Artificial
Helsinki
- Viestejä
- 113
Vm. 2020 1.3 160Tce vaihdettiin vuosihuollon yhteydessä apulaitehihna Rellun merkkihuollossa kilometreillä 107 tkm kolme viikkoa sitten. Nyt apulaitehihna meni yht'äkkiä aivan riekaleiksi käynnistettäessä. Karsea räpätys ja kihnutus. Ajoin lähimmälle pajalle paniikissa parin kilsan päähän ja pyysin tutkimaan mikä mättää. Diagnoosi oli että hihnasta puuttuu yli puolet leveyssuunnassa ja riekaleita myös mennyt kampiakselin stefan väliin josta vuotaa myös öljyä. Ei saa käynnistää ja auto vietävä hinurilla paikkaan missä hihna alunperin vaihdettu. Konetilasta löydetyt hihnanriekaleet kerätty apparin jalkatilaan. Soittelin huollon tehneeseen merkkihuoltoon ja selitin tilanteen. Huoltopäällikkö soitti heti takaisin ja pyysi auton sinne. Nyt ei ole pariin päivään kuulunut mitään joten otin yhteyttä ja kysyin mikä tilanne. Vastaus oli, että tule hakemaan vara-auto, ei maksa mitään. Ei vastannut kysymykseen mitä on rikki ja mitä pitää korjata. Sen muistan, että huoltoon viedessä kysyttiin minulta vaihdetaanko vain apulaitehihna eikä jotain rullia (?). Vastasin että mistä minä tiedän ja että mitä se kone näyttää ja kuuluu huolto-ohjelmaan näillä kilsoilla, ne vaihdetaan. Laskun mukaan oli vaihdettu apulaitehihna ja kampiakselin pyörän pultti. Mitä veikkaatte että tässä on tapahtunut? Kone on ilmeisesti se H5H? Voiko tuossa mennä jakohihnan väliin mitään palasia ja laittaa jaon sekaisin?