsen
Eikös tuon navigointipaketin ottaessa voi päivittää itse OTA:na?
Ei se pelkkä navipaketti taida auttaa. En ainakaan itse saa navipaketilla edes niitä karttapäivityksiä OTA:na tehtyä (vaikka toimiva etäyhteys muuten on). Ne täytyy Alliance Connect Toolboxin kautta tietokoneella ladata usb-tikulle ja sitten sillä autoon. Mutta jos sen etäyhteyden aktivoi, mikä ei ilmeisesti kovin hintava ole, niin olettaisi että sen Easylinkin saa silloin auton näytöltä päivitettyä OTA:na, kun datayhteys on aktivoitu. Pelkkää arvailua tältä osin.

pirma

Nuorempi jäsen
Juu on munkin mielestä melko tyyris, et jää kyl tolla hinnalla päivittämättä.

Etäyhteys, eli mikä vaatii datayhteyden eikös? Onko se datayhteys siis sen Orangen kautta ostettavissa? Vai meneekö sekin merkkihuollon kautta, koska sitäkin väläyttelin molemmille paikoille eikä kumpikaan oikein ymmärtänyt mitä tarkoitin vaan tarjosi juuri navipakettia :D

Akseli

Aktiivinen jäsen
Onko se datayhteys siis sen Orangen kautta ostettavissa?
Oon ymmärtänyt että mm. facelift Capturiin voi ostaa Orangen kautta nettiyhteyden, siis malleihin jossa on uudempi OpenR link multimediajärjestelmä Googlella.

”My Renault, Google Maps- ja Google Assistant -verkkopalvelut tarjotaan varustelutason mukaan maksutta viiden vuoden ajan alkaen ajoneuvosi luovutuspäivästä mikäli auton versiossa on ko. varusteet. Google Play -kaupan sovelluksien käyttämälle yhteyspaketille 6kk/3GB koeaika. Tämän jälkeen datapaketti ostetaan Orange-palvelusta tai voit jakaa älypuhelimesi yhteyden auton käytettäväksi ns. hotspot-toiminnolla.”

Easy link malleihin nettiyhteys pitää ostaa merkkihuollon tiskiltä.

Viimeksi muokattu:

kimbe

Tunnettu jäsen
Vai meneekö sekin merkkihuollon kautta, koska sitäkin väläyttelin molemmille paikoille eikä kumpikaan oikein ymmärtänyt mitä tarkoitin vaan tarjosi juuri navipakettia :D
Kyllä nuo merkkihuollon kautta on hankittava, kun Suomessa ei My Renault -sivuston kautta niitä saa ostettua, kun täällä pelkästään köyhän puoleinen appi tuosta käytössä. Renault itse tuon sivuillaan kertoo näin:

"Easy Link -multimediajärjestelmän yhteyspalveluille ja karttapäivityksille on 3 vuoden ilmainen koeaika auton käyttöönotosta / yhteyksien aktivoimisesta. Koeajan aikana voit nauttia monipuolisista palveluista sekä toiminnoista ja oman suosikkimaasi kartat päivittyvät automaattisesti. Koeajan päätyttyä yhteyspalvelut ja karttapäivitykset tulee ostaa valtuutetusta Renault huoltoliikkeestä."

Nuo karttapäivitykset maksaa siis sen n. 150e / 36kk ja yhteyspalvelut+ karttapäivitykset parisataa. Mitä lie sitten pelkkä yhteyspalvelu. Jossain ulkomaanfoorumillakin kyllä joku kirjoitteli, että softan etäpäivitys tulisi tuon karttapaketin mukana, mutta tiedä sitten näistä, kun Renault ei niin kovin selkeästi näistä missään ole tiettävästi infonnut.

Eki13

Jäsen
Mun Clio vm 2023 kuuluu myös tuohon branch 2:seen ja toukokuussa tuli myös tuo 283C33813R. Pitäisikö näihin tulla vielä uudempia päivityksiä kun tuolla ohjelmistosivulla näyttäisi branch 2:nen Supports versions up to 283C34639R (December 2024).
Vai onko noilla päivitysnumeroilla kasvava numerologiikka, luulisi olevan.

Liitteet

Ylös Bottom