Onko nyt toisaalta ihmekkään jos nämä uudet " tekniikan ihmelapset" eivät ihan toimi tällä kelillä, ei nämä dci: tkään ihan pienellä mene, pahvi kannattaa laittaa sinne välijäähdyttimen nurkkaan alas puskuriin kii. Toista oli vanhalla esikammio Rellulla, kun käyntiin sai, ei sammunut ennen kuin akusta loppui virta, ja ei loppunut.
Tuossa jonkilaista mallia.Kohta en ole ajellut E-TECHillä viikkoon. Lataus on ajastettuna mutta eipä tuo mitään taida ottaa sisään. Puhelimen appi näyttää nyt 71%. Autossa ei ole moottorinlämmitintä. Kohta pitäisi varmaan käydä ajelulla vaikka ihan kokeilumielessä. Täällä kirjoitellaan paljon pahvin laittamisesta maskiin, mutta mihin kohtaan se tulee laittaa?
Tuossa jonkilaista mallia.
![]()
Maskisuoja Renault Captur (2020-2023), Tammer-Suoja - 54,90 EUR
Kun pakkanen paukkuu ja viima viiltää, maskisuoja on autoilijan paras kaveri. Se estää kylmän ilman suoran pääsyn moottoritilaan, jolloin moottori lämpenee n...www.virtasenkauppa.fi
Kuskin puolella alhaalla on ne kaihtimet.lataushybridissä melkein 50% matkustajan puolesta alamaskissa on kokonaan tukossa, joten ei ole edes paikkoja noille hakasille. Leikkasin omani captur 1:n tammersuojasta ja tosiaan matkustajan puolelta puuttuu maski suurimmaksi osaksi.
Esim. Puuilo myy "universalia" viimasuojaa 10€. Kaivaan linkin, jos löydän. Tein siitä Tammer mallin "kopion". Nippusiteillä monesta kohtaa kiinni niin hyvä tuli.Kohta en ole ajellut E-TECHillä viikkoon. Lataus on ajastettuna mutta eipä tuo mitään taida ottaa sisään. Puhelimen appi näyttää nyt 71%. Autossa ei ole moottorinlämmitintä. Kohta pitäisi varmaan käydä ajelulla vaikka ihan kokeilumielessä. Täällä kirjoitellaan paljon pahvin laittamisesta maskiin, mutta mihin kohtaan se tulee laittaa?
Heti alkuun täytyy todeta, että näitä kovia pakkasia on aika harvassa, mutta..Ajoin oman akkuautoni lämpöiseen (10 astetta) halliin hiukan vajaa klo 16 tänään ja laitoin suoraan type2 lataustolppaan. Nyt näyttää 99% ensi kertaa viikkoihin.
Kun olen kipuillut näitten autoasioitten kanssa tuosta traumaattisesta 900km pakkasreissusta lähtien jolloin lämpömittari vaihteli -22 ja -36 välillä olen tutkinut autoiluni vaihtoehtoja. Kävin ajamassa 130 heppaisella cliolla jossa on 7 vaihteinen automaatti. Kaikessa polttomoottorikäytössä auto oli voimalinjaltaan paljon parempi kuin capturini. Ainoastaan kun alat jarruttaa sähkömoottori sekä regeneroi jarrutusta että katkaisee voimansyötön paljon paremmin. Toki jos auto antaa ajaa akulla on polttomoottoria hankala saada yhtä hyväksi. Voin kuvitella, että ryömiessä ruuhkassa voisi myös tulla plugaria ikävä.
Suurempi ongelma on, että tutkin renaultin 2024 mallistoa ja et saa edes Clioa enää automaatilla ellet ota tuota samaa voimalinjaa ilman latausakkua.
Minulla on näkemys, että akulla varustettuja voimalinjoja ei kannata omalla rahalla ostaa omaksi asti. Ja samaiset voimalinjat on hyvä vaihtaa pois ennen takuuaikojen loppumista.
Nämä huomioonottaen jos haluan jatkaa rellulla ajamista näkisin minulla olevan kaksi vaihtoehtoa. 1. Ostan bensa-automaatin vielä kun niitä käytettynä saa, maksan pois ja ajan paaliin. 2. Otan jollakin yksitysileasing diilillä aina uuden tai melkein uuden auton ja vaihdan seuraavaan diiliin ennen takuuaikojen loppumista. Toista loppuelämä.
