Clio-IV

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Vs: Clio-IV

Täh? Mullakin on II-Clio, mutta siinä on mielestäni hyvä maavara. Käytän sitä työssäni maastoauton korvikkeena.

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

rellunpippana sanoi:
Täh? Mullakin on II-Clio, mutta siinä on mielestäni hyvä maavara. Käytän sitä työssäni maastoauton korvikkeena.
Itse käytän omaani aura-autona työmatkoilla. Johtuu kai korkeussäädettävästä alustasarjasta. ::)

Ja ettei mene täysin off-topikiksi, tuleva Clio on siis punainen, ilman ulkopuolisia kromiosia ovissa ja takaluukussa sekä 15" peltivanteilla. 17" vanteilla olisi tullut pari tonnia kalliimmaksi, niitä kun ei toistaiseksi saa erikseen. Vanteet saa ainoastaan Style-paketissa ja senkin saa vain Dynamiqueen. :mad:

16" vanteet taas ovat mielestäni susirumat.

Tarkoitus on siten ajella ensi kesä 15" pyörillä ja ostaa talveksi niille peltivanteille nastarenkaat. Keväällä 2014 myydään sitten 15" kesärenkaat pois ja katsellaan kesäpyöriksi siistit 16- tai 17-tuumaiset. Jos siinä vaiheessa saa nuo alkuperäiset 17" Drenalic'it kohtuuhintaan niin ehdottomasti ne tulevat alle.

Tulis vaan se huhtikuu...

Eki

Jäsen

Meiltä taas jäi tuo Style-paketti ottamatta noiden 17" vanteiden takia, vaikka tummemmat takalasit hieman kiinnostivatkin. ::) Auto tulee nyt allaan nuo 16" alupallot mustalla sisäosalla. Talvirenkaille emäntä tilasi 15" alut (ei saa Renault-keskiökupilla), olemme todenneet talvirenkailla hieman korkeamman profiilin miellyttävämmäksi käytössä. Ei siitä kesärenkaillakaan tietysti normaalikäytössä todellisuudessa mitään haittaa ole, mutta tässä asiassa annoimme hieman periksi ulkonäköseikoille, etenkin kun Dynamiquessa nuo 16" tulevat vakiona.

Salmmi

Jäsen

Elämäni eka rellu luovutettu tänään :)
Mulle tuli clio iv expression mustana ja savage paketilla.

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Kertokaas omistajat lisää kokemuksia.

Minä joudun vielä viikon pari odottelemaan. :'(

Eki

Jäsen

Näitähän alkaa olemaan jo jonoksi asti. :eek: Eilen lähdin Pasilan aseman parkkikselta, niin sillan ylityksen ajan ajoi perässä toinen samanlainen...

muski

Aktiivinen jäsen

Aika monella foorumilaisella alkaa olemaan Clio IV. Meidän aitossa on jo 1500km... ;D

Jakz

Aktiivinen jäsen

Uudessa Tuulilasissa sai osakseen ihan positiivisia kommentteja :) Takatilat ja meluisuus (?!) tais olla ainoita juttuja mistä tuli vähän pyyhkeitä.

Eki

Jäsen

muski sanoi:
Aika monella foorumilaisella alkaa olemaan Clio IV. Meidän aitossa on jo 1500km... ;D
Meillä on kohta jo 7000 km... :eek: Aika julmalta tuntuu, että ensimmäinen öljynvainto on vasta 30 tkm kohdalla. Enää ei taida olla mitään ensihuoltoja muutaman tuhannen jälkeen..? Minä vaihdoin tehtaan öljyt parin tonnin kohdalla. Yllättävän paljon kuraa oli putsarin kannen pohjalla. Niin tai näin, tuossa meidän autossa tultaneen puolittamaan huolto-ohjelman mukaiset öljynvaihtovälit. Ei siitä välttämättä hyötyä ole, mutta ei haittaakaan. Jossain jopa epäiltiin downsizingin ja pitkien öljynvaihtovälien olevan jopa hieman arvelluttava yhdistelmä. Mene ja tiedä sitten...

Mattiy

Jäsen

Kilometrejä reilut 2000 mittarissa :). Öljynvaihdon ajattelin kohtapuoliin tehdä, vaikka tosiaan ensimmäinen öljynvaihto pykälien mukaan onkin vasta 30000 kilometrin kohdalla. Ei Clioa meluisaksi voi mielestäni moittia, mutta rengasäänet kuuluvat kyllä kovemmin, jos on karkeaa asfalttia. No, taitaa olla yleensäkin näin. Hieman on huvittanut Autobildissä muistaakseni viime vuonna ollut saksalaisen moottoriasiantuntijan kommentti, jonka mukaan nykyisiä pieniä moottoreita pitää kierrättää korkeilla kierroksilla, jotta niistä saisi tehoa. Hee... ainakin Clio vetää oikein hyvin jo vajaasta 2000 kierroksesta alkaen ja kiihdytyksissäkään ei oikein tarvitse mennä yli 4000 kierroksen :). Keskikulutus on nyt tietokoneen mukaan 5.1l/100km sekalaisessa ajossa. Puoli litraa on kulutus vähentynyt kilometrien aikana. Ilmeisesti on auto vertynyt ja minä olen oppinut sitä paremmin ajamaan :). Ai niin, jossain oli äänentoistoa moitittu kaiuttimien puolesta, mutta ainakaan tässä autossa ei basso särise/leikkaa/resonoi millään tavalla ja äänentoisto on muutenkin varsin hyvä. Tosin parkkikiekko oven lokerossa joskus resonoi musiikkia kuunnellessa.

renååå

Nuorempi jäsen

Tulipahan mentyä kattomaan kyseistä autoo ja kaupathan siitä synty. Tiloiltaan erot III koppaseen Meganeen mielestäni erittäin pienet. Ja on se pirun komian näkönen kapistus :) Uusi tce 90 oli mielestäni vallan mainio moottori, ainakin verrattuna 1.6 meganen vapariin ;D

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Kerropa renååå sitten kun on kokemuksia, miten tilat riittää ja auto pelittää. Se on kyllä mielenkiintoinen peli.

renååå

Nuorempi jäsen

Viä pitäis hetken aikaa oottaa et sen saa :-\ ei millään malttais, kyl se uuden auton tuoksu on niin jees ;D toivotaan et ton uuden pikkukoneen kans ei tuu sellasia ongelmia ko yhdellä nimeltä mainitsemattomalla valmistajalla...

Mites kilometrit o taittunu muilla, onko ollu ongelmia?

Cliossa ärsyttää se mikä mua ärsytti jo III meganessa: pyyhkijät pyyhkii ennen ko pesunestettä tulee lasille...

Ylös Bottom