smabedo sanoi:tarkotitkohan juha tollasta 3 vaihe crystal järjestelmää missä on kolme eri pulloa jotka on numeroitu ja sen lisäksi puhdistusneste ja savi.
Juha™ sanoi:Määrittele kohtuuhintainen. 15e? 50e? 100e?
Mitään ihmeratkaisua eli tous-en-une -tököttiä ei kiillon saamiseksi takaisin talven jäljiltä ole, eli jos haluaa hifitason kiillon niin aikaa joutuu uhraamaan useampaan käsittelyyn: puhdistus, kiillotus ja lopuksi vahaus.
Jos on liikkeellä käsipelillä ilman kiillotuskonetta, niin Meguiar'sin tuotteilla ei hiljattaisen kokeiluni mukaan voi mennä pahasti metsään. Aikaa tosin saa varata 1-2 päivää sillä kyseessä neljä eri käsittelyä sisältävä hoito: 1) hiomasavi + puhdistusneste 2) maalipinnan puhdistusaine 3) maalipinnan kiillotusaine 4) carnaubavaha. Mutta lopputuloksena täysin pyörrejäljetön, todella syvä ja "märkä" kiilto. Hintaa setille kertyi karvan päälle 65 euroa, mikä mielestäni varsin kohtuullinen laatuun nähden. Ja hiomasaven kanssa käytettävää puhdistusnestettä lukuun ottamatta muut purnukat menettivät sisällöstään varsin vähän yhden auton käsittelyssä, eli vaikuttaisi riittoisalta tuotteelta.
Ihan viimeistelyvahoista puhuttaessa aikaisempia hyviä kokemuksia Autoglymin Ultra Deep Shinestä, teki myös varsin pyörteetöntä jälkeä mustaan autoon. Mutta mielestäni melko kallista riittoisuuteen nähden.
Itselleni selvisi vasta ihan viimeisimmän session aikana mikrokuituisen froteeliinan autuaaksi tekevyys. Eli froteemaisen pehmeä, mikrokuidusta valmistettu 40x40 cm liina maksoi tosin melkein kolme euroa mutta tekee puhdistus/kiillotusaineen tai vahan poispyyhinnässä ylivoimaisen selvää (eli pyörteetöntä) jälkeä verrattuna perinteiseen puuvillarättiin, trasseliin tai kiillotusliinoihin. Mihin vahamerkkiin sitten päätyykin, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse löysin Turtle Waxin markkinoiman liinan, lupasivat pakkauksessa että liina on tarvittaessa pestävissä 90 asteessa. Jossain halpahalleissa olen nähnyt mikrokuituliinoja euron hintaankin, mutta silloin ei tullut katsottua tarkemmin olivatko froteeta vai sileämpää kangasta. Aineiden levitykseen kelpaa kyllä mainiosti ihan ei-mikrokuituisetkin liinat.
Juha™ sanoi:Määrittele kohtuuhintainen. 15e? 50e? 100e?
Mitään ihmeratkaisua eli tous-en-une -tököttiä ei kiillon saamiseksi takaisin talven jäljiltä ole, eli jos haluaa hifitason kiillon niin aikaa joutuu uhraamaan useampaan käsittelyyn: puhdistus, kiillotus ja lopuksi vahaus.
Jos on liikkeellä käsipelillä ilman kiillotuskonetta, niin Meguiar'sin tuotteilla ei hiljattaisen kokeiluni mukaan voi mennä pahasti metsään. Aikaa tosin saa varata 1-2 päivää sillä kyseessä neljä eri käsittelyä sisältävä hoito: 1) hiomasavi + puhdistusneste 2) maalipinnan puhdistusaine 3) maalipinnan kiillotusaine 4) carnaubavaha. Mutta lopputuloksena täysin pyörrejäljetön, todella syvä ja "märkä" kiilto. Hintaa setille kertyi karvan päälle 65 euroa, mikä mielestäni varsin kohtuullinen laatuun nähden. Ja hiomasaven kanssa käytettävää puhdistusnestettä lukuun ottamatta muut purnukat menettivät sisällöstään varsin vähän yhden auton käsittelyssä, eli vaikuttaisi riittoisalta tuotteelta.
Ihan viimeistelyvahoista puhuttaessa aikaisempia hyviä kokemuksia Autoglymin Ultra Deep Shinestä, teki myös varsin pyörteetöntä jälkeä mustaan autoon. Mutta mielestäni melko kallista riittoisuuteen nähden.
Itselleni selvisi vasta ihan viimeisimmän session aikana mikrokuituisen froteeliinan autuaaksi tekevyys. Eli froteemaisen pehmeä, mikrokuidusta valmistettu 40x40 cm liina maksoi tosin melkein kolme euroa mutta tekee puhdistus/kiillotusaineen tai vahan poispyyhinnässä ylivoimaisen selvää (eli pyörteetöntä) jälkeä verrattuna perinteiseen puuvillarättiin, trasseliin tai kiillotusliinoihin. Mihin vahamerkkiin sitten päätyykin, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse löysin Turtle Waxin markkinoiman liinan, lupasivat pakkauksessa että liina on tarvittaessa pestävissä 90 asteessa. Jossain halpahalleissa olen nähnyt mikrokuituliinoja euron hintaankin, mutta silloin ei tullut katsottua tarkemmin olivatko froteeta vai sileämpää kangasta. Aineiden levitykseen kelpaa kyllä mainiosti ihan ei-mikrokuituisetkin liinat.
JaLe sanoi:En tiedä enkä ole pesu alan ammattilainen, mutta itse ehkäpä tekisin näin kun autosi varsin tuore... :
Ensin auton pintaan joku liuotin esim. pineline hetken antaa vaikuttaa ja huuhtelu perään näin enimmät paskat pois, sen jälkeen pesu pesukinnasta käyttäen jollain pesuaineella jolla loputkin shaisset ja rasvat lähtee käviskö vaikka fairy.. :-\
Tämän jälkeen oikeisiin autotuotteisin siirtyminen tsikiaineiden sijaan ;D ja Meguiarsin Quik clay claybar savella hinkaten auto vaikkapa kokonaan läpi ja tämän jälkeen 3 vaiheinen Deep crystal käsittely eli ensin Deep crystal pain cleanerilla maalipinnan puhdistus, perään Deep crystal polish kiillotus aineella ja päälle Deep crystal carnauba vahaus ja kiillotukseenhan käytetään mikrokuituliinaa tai frotee pyyhettä ..![]()
Luulisin että tämän käsittelyn jälkeen kiiltää... 8)
Pantse sanoi:Lainaanpa aihetta. Pian kymmenvuotiaan Meganen mustat muoviset kylkilistat ovat alkaneet harmaantumaan ikävästi. Alkukesästä pesin auton vähän perusteellisemmin, ja vahauksen yhteydessä käsittelin muoviset mattapinnat Sonaxin muovinkirkasteella. Näyttihän se vähän aikaa hyvältä, mutta kirkaste jätti ensinnäkin pinnan vähän rasvaisen tuntuiseksi, joka tietenkin keräsi pölyä pintaansa. Kaiken kukkuraksi parin pesun jälkeen listat harmaantuivat yhtä harmaiksi kuin ennen käsittelyä olivat. Olisiko kenelläkään suositusta hyvästä puhdistusaineesta ja vahasta, jotka sopisivat muovilistoille? Vai meneekö maalaushommiksi? Mielellään jokin sellainen keino, joka kestää pitempään kuin kaksi pesua.![]()
Juha™ sanoi:Nykyinen klonksutin on valkoinen joten kiilto ei tule niin hienosti esille kuin tummassa värissä, mutta kyllä kai sekin vihdoin vahata pitäisi viitsiä. Pahus vaan kun ei enää meinaisi viitsiä. Onkohan sitä tulossa vanhaksi? :-\