Mitä muita vaihtoehtoja itse näkisitte?
Sinällään capturissani on hankintahetkellä otettu jatkotakuu, joten sitä on vielä 4,5 vuotta ja leasing aikaa max 3,5 vuotta. Mutta sillä konstilla en saa omaa autoa ollenkaan ellei harrasteautoa lasketa. Tuntuu tuhlaukselta.
Tuo 1,3-litrainen kone on todella mukava ja vaivaton ajettava dieselmäisen väännön takia ja tuo vääntöaluekin alkaa vielä 1 500 kierroksesta. Pintakaasulla ajaessa kulkee kuin sukkasillaan, mutta kun vähän polkaisee kaasua niin alkaa tapahtua. Voimaa riittää ohituksiin täydellä kuormallakin. Vaihteisto on myös saatu toimimaan pehmeästi. Ei hyökkäile ryömiessäkään mihinkään. Ykkönen vaihteistossa on lyhyt joten aika hiljaa tuo valuu eteenpäin tyhjäkäynnillä, ei tarvitse kytkintä polttaa. On myös märkäkytkinlaatikko, niin kestää käyttöä.Ajoin oman akkuautoni lämpöiseen (10 astetta) halliin hiukan vajaa klo 16 tänään ja laitoin suoraan type2 lataustolppaan. Nyt näyttää 99% ensi kertaa viikkoihin.
Kun olen kipuillut näitten autoasioitten kanssa tuosta traumaattisesta 900km pakkasreissusta lähtien jolloin lämpömittari vaihteli -22 ja -36 välillä olen tutkinut autoiluni vaihtoehtoja. Kävin ajamassa 130 heppaisella cliolla jossa on 7 vaihteinen automaatti. Kaikessa polttomoottorikäytössä auto oli voimalinjaltaan paljon parempi kuin capturini. Ainoastaan kun alat jarruttaa sähkömoottori sekä regeneroi jarrutusta että katkaisee voimansyötön paljon paremmin. Toki jos auto antaa ajaa akulla on polttomoottoria hankala saada yhtä hyväksi. Voin kuvitella, että ryömiessä ruuhkassa voisi myös tulla plugaria ikävä.
Suurempi ongelma on, että tutkin renaultin 2024 mallistoa ja et saa edes Clioa enää automaatilla ellet ota tuota samaa voimalinjaa ilman latausakkua.
Minulla on näkemys, että akulla varustettuja voimalinjoja ei kannata omalla rahalla ostaa omaksi asti. Ja samaiset voimalinjat on hyvä vaihtaa pois ennen takuuaikojen loppumista.
Nämä huomioonottaen jos haluan jatkaa rellulla ajamista näkisin minulla olevan kaksi vaihtoehtoa. 1. Ostan bensa-automaatin vielä kun niitä käytettynä saa, maksan pois ja ajan paaliin. 2. Otan jollakin yksitysileasing diilillä aina uuden tai melkein uuden auton ja vaihdan seuraavaan diiliin ennen takuuaikojen loppumista. Toista loppuelämä.
Mitä muita vaihtoehtoja itse näkisitte?
Sinällään capturissani on hankintahetkellä otettu jatkotakuu, joten sitä on vielä 4,5 vuotta ja leasing aikaa max 3,5 vuotta. Mutta sillä konstilla en saa omaa autoa ollenkaan ellei harrasteautoa lasketa. Tuntuu tuhlaukselta.
E-Tech lähtee aina sähköllä. Sähkömoottoria on helppo säätää. Kaksoiskytkinlaatikko on kömpelö siihen verrattuna ja yhdistettynä pieneen turbomoottoriin erityisesti, kun ensin ei tapahdu mitään ja sitten vääntöä tuleekin paljon ja pyörät sutivat tai auto hyppää (pito ratkaisee kumpaa tapahtuu). E-Tech ei hyppää koskaan.Tuntuma voimansiirrossa on toki aika erilainen verrattuna kaksoiskytkinvaihteistoon.