auton vahaus

smabedo

Jäsen
Viestejä
237
tarjotus olisi putsata ja puunata -00 farkku meganen maalipinta taas kiiltävämmäksi elikkäs joku tietää kohtuu hintasia tököttejä ko. hommaan niin saa suositella.ruostetta ei ole mutta pieniä naarmuja ja pyörrejälkiä sitäkin enemmän
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: auton vahaus

Määrittele kohtuuhintainen. 15e? 50e? 100e?

Mitään ihmeratkaisua eli tous-en-une -tököttiä ei kiillon saamiseksi takaisin talven jäljiltä ole, eli jos haluaa hifitason kiillon niin aikaa joutuu uhraamaan useampaan käsittelyyn: puhdistus, kiillotus ja lopuksi vahaus.

Jos on liikkeellä käsipelillä ilman kiillotuskonetta, niin Meguiar'sin tuotteilla ei hiljattaisen kokeiluni mukaan voi mennä pahasti metsään. Aikaa tosin saa varata 1-2 päivää sillä kyseessä neljä eri käsittelyä sisältävä hoito: 1) hiomasavi + puhdistusneste 2) maalipinnan puhdistusaine 3) maalipinnan kiillotusaine 4) carnaubavaha. Mutta lopputuloksena täysin pyörrejäljetön, todella syvä ja "märkä" kiilto. Hintaa setille kertyi karvan päälle 65 euroa, mikä mielestäni varsin kohtuullinen laatuun nähden. Ja hiomasaven kanssa käytettävää puhdistusnestettä lukuun ottamatta muut purnukat menettivät sisällöstään varsin vähän yhden auton käsittelyssä, eli vaikuttaisi riittoisalta tuotteelta.

Ihan viimeistelyvahoista puhuttaessa aikaisempia hyviä kokemuksia Autoglymin Ultra Deep Shinestä, teki myös varsin pyörteetöntä jälkeä mustaan autoon. Mutta mielestäni melko kallista riittoisuuteen nähden.

Itselleni selvisi vasta ihan viimeisimmän session aikana mikrokuituisen froteeliinan autuaaksi tekevyys. Eli froteemaisen pehmeä, mikrokuidusta valmistettu 40x40 cm liina maksoi tosin melkein kolme euroa mutta tekee puhdistus/kiillotusaineen tai vahan poispyyhinnässä ylivoimaisen selvää (eli pyörteetöntä) jälkeä verrattuna perinteiseen puuvillarättiin, trasseliin tai kiillotusliinoihin. Mihin vahamerkkiin sitten päätyykin, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse löysin Turtle Waxin markkinoiman liinan, lupasivat pakkauksessa että liina on tarvittaessa pestävissä 90 asteessa. Jossain halpahalleissa olen nähnyt mikrokuituliinoja euron hintaankin, mutta silloin ei tullut katsottua tarkemmin olivatko froteeta vai sileämpää kangasta. Aineiden levitykseen kelpaa kyllä mainiosti ihan ei-mikrokuituisetkin liinat.
 

smabedo

Jäsen
Viestejä
237
Vs: auton vahaus

Ei toi karvan päälle 65 eetvarttia pahalle kuulosta mutta mistä liikkeistä tota meguiarssin tököttiä saapi ostaa ja tuleeko ne neljä ainetta pakettina vai tarviiko ne ostaa erikseen.Jep käsipelillä olis tarkotus kiillottaa.toi kiillotettava auto olisi tumman sininen rellun orkkis väri(ei metalliväri).
 

smabedo

Jäsen
Viestejä
237
Vs: auton vahaus

tarkotitkohan juha tollasta 3 vaihe crystal järjestelmää missä on kolme eri pulloa jotka on numeroitu ja sen lisäksi puhdistusneste ja savi.
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: auton vahaus

smabedo sanoi:
tarkotitkohan juha tollasta 3 vaihe crystal järjestelmää missä on kolme eri pulloa jotka on numeroitu ja sen lisäksi puhdistusneste ja savi.

Jep sitä juuri. Putelit on ostettava erikseen, eivät tule missään valmiissa setissä. Maahantuojan sivuilla oli lista jälleenmyyjistä, itse hommasin Hertsikan Fixus-liikkeestä.
 

smabedo

Jäsen
Viestejä
237
Vs: auton vahaus

Juha™ sanoi:
Määrittele kohtuuhintainen. 15e? 50e? 100e?

Mitään ihmeratkaisua eli tous-en-une -tököttiä ei kiillon saamiseksi takaisin talven jäljiltä ole, eli jos haluaa hifitason kiillon niin aikaa joutuu uhraamaan useampaan käsittelyyn: puhdistus, kiillotus ja lopuksi vahaus.

Jos on liikkeellä käsipelillä ilman kiillotuskonetta, niin Meguiar'sin tuotteilla ei hiljattaisen kokeiluni mukaan voi mennä pahasti metsään. Aikaa tosin saa varata 1-2 päivää sillä kyseessä neljä eri käsittelyä sisältävä hoito: 1) hiomasavi + puhdistusneste 2) maalipinnan puhdistusaine 3) maalipinnan kiillotusaine 4) carnaubavaha. Mutta lopputuloksena täysin pyörrejäljetön, todella syvä ja "märkä" kiilto. Hintaa setille kertyi karvan päälle 65 euroa, mikä mielestäni varsin kohtuullinen laatuun nähden. Ja hiomasaven kanssa käytettävää puhdistusnestettä lukuun ottamatta muut purnukat menettivät sisällöstään varsin vähän yhden auton käsittelyssä, eli vaikuttaisi riittoisalta tuotteelta.

Ihan viimeistelyvahoista puhuttaessa aikaisempia hyviä kokemuksia Autoglymin Ultra Deep Shinestä, teki myös varsin pyörteetöntä jälkeä mustaan autoon. Mutta mielestäni melko kallista riittoisuuteen nähden.

Itselleni selvisi vasta ihan viimeisimmän session aikana mikrokuituisen froteeliinan autuaaksi tekevyys. Eli froteemaisen pehmeä, mikrokuidusta valmistettu 40x40 cm liina maksoi tosin melkein kolme euroa mutta tekee puhdistus/kiillotusaineen tai vahan poispyyhinnässä ylivoimaisen selvää (eli pyörteetöntä) jälkeä verrattuna perinteiseen puuvillarättiin, trasseliin tai kiillotusliinoihin. Mihin vahamerkkiin sitten päätyykin, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse löysin Turtle Waxin markkinoiman liinan, lupasivat pakkauksessa että liina on tarvittaessa pestävissä 90 asteessa. Jossain halpahalleissa olen nähnyt mikrokuituliinoja euron hintaankin, mutta silloin ei tullut katsottua tarkemmin olivatko froteeta vai sileämpää kangasta. Aineiden levitykseen kelpaa kyllä mainiosti ihan ei-mikrokuituisetkin liinat.

mitäs juha mahdat suositella noitten aineitten levittämiseen,rätti vai sieni?vai joku muu?
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: auton vahaus

Itse levitin ne kiillotusliinalla, siis näitä ohuita valkoisia joita myydään parinkymmenen pusseissa. Puhdas pehmeä puuvillarätti (eli vanha t-paita) ajaa mielestäni saman asian, ei vaan itseltä sattunut löytymään nurkista.

Tähän liittyen en kyllä suosittele Turtle Waxin kiillotusliinoja, sellaisen pussukan erehdyin ostamaan ja muistuttavat olemukseltaan enemmänkin paperia kuin pehmeää liinaa! Mutta ainakin Kungsin ja Koivusen pakkaamat liinat vaikuttaisivat olevan ihan okei.
 

jalkkis

Jäsen
Viestejä
271
Vs: auton vahaus

Täytyy antaa yksi puoltoääni Meguiarsin puhdistusvahalle, vai millä nimellä se nyt menee. Intouduin Juhan esimerkistä kokeilemaan moista omaan mustaan kinneriini ja perskeles, kun se putsasi maalipintaa hyvin. Minullahan oli maalipinnassa jotain valkoista pientä maalipisaraa, joka ei irronnut tavallisilla pesuaiheilla tai liottimilla. Mutta tällä savella lähti suurin osa ihan helposti. No, jonkin verran jäi roippeita jäljelle seuraavaa kertaa varten.

Täyttä hoitoa en jaksanut kärryyn tehdä. Peruspesu, puhdistusvaha ja Korrekin TFX pintaan, niin kyllä se näilläkin eväillä ihan mukavasti kiiltelee :)
 

Duel

Jäsen
Viestejä
105
Vs: auton vahaus

Nyt olis tarkoitus laittaa auton maalipinta syyskuntoon, niin millaista vahaus systeemiä suosittelette. Ajattelin tälläkertaa jotain muuta kuin tuo korrekin perusvaha.
Tässä varmasti olisi oivavaihtoehto mikäli haluuaa hiukan parempaa jälkeä http://www.maalikauppa.org/deep-crystal®-jarjestelma-c-29_34.html
Miten sitten nämä autoglymin tuotteet, niistäkin saisi rakentelemalla hyvän "setin" tosin niihin en ole koskaan edes tutustunut, mitä niistä sitten lähtisi kokeilemaan?
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: auton vahaus

Puolueettoman ...ei kun siis anteeksi... TM:n testin mukaan Autoglymin kullanvärinen "sealeri" pitäisi lopuksi käytettynä antaa suht' pitkäaikaisen suojan. Itselläni myös hyviä kokemuksia AG:n Ultra Deep Shinesta, toimi hyvin tummassa maalipinnassa.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

Juha™ sanoi:
Määrittele kohtuuhintainen. 15e? 50e? 100e?

Mitään ihmeratkaisua eli tous-en-une -tököttiä ei kiillon saamiseksi takaisin talven jäljiltä ole, eli jos haluaa hifitason kiillon niin aikaa joutuu uhraamaan useampaan käsittelyyn: puhdistus, kiillotus ja lopuksi vahaus.

Jos on liikkeellä käsipelillä ilman kiillotuskonetta, niin Meguiar'sin tuotteilla ei hiljattaisen kokeiluni mukaan voi mennä pahasti metsään. Aikaa tosin saa varata 1-2 päivää sillä kyseessä neljä eri käsittelyä sisältävä hoito: 1) hiomasavi + puhdistusneste 2) maalipinnan puhdistusaine 3) maalipinnan kiillotusaine 4) carnaubavaha. Mutta lopputuloksena täysin pyörrejäljetön, todella syvä ja "märkä" kiilto. Hintaa setille kertyi karvan päälle 65 euroa, mikä mielestäni varsin kohtuullinen laatuun nähden. Ja hiomasaven kanssa käytettävää puhdistusnestettä lukuun ottamatta muut purnukat menettivät sisällöstään varsin vähän yhden auton käsittelyssä, eli vaikuttaisi riittoisalta tuotteelta.

Ihan viimeistelyvahoista puhuttaessa aikaisempia hyviä kokemuksia Autoglymin Ultra Deep Shinestä, teki myös varsin pyörteetöntä jälkeä mustaan autoon. Mutta mielestäni melko kallista riittoisuuteen nähden.

Itselleni selvisi vasta ihan viimeisimmän session aikana mikrokuituisen froteeliinan autuaaksi tekevyys. Eli froteemaisen pehmeä, mikrokuidusta valmistettu 40x40 cm liina maksoi tosin melkein kolme euroa mutta tekee puhdistus/kiillotusaineen tai vahan poispyyhinnässä ylivoimaisen selvää (eli pyörteetöntä) jälkeä verrattuna perinteiseen puuvillarättiin, trasseliin tai kiillotusliinoihin. Mihin vahamerkkiin sitten päätyykin, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse löysin Turtle Waxin markkinoiman liinan, lupasivat pakkauksessa että liina on tarvittaessa pestävissä 90 asteessa. Jossain halpahalleissa olen nähnyt mikrokuituliinoja euron hintaankin, mutta silloin ei tullut katsottua tarkemmin olivatko froteeta vai sileämpää kangasta. Aineiden levitykseen kelpaa kyllä mainiosti ihan ei-mikrokuituisetkin liinat.

Nostetaan vanha aihe ylöspäin, koska samoja tököttejä on näköjään edelleen saatavissa. Ajattelin itse kokeilla noita Meguiar´sin tököttejä kunhan löytyy tarpeeseen sopiva vapaa viikonloppu. Oman auton maalipinta näyttää ahkerahkon pesemisen jälkeen ihan hirveältä, joten jotain tarttis tehdä. :(

Millä keinoilla olette omat kulkineenne puunanneet kesäkuntoon? Oletteko vieneet ennen puhdistus- ja vahaussessiota autonne koneelliseen liuotinpesuun, missä saisi ehkä isoimmat moskat maalipinnasta pois? Entäpä uskaltaako autonsa laittaa koneelliseen alustanpesuun vai tekeekö enemmän vahinkoa liittimille yms. ?
 

JaLe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
684
Vs: auton vahaus

En tiedä enkä ole pesu alan ammattilainen, mutta itse ehkäpä tekisin näin kun autosi varsin tuore... ::)

Ensin auton pintaan joku liuotin esim. pineline hetken antaa vaikuttaa ja huuhtelu perään näin enimmät paskat pois, sen jälkeen pesu pesukinnasta käyttäen jollain pesuaineella jolla loputkin shaisset ja rasvat lähtee käviskö vaikka fairy.. :-\

Tämän jälkeen oikeisiin autotuotteisin siirtyminen tsikiaineiden sijaan ;D ja Meguiarsin Quik clay claybar savella hinkaten auto vaikkapa kokonaan läpi ja tämän jälkeen 3 vaiheinen Deep crystal käsittely eli ensin Deep crystal pain cleanerilla maalipinnan puhdistus, perään Deep crystal polish kiillotus aineella ja päälle Deep crystal carnauba vahaus ja kiillotukseenhan käytetään mikrokuituliinaa tai frotee pyyhettä .. :)

Luulisin että tämän käsittelyn jälkeen kiiltää... 8)
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

JaLe sanoi:
En tiedä enkä ole pesu alan ammattilainen, mutta itse ehkäpä tekisin näin kun autosi varsin tuore... ::)

Ensin auton pintaan joku liuotin esim. pineline hetken antaa vaikuttaa ja huuhtelu perään näin enimmät paskat pois, sen jälkeen pesu pesukinnasta käyttäen jollain pesuaineella jolla loputkin shaisset ja rasvat lähtee käviskö vaikka fairy.. :-\

Tämän jälkeen oikeisiin autotuotteisin siirtyminen tsikiaineiden sijaan ;D ja Meguiarsin Quik clay claybar savella hinkaten auto vaikkapa kokonaan läpi ja tämän jälkeen 3 vaiheinen Deep crystal käsittely eli ensin Deep crystal pain cleanerilla maalipinnan puhdistus, perään Deep crystal polish kiillotus aineella ja päälle Deep crystal carnauba vahaus ja kiillotukseenhan käytetään mikrokuituliinaa tai frotee pyyhettä .. :)

Luulisin että tämän käsittelyn jälkeen kiiltää... 8)

Näin ajattelinkin tehdä. Lähinnä mietin, että jos oikaisisi vähän ja käyttäisi koneellisessa liuotinpesussa ja ottaisi samalla kerralla alustanpesun autoon.

Mutta miksi nähdä noin paljon vaivaa kun voi päästä nopeasti hyvään lopputulokseen:
http://www.iltasanomat.fi/autot/auton-hoito-vinkit-pesuun-ja-vahaukseen-/art-1288389719703.html

:P Joopa joo.. Helpolla tai halvalla ei saa hyvää, näin se vaan taitaa olla. ;)
 

kulkunen

Jäsen
Viestejä
131
Vs: auton vahaus


[/quote]

Näin ajattelinkin tehdä. Lähinnä mietin, että jos oikaisisi vähän ja käyttäisi koneellisessa liuotinpesussa ja ottaisi samalla kerralla alustanpesun autoon.

Mutta miksi nähdä noin paljon vaivaa kun voi päästä nopeasti hyvään lopputulokseen:
http://www.iltasanomat.fi/autot/auton-hoito-vinkit-pesuun-ja-vahaukseen-/art-1288389719703.html

:P Joopa joo.. Helpolla tai halvalla ei saa hyvää, näin se vaan taitaa olla. ;)
[/quote]

Ite kävin pesemässä auton huoltsikalla itsepalvelupesussa, jonka jälkeen kotiin ajettuani huuhdoin vielä vesiletkulla ja harjalla mahdolliset matkanaikana tulleet pölyt pois, annoin kuivua ja aloitin vauhaustyön. Eiköhän tuo konepesu aja saman asian. Tosin jos auto on ennemmänkin paskainen (ollut siis pitkään pesemättä) niin helmat, ovien alaosat yms. joutuu kyllä vielä pesemään erikseen jollakin liuotinpesuaineella. Eivät puhdistu täysin konepesussa, eikä myöskään itsepalvelupesun aineilla. Olen vahannut auton (clio2 03)uudesta asti 2 kertaa vuodessa turtlewaxin teflonia sisältävällä vahalla, helmat ja ovien alaosat kerran hiovalla vahalla, kun oli sitkeää pikeä tarttunut maaliin joka ei millään pesuaineella irronnut, ja pessyt säännöllisesti, ei näy pyörrejälkiä ja maalipinta kiiltää mielestäni vieläkin lähes yhtähyvin kuin uutena, joten toistaiseksi en ole noita useamman aineen käsittelyjä maalipinnalle tehnyt. Ilmeisesti auton värikin vaikuttaa hiukan siihen miten hyvin pyörrejäljet näkyy, ja miten nopeasti kiilto häviää.
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: auton vahaus

Tuosta maalipinnan puhdistuksesta ennen vahausta: liuotinpesutkin ovat toki ihan kivaa ajanvietettä, mutta käyttäkää suosiolla savea jos haluatte oikeasti puhtaan maalipinnan. ;)
 

jmmv

Jäsen
Viestejä
371
Vs: auton vahaus

Pitää itsekin kokeilla tuota savea kun alkoi kiinnostamaan tuo juttu.Itse käyttänyt noita Autoglymin perusjuttuja omien autojen kanssa.Omasta mielestä ihan ok aineita.Ei ole itse tullut kiinnitettyä tuohon kiilto puoleen niin paljon huomiota vaan enemmän tekniikka puoleen ;)
 

Pantse

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Vs: auton vahaus

Lainaanpa aihetta. Pian kymmenvuotiaan Meganen mustat muoviset kylkilistat ovat alkaneet harmaantumaan ikävästi. Alkukesästä pesin auton vähän perusteellisemmin, ja vahauksen yhteydessä käsittelin muoviset mattapinnat Sonaxin muovinkirkasteella. Näyttihän se vähän aikaa hyvältä, mutta kirkaste jätti ensinnäkin pinnan vähän rasvaisen tuntuiseksi, joka tietenkin keräsi pölyä pintaansa. Kaiken kukkuraksi parin pesun jälkeen listat harmaantuivat yhtä harmaiksi kuin ennen käsittelyä olivat. Olisiko kenelläkään suositusta hyvästä puhdistusaineesta ja vahasta, jotka sopisivat muovilistoille? Vai meneekö maalaushommiksi? Mielellään jokin sellainen keino, joka kestää pitempään kuin kaksi pesua. :)
 

Luukkonen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
627
Vs: auton vahaus

Pantse sanoi:
Lainaanpa aihetta. Pian kymmenvuotiaan Meganen mustat muoviset kylkilistat ovat alkaneet harmaantumaan ikävästi. Alkukesästä pesin auton vähän perusteellisemmin, ja vahauksen yhteydessä käsittelin muoviset mattapinnat Sonaxin muovinkirkasteella. Näyttihän se vähän aikaa hyvältä, mutta kirkaste jätti ensinnäkin pinnan vähän rasvaisen tuntuiseksi, joka tietenkin keräsi pölyä pintaansa. Kaiken kukkuraksi parin pesun jälkeen listat harmaantuivat yhtä harmaiksi kuin ennen käsittelyä olivat. Olisiko kenelläkään suositusta hyvästä puhdistusaineesta ja vahasta, jotka sopisivat muovilistoille? Vai meneekö maalaushommiksi? Mielellään jokin sellainen keino, joka kestää pitempään kuin kaksi pesua. :)

Kuumailma puhallin tai puskurin mustaus ainetta...


Eli ei mitään kirkasteita, vaan semmosia aineita jotka "värjäävät" samalla hieman eli eka levitetään ja sitten kuivumisen jälkeen pyyhitään/kiillotetaan ylimääräinen aine pois. Itsellä säilyi koko viime kesän ja nytki vain ovien listat ja kahvat kaipais uusinta käsittelyä, puskurit, peilit ja b-pilari on ihan hyvät ja mustat!
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: auton vahaus

Täytyy tässä vielä hehkuttaa sitä puhdistussavea. Jäi nimittäin tuo poloinen, tällä palstalla nimeltä mainitsemattoman merkkinen käyttöauto syksyllä vahaamatta, ja ilman vahaa on menty tähän asti (en aiheellisesti ole ylpeä itsestäni tässä kohtaa...). Valkoinen auto on keväästä asti kerännyt keulaansa kaikenlaista tiukassa istuvaa ökkömönkiäistä, niin että etupuskurikin näytti lähinnä joltain hyönteissuvun joukkotuhoamispaikalta ja rekisteriotteeseen olisi keulan osalta ehkä ollut syytä vaihdattaa väriksi kansanmurhanpunainen... Nuo pläjäykset eivät normaalilla vesipesulla ole irronneet, joten tämä hyönteiskokoelma on kesän helteiden mittaan asettunut sen verran tiukkaan kodiksi, että äkkinäiselle tulisimieleen vedä puskuri hiottavaksi ja uudelleenmaalattavaksi. ;) Kylkien alaosat ja takapuskurikin olivat aivan karheana pikipilkuista ja rasvaroiskeista.

No eilen sitten pesin autosta irtoliat pois, kaivoin purkista vanhan puhdistussavikimpaleen esille ja ryhdyin käymään savella keulaa ja kylkiä läpi. Liukasteena käytin veden seassa hiukan autonpesushampoota kun sellaista sattui löytymään, tällä seoksella siis suihkupullosta kastelu jotta savi liukuu maalipinnalla. Ja voi poijjaat ja tyttäret että oli taas palkitseva sessio! Parikymmentä minuuttia touhuamista ja kyljet ja toivottamalta näyttänyt etupuskurikin oli taas siloinen ja puhdas kuin maalaamon jäljiltä! Varmasti jollain liuotinpesuaineella saisi vastaavat kerrostumat lopulta irtoamaan, mutta aikaa ja hermoja menisi kyllä huomattavasti kauemmin.

Nykyisinhän tuota savea saa Suomesta jo onneksi muiltakin merkeiltä kuin Meguiar'silta, olisikohan ollut Sonax vai Autoglym jonka version näin hiljan kaupan hyllyssä. Kymmenen vuoden päästä löytyy varmaan jo Korrekinkin valikoimista? ;)

Ja laitanpa tähän vielä itsenikin motivoimiseksi kuvan vanhasta Megestäni muutaman vuoden takaa, kun olin juuri käynyt surullisen pesunaarmuisen auton läpi ensin savella, sitten aiemmin mainittu kolmivaiheinen Meguiar's-käsittely. Eli suunnilleen viikonlopun session jäljiltä musta autokin kiilteli melkoisen pyörrejäljettömänä, kiitos perusteellisen alkupuhdistuksen jolla kaikki pikku likanystyrät saatiin pois pinnasta sekä loppukiillotuksessa käytetyn mikrokuituliinan, joka imaisi pyörteitä muodostavat vahajäämät liinan pinnalta sisäänsä.

kiilto.jpg


Nykyinen klonksutin on valkoinen joten kiilto ei tule niin hienosti esille kuin tummassa värissä, mutta kyllä kai sekin vihdoin vahata pitäisi viitsiä. Pahus vaan kun ei enää meinaisi viitsiä. Onkohan sitä tulossa vanhaksi? :-\
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 006
Vs: auton vahaus

Juha™ sanoi:
Nykyinen klonksutin on valkoinen joten kiilto ei tule niin hienosti esille kuin tummassa värissä, mutta kyllä kai sekin vihdoin vahata pitäisi viitsiä. Pahus vaan kun ei enää meinaisi viitsiä. Onkohan sitä tulossa vanhaksi? :-\

Kyllähän sitä vielä viitsisikin mutta kun pitäisi olla aikaa seisottaa autoa pihassa pari päivää ja keskittyä pelkästään tuohon puunaamiseen. Ja kun perheessä on vain yksi auto, niin ei rouvakaan pääse silloin liikkeelle. Lisäksi rouvan äänenpainot tuppaavat muuttumaan kun allekirjoittanut on koko viikonlopun saman askareen kimpussa. ;) Eiköhän tuo ennen lumia tule tehtyä kuitenkin. Ehkä. :-\
 
Ylös Bottom