auton vahaus

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

Antti O sanoi:
Ja siinä tämän illan tuotos.. kuva otettu kännyllä joten laatu ei päätä huimaa.

Hieno on tämäkin ja tuossa tummassa värissä kiilto tulee hienosti esiin. 8) Mutta nyt taisi autot loppua ja iskeä tekemisen puute. :P Kesän pesuthan hoituu nyt foamilla ja kintaalla vähän sipaisemalla.

Tuo uudempi painos Clio kakkosesta on kyllä kestänyt hyvin aikaa ja näyttää ihan modernilta vieläkin.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
876
Vs: auton vahaus

No kyllähän nuo Ranskalaiset autot on yleensä pitänyt siitä huolen ettei tekeminen autojen parissa lopu..
Tuo clio 2 on avovaimon ja kovasti se siitä tykkää, vaikka 4 vuotta jo ajanut. Pystyis itekin noin helposti autokuumeen lannistamaan? ::)
 

ArtOfLife

Jäsen
Viestejä
302
Vs: auton vahaus

Kysyn toistamiseen kun en ole itsekään ehtinyt kaupoissa kierrellä:

Onko noita painepesurilla/ruiskulla levitettäviä snow foam pesuaineita saatavilla ihan tavallisesta autotarvikeliikkeestä (varaosa-maailma/motonet) ja jos on niin mitä ja millaisia kokemuksia?
Ilmeisesti nämä normaalit painepesuaineet eivät ole niitä vai kuinka? :)
 
R

rzt

Vieras
Vs: auton vahaus

autoclymiä tuli käytettyä vuosia,ihan kelpo vaha mut työläs,eikä kovin pitkäkestoinen.
sit tuli suosituksesta koitettua turtle extreme nano waxia,halpa tuote(n.10e mätänetis).
clymiin verrattuna tosi helppotöinen ja kestää piiitkäääään.hyvin kiiltävä,vähän erityyppinen kiilto kuin glymin.
kuvassa glymillä vahattu auton kyljet...loppu kesken... konepelti / takapilarit pyyhkästy nanowaxilla.
tolla merkillä mennään kohti tätäkin kesää.
http://kuvablogi.com/nayta/3540843/
ennen vahausta huuhtelu painepesurilla,sienipesukäsin,huuhtelu paineella ,säämiskä kuivaus ja vahaus.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

ArtOfLife sanoi:
Kysyn toistamiseen kun en ole itsekään ehtinyt kaupoissa kierrellä:

Onko noita painepesurilla/ruiskulla levitettäviä snow foam pesuaineita saatavilla ihan tavallisesta autotarvikeliikkeestä (varaosa-maailma/motonet) ja jos on niin mitä ja millaisia kokemuksia?
Ilmeisesti nämä normaalit painepesuaineet eivät ole niitä vai kuinka? :)

Kunnon hifistit taatusti nauravat partaansa näille Kärcherin tms. painepesuaineille. :P En ole itsekään vielä ehtinyt perehtyä asiaan sen paremmin mutta ajattelin kyllä itse kokeilla suoraan noita tässäkin ketjussa kehuttuja aineita.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
876
Vs: auton vahaus

Ihan noin vertailuksi miten collinite näkyy pinnalla kolmen shampoopesun jälkeen..

http://www.youtube.com/watch?v=S7cGPA1_CIk


Ja turha kuva... ;)

full
 

renu_mega

Jäsen
Viestejä
135
Vs: auton vahaus

Kohta olisi tarkoitus oma meksu vahata kesäkuntoon. Tässä ketjussa onkin monia hyviä ohjeita, tosin myös monivaiheisia. Pesun jälkeen tarkastelin maalipintaa ja siinä edelleen tuntuu olevan likakalvo ja pieniä pisteitä (pikeä?) ja eteenkin etupuskuri tuntuu joiltain osin hyvin karhealle ja mattapintaiselle. Lakkapinnassa on jonkin verran hiusnaarmuja lumiharjan ja pesukoneen jäljiltä.

Ajattelin hinkata nämä pois Turtlen Nano-Tech kliinerillä. Sillä lähtee nopealla hinkkaamisella kaikki törky pois ja maalipinta tuntuu täysin sileälle. Tällä kliinerillä olen vaaleita (joissa ei naarmut erotu) autojani puhdistanut ennen vahausta ennenkin hyvällä menestyksellä. Nykyinen meksu on tumma (metallihohtoväri) ja mietinkin pitäisikö sen kanssa toimia eri tavalla koska kliinerissä on hiovia aineita ettei tulisi tehtyä vahinkoa? Olisiko joku muu puhdistusvaha hellävaraisempi?

Mikä olisi helppotöinen mutta kestävä vaha pintaan? Katselin Autoglymin tummille väreille tarkoitettua vahaa ja Turtlen black boxia mutta näistä ei ole aikaisempaa kokemusta itsellä eikä netistä löytyneet kommentitkaan kovin lupaavilta kuulostaneet vahan keston suhteen. Olisiko Korrekin TFX tai Turtlen PTFE (tai Nano-Tech vaha) kuitenkin parempi vaihtoehto? Vaiko ihan perinteistä Simonizin kovavahaa joka on työläämpi?

Varastosta löytyisi Motonetin kiillotuskone (http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/789621/0) mutta mietin näkyykö koneen tekemä pyöröjälki selvemmin tummassa värissä.
 

tivejo

Jäsen
Viestejä
45
Vs: auton vahaus

Tuosta puhdistussavesta oisin kysynyt, että onko se tämä pakkaus jossa on puhdistusaine ja hiomasavi samassa, kysymys Mequiarsin tuotteesta?
 

ate

Jäsen
Viestejä
123
Vs: auton vahaus

renu_mega sanoi:
Kohta olisi tarkoitus oma meksu vahata kesäkuntoon. Tässä ketjussa onkin monia hyviä ohjeita, tosin myös monivaiheisia. Pesun jälkeen tarkastelin maalipintaa ja siinä edelleen tuntuu olevan likakalvo ja pieniä pisteitä (pikeä?) ja eteenkin etupuskuri tuntuu joiltain osin hyvin karhealle ja mattapintaiselle. Lakkapinnassa on jonkin verran hiusnaarmuja lumiharjan ja pesukoneen jäljiltä.

Ajattelin hinkata nämä pois Turtlen Nano-Tech kliinerillä. Sillä lähtee nopealla hinkkaamisella kaikki törky pois ja maalipinta tuntuu täysin sileälle. Tällä kliinerillä olen vaaleita (joissa ei naarmut erotu) autojani puhdistanut ennen vahausta ennenkin hyvällä menestyksellä. Nykyinen meksu on tumma (metallihohtoväri) ja mietinkin pitäisikö sen kanssa toimia eri tavalla koska kliinerissä on hiovia aineita ettei tulisi tehtyä vahinkoa? Olisiko joku muu puhdistusvaha hellävaraisempi?

Mikä olisi helppotöinen mutta kestävä vaha pintaan? Katselin Autoglymin tummille väreille tarkoitettua vahaa ja Turtlen black boxia mutta näistä ei ole aikaisempaa kokemusta itsellä eikä netistä löytyneet kommentitkaan kovin lupaavilta kuulostaneet vahan keston suhteen. Olisiko Korrekin TFX tai Turtlen PTFE (tai Nano-Tech vaha) kuitenkin parempi vaihtoehto? Vaiko ihan perinteistä Simonizin kovavahaa joka on työläämpi?

Varastosta löytyisi Motonetin kiillotuskone (http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/789621/0) mutta mietin näkyykö koneen tekemä pyöröjälki selvemmin tummassa värissä.

Jos maalipinta tuntuu karhealta pesunkin jälkeen niin se karheus johtuu mahdollisesti tiesuolasta joka on puuttunut kiinni maalipintaan. Tosin tuo tiesuola kyllä irtoaa kliinerilläkin ja myös todenäköisesti tuolla kliinerillä häviävät nämä hiusnaarmut näkyvissä. Itse olen nyt kokeillut/käyttänyt simonizin nestemäistä vahaa, monet ovat kyllä kehuneet tuota perinteistä simonizin kovavahaa joka on kyllä jonkun verran työläämpi. Kyllähän se myllytyskoneen tekemä pyöröjälki erottuu aika herkästi tummassa värissä esim tummansininen tms väri on sellainen että siinä todella helposti erottuu myllytyskoneen pyöröjälki. Eli jos haluaa ettei niitä jälkiä näy niin joutuu ajamaan uudestaan myllytyskoneella maalipinnan läpi hienommalla laikalla vielä kertaalleen. Tosin ammattifiksarit ovat sanoneet ettei noilla halvimmilla kiillotuskoneilla tee mitään kun niistä loppuu tehot kesken yleensä.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

tivejo sanoi:
Tuosta puhdistussavesta oisin kysynyt, että onko se tämä pakkaus jossa on puhdistusaine ja hiomasavi samassa, kysymys Mequiarsin tuotteesta?

Sehän se: Quik Clay Starter Kit Puhdistusaine ja hiomasavi http://www.meguiars.fi/tuotteet/maalipinnan_valmistelu/
 

renu_mega

Jäsen
Viestejä
135
Vs: auton vahaus

ate sanoi:
Jos maalipinta tuntuu karhealta pesunkin jälkeen niin se karheus johtuu mahdollisesti tiesuolasta joka on puuttunut kiinni maalipintaan. Tosin tuo tiesuola kyllä irtoaa kliinerilläkin ja myös todenäköisesti tuolla kliinerillä häviävät nämä hiusnaarmut näkyvissä.

Kokeilin muutamaan naarmuuntuneeseen kohtaan Turtlen Nano-Tech kliineriä ja sillä osa naarmuista lähti pois tai ei näy niin selkeästi. Samoin se karkea pinta lähtee.
Peilailin kiillotettuja kohtia myöhemmin ja parissa kohdassa näytti kuin tilalle olisi tullut tiheää ja aivan hienon hienoa naarmua niin, että pinta himmeni. Tämä näkyi vain tietyistä kulmista pintaa peilatessa (ei suoraan katsottaessa). Mietin tässä onko tuo kliineri liian rajua tavaraa tiesuolan karhentaman pinnan puhdistukseen?

Mikä puhdistusaine tai -vaha olisi hellävaraisempaa tiesuolakalvon poistoon?

Itse olen nyt kokeillut/käyttänyt simonizin nestemäistä vahaa, monet ovat kyllä kehuneet tuota perinteistä simonizin kovavahaa joka on kyllä jonkun verran työläämpi.

Voiko Simonizin kovavahaa käyttää kaikenlaisille maalipinnoille? Uudessa meksussa on vesiohenteinen maali mutta lakkapinnasta en ole varma, saattaahan sekin olla vesiohenteista.

Kyllähän se myllytyskoneen tekemä pyöröjälki erottuu aika herkästi tummassa värissä esim tummansininen tms väri on sellainen että siinä todella helposti erottuu myllytyskoneen pyöröjälki. Eli jos haluaa ettei niitä jälkiä näy niin joutuu ajamaan uudestaan myllytyskoneella maalipinnan läpi hienommalla laikalla vielä kertaalleen. Tosin ammattifiksarit ovat sanoneet ettei noilla halvimmilla kiillotuskoneilla tee mitään kun niistä loppuu tehot kesken yleensä.

Taidan aluksi vahata ihan käsipelillä. Motonetin kiillotuskone ei pyöri, vaan se tekee edestakaista pyöröliikettä. Ehkä siitä silti jää pyöröjälki tummaan pintaan.
 

ArtOfLife

Jäsen
Viestejä
302
Vs: auton vahaus

renu_mega sanoi:
Kokeilin muutamaan naarmuuntuneeseen kohtaan Turtlen Nano-Tech kliineriä ja sillä osa naarmuista lähti pois tai ei näy niin selkeästi. Samoin se karkea pinta lähtee.
Peilailin kiillotettuja kohtia myöhemmin ja parissa kohdassa näytti kuin tilalle olisi tullut tiheää ja aivan hienon hienoa naarmua niin, että pinta himmeni. Tämä näkyi vain tietyistä kulmista pintaa peilatessa (ei suoraan katsottaessa). Mietin tässä onko tuo kliineri liian rajua tavaraa tiesuolan karhentaman pinnan puhdistukseen?

Mikä puhdistusaine tai -vaha olisi hellävaraisempaa tiesuolakalvon poistoon?
Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta ymmärtääkseni kliinerit sisältävät hienojakoisia hiovia ainesosia josta varmaan tuo pinnan himmeneminen ja hienot naarmut.
Vaikka niiden käyttötarkoitus on juuri himmentyneiden tai hapettuneiden maalipintojen kiillotukseen. Itse en kliineriä ihan helpolla käyttäisi...
Ehkä miedommin puhdistavalla vahalla.
Olen käyttänyt Carlake Auton esipesuainetta, jotain silläkin lähtee. Tosin vahaturvallisuudesta en tiedä. Asiantuntijathan taitavat vannoa Pinelinen tai solmaster AS-40:n nimeen.

www.pesukinnas.com :sta voi lueskella autonpesuun ja aineisiin littyvää juttua. Suolan irroitus otsikolla on about 180 viestiä.... en jaksanut kahlata läpi.

renu_mega sanoi:
Uudessa meksussa on vesiohenteinen maali mutta lakkapinnasta en ole varma, saattaahan sekin olla vesiohenteista.
Juuri paikkamaalisetillä säätäneenä totean että vesiohenteisia molemmat.
 

renu_mega

Jäsen
Viestejä
135
Vs: auton vahaus

ArtOfLife sanoi:
Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta ymmärtääkseni kliinerit sisältävät hienojakoisia hiovia ainesosia josta varmaan tuo pinnan himmeneminen ja hienot naarmut.
Vaikka niiden käyttötarkoitus on juuri himmentyneiden tai hapettuneiden maalipintojen kiillotukseen. Itse en kliineriä ihan helpolla käyttäisi...

Näin se taitaa olla, kun järjellä ajattelee, että kliinerit sisältävät hiovia aineita. Vähän ristiriitaista, kun kliinerit ovat himmentyneen ja naarmuuntuneen pinnan hoitoon tarkoitettuja.
Poistin maalipinnasta kahvojen ympärille tulleita naarmuja, jotka osittain lähtikin mutta muunlaisia naarmuja tulee tilalle.

Ehkä miedommin puhdistavalla vahalla.
Olen käyttänyt Carlake Auton esipesuainetta, jotain silläkin lähtee. Tosin vahaturvallisuudesta en tiedä. Asiantuntijathan taitavat vannoa Pinelinen tai solmaster AS-40:n nimeen.

Eikö puhdistavat vahat ole aina hiovia? Itselleni ei ole vielä avautunut mikä ero on kliinerillä ja puhdistusvahalla vai onko ne kuitenkin sama tuote.

www.pesukinnas.com :sta voi lueskella autonpesuun ja aineisiin littyvää juttua. Suolan irroitus otsikolla on about 180 viestiä.... en jaksanut kahlata läpi.

Pitää selailla läpi. Ehdotuksia suolakalvon poistamiseksi tavallisista kaupoista saatavilla olevista aineista otetaan mielellään vastaan.

Juuri paikkamaalisetillä säätäneenä totean että vesiohenteisia molemmat.

Kuinka nopeasti tuo paikkamaali kuivaa?
 

renu_mega

Jäsen
Viestejä
135
Vs: auton vahaus

renu_mega sanoi:
Ehdotuksia suolakalvon poistamiseksi tavallisista kaupoista saatavilla olevista aineista otetaan mielellään vastaan.

Solmaster AS 40 vaikuttaisi lukemani perusteella kokeilemisen arvoiseksi. Onko palstalaisilla kokemusta aineesta, että irtoaako sillä pinttynyt tiesuola ja piki?
 

ArtOfLife

Jäsen
Viestejä
302
Vs: auton vahaus

renu_mega sanoi:
Eikö puhdistavat vahat ole aina hiovia? Itselleni ei ole vielä avautunut mikä ero on kliinerillä ja puhdistusvahalla vai onko ne kuitenkin sama tuote.
Onhan niissä hiovia ainesosia kyllä, tosin oletettavasti paljon vähemmän ja hienompaa (+jotain muita puhdistavia ainesosia). Erona on mielestäni se, että kliinerin jälkeen pitää vielä vahata erikseen, puhdistavan vaha (esim AG: resin polish) itsessään riittäisi. Sitten on erikseen ne vahat jossa ei ole puhdistavia ainesosia (esim korrek uuden auton vaha). Käsittääkseni näissä "markettivahoissa" on aina jotain puhdistavia ainesosia mukana.

Juuri paikkamaalisetillä säätäneenä totean että vesiohenteisia molemmat.
Kuinka nopeasti tuo paikkamaali kuivaa?
Muistaakseni: maalaus, 20 min odotusta, ylimääräisen pyyhintä kostealla, 20 min kuivatusta, lakka päälle (20 min kuivatusta ennen ajoon lähtöä), 48 tunnin päästä aikaisintaan kiilloitus/vahaus.
Oli muuten aika kallista, 14€ kahden pienen "kynsilakkapullon" setistä !!! Tosin eipä tuo menekkikään ole suurta noihin kiveniskemiin... ::)
 

renu_mega

Jäsen
Viestejä
135
Vs: auton vahaus

ArtOfLife sanoi:
Onhan niissä hiovia ainesosia kyllä, tosin oletettavasti paljon vähemmän ja hienompaa (+jotain muita puhdistavia ainesosia). Erona on mielestäni se, että kliinerin jälkeen pitää vielä vahata erikseen, puhdistavan vaha (esim AG: resin polish) itsessään riittäisi.

Autoglymin super resin polish taitaisi olla kliineriä hellävaraisempi puhdistusaine varsinaisen vahan alle (vaikka vahaa tämäkin on). Eikö tuo olisi turvallista myös tummalle autolle jossa vesiohenteinen lakkapinta?

Ultra deep shine joka on tummille väreille tehty vaha, on myös AG:n mukaan puhdistava kiiltovaha. Mahtaisiko tuollakin lähteä pinttynyt tiesuola ja piki kyljistä? Kannattaisiko tuonkin päälle laittaa vielä kestovahaa tai Simonizin kovavahaa (saako tuota käyttää vesiväreille)?
 

renu_mega

Jäsen
Viestejä
135
Vs: auton vahaus

Perusteellinen pesu ja vahausurakka viimeinkin tehty. Ainekset Solmaster AS 40 tehopesu, Korrek muovikiilto, Turtle Nano-Tech kliineri ja AutoGlym Ultra Deep Shine.

Työvaiheet
- huuhtelu vedellä
- Solmasteria ruiskupullosta 3% liuoksena pintaan
- huuhtelu
- Solmasteria ruiskupullosta uudelleen pintaan ja hankausta mikrokuituisella pampulakintaalla. Ämpärissä Solmasteria kintaan huuhteluun 0.5% liuoksena.
- huuhtelu
- takaluukun ja helmojen tarkkomista viimeisten pikitahrojen poistamiseksi 3% Solmaster liuoksella.
- huuhtelu
- puolipilvinen lämmin keli kuivatti auton hetkessä, joten ei tarvinnut kuin muutama kohta pyyhkiä säämiskällä kuivaksi
- muoviosien käsittely Korrekilla
- pahimpien naarmukohtien käsittely kliinerillä. Tällä aineella saa ihmeen hyvin häivytettyä naarmuja eikä se sittenkään näyttäisi himmentävän tummaa maalipintaa, kuten se aiemmin kokeiltuna vaikutti tekevän. Pinta ei ilmeisesti ollut silloin riittävän puhdas ja käsiteltyjen kohtien rajapinnat näytti sen vuoksi himmentyneille.
- vahaus AG:llä. Oli muuten helppotöinen vaha. Lähti helposti hankaamalla vaikka pelti oli melko lämmin (ei kuitenkaan suorassa auringonvalossa) ja vaha kuivui nopeasti. Vahan levitys ja alkukiillotus puuvillaisella kankaalla (vanhasta pussilakanasta revittyä). Loppukiillotus Turtlen mikrokuituisella kiillotusliinalla.
- vahalla tahrittujen muoviosien kiillotus uudelleen Korrekilla

Aikaa meni n. 6 tuntia mutta jälki oli mahtava peilimäinen liukas pinta kauttaaltaan. Solmasterin tehopesu on todella ihmeellistä ainetta. Piki, tiesuola ja itikat lähtivät perusteellisesti. Auto oli todella pinttyneen suola- ja pikikerroksen kuorruttama eikä pohjalla ollut vahaa jäljellä (tuskin autoa oli koskaan ennen vahattukaan). Tämän vuoksi on hankala sanoa mikä on vahaturvallinen sekoitussuhde Solmasterilla mutta ainakin perusteelllisen puhdasta 3% liuoksella saa vahausta varten.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

Talvi tulee ja sain kuin sainkin oman auton maalipinnan joten kuten säälliseen kuntoon. Tässä työlistaa foorumin puleerausgurua Antti O:ta mukaillen:

1. Bilt-Hamber Auto foam lancella pintaan
2. Huuhtelu painarilla
3. Pesu Bilt-Hamberin Auto wash autoshampoolla ja mikrokuitupesukintaalla
4. Huuhtelu painarilla
5. Kuivaus mikrokuitukuivausliinalla
6. Tervanpoisto autoglym tar removerilla, vaahtomuovilevittimellä levitystä
7. Pyyhintä mikrokuituliinalla
8. Savetus Meguiar´sin savella
9. Huuhtelu painarilla
10. Pesu Bilt-Hamberin Auto wash autoshampoolla
11. Huuhtelu painarilla
12. Kuivaus mikrokuitukuivausliinalla

Sitten Meguiar´sin kolmivaiheinen käsittely:
13. Maalipinnan puhdistusaine, vaahtomuovilevittimellä levitystä ja kiillotus mikrokuituliinalla
14. Maalipinnan kiillotusaine, vaahtomuovilevittimellä levitystä ja kiillotus mikrokuituliinalla
15. Carnaubavaha, vaahtomuovilevittimellä levitystä ja kiillotus mikrokuituliinalla
Ja lopuksi vielä:
16. Renkaiden kiillotus Autoglymin Instant Tyre Dressing

Aikaa meni ehkä n. 6 tuntia koko urakkaan. Työmäärä ei siis ole ihan vähäinen. Rahaa meni n. 100 euroa kun Meguiar´sin tavarat oli valmiina. Tuon satasen päälle tulee vielä vaahdotin Foam Lance 73 euroa. Painepesuria tarvitsee muutenkin kuin autonpesuun. Raudanpoisto jäi vielä kokeilematta ja sisäpuoli saa odottaa vielä puhdistusta. Sen saakin sitten tehdä joku muu.

Havaintoja:
- Auto foam on ihan näppärä keksintö. Luulen, että vahatussa autossa se toimii vieläkin paremmin.
- Pesukinnas on erittäin toimiva kapine. Sieni tms. tippuu helposti maahan ja kerää sieltä roskat ja hiekat pintaansa. Kintaan kanssa ei ole sitä vaaraa.
- Viidentoista euron autoshampoo on todella todella paljon parempaa kuin se markettishampoo! 8) Annostelin sen 5 millimetriä lääkeruiskulla ja se todella riittää.
- Tervanpoisto helpottaa savetusta kun osa liasta lähtee jo tässä pois. En silti jättäisi savetusta tekemättä vaan saveenkin kyllä jäi tavaraa.
- Vaahtomuovilevittimet tai padit olivat uusi tuttavuus ja todella kätevä sellainen. Helppoa levittää ainetta tarkasti rajoja myöten. Ja pyöreästä levittimestä saa hyvän otteen. :D
- Meguiar´sin tökötit ovat todella helppokäyttöisiä ja käyttäjäystävällisiä kaikin puolin. Kiilto on ehkä edelleen pieni pettymys. Kestosta en osaa sanoa mitään. Vesi tekee maalipinnalla pieniä pisaroita eikä valu kokonaan pois kuten Colliniten kanssa näyttää tekevän.

Eipä sitten muuta kuin jatkamaan harjoituksia.
 

mVm

Ex
Viestejä
288
Vs: auton vahaus

Minulla on vähän toisenlainen systeemi auton putsaukselle:
- ota vastaan mojova parkkipaikkakolhu
- vie auto korjaamolle
- kärvistele viikko (seisontavakuutus)
- hae putsattu ja vahattu auto korjaamolta

Kakkosauto on haettu uutena liikkeestä toukokuussa, sitä ei ole pesty vielä kertaakaan noin 5000km aikana mutta ikkunat on putsattu parin viikon välein ja pari kertaa imuroitu sisältä.
Käy se näinkin.... :P
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

mVm sanoi:
Minulla on vähän toisenlainen systeemi auton putsaukselle:
- ota vastaan mojova parkkipaikkakolhu
- vie auto korjaamolle
- kärvistele viikko (seisontavakuutus)
- hae putsattu ja vahattu auto korjaamolta

Hyvä systeemi tämäkin. 8) Tosin oman kokemukseni mukaan vauriokorjaamo ei vahannut autoa. Mutta uutta maalipintaa ja uutta osaa kyllä tuli. 8) Ei kylläkään ilmaiseksi kun bonukset paloivat. ::)
 
Ylös Bottom