Ajotietokone ajonesto

Timppa68

Nuorempi jäsen
Näin varmaan,mut tarkotin ajonesto ja tietokoneen boxseja.Sulta jäi listasta pois käynnistys näppylä siis Stratti,kiitos kuitenkin.

kimbe

Tunnettu jäsen
Mitä se käynnistysnäppylä olisi tuolla listalla tehnyt? Ei sillä ole suoraa yhteyttä ajonestoon, toisin kuin noilla muilla luettelemillani, joissa kaikissa on ajonestoon liittyvää koodia. Tuo mittaristo liittyi siihen ajotietokoneeseen, mutta ajotietokoneenkin dataa nyt käsittelee muutkin purkit kuin mittaristo pelkästään. Ei nyt oikein ymmärrä, että mitä tietoa kaipaat.

Timppa68

Nuorempi jäsen
Eikö ajotietokone ohjaa kaikkia näitä toimintoja mitä kerroit lisänä käynnistyksen esto järjestelmä mihin liittyy se käynnistys/sammutus "näppylä",mittareilla ym. On vika koodit,mutta harva niistä käynnistyksen ja ajon estää.voi olla että se ajotietokone menee jollain hienommalla nimellä,on kuitenkin auton tärkein elin.ainut mitkä varmasti voi vaihtaa autosta toiseen on kortin lumkia,ei tarvi kolareita,asiaan tarkoitin kysymyksellä missä sijaitsee boxsit ajotietokone/käynnistyksen esto.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Ei ole senmmoista boksia. Moottoritilassa on varsinainen tietokone joka ohjaa esim moottorin toimintoja mutta niitä ajonesttoon liittyviä on kojelaudassa ym.

Timppa68

Nuorempi jäsen
Tätä varsinaisen tietokoneen paikkaa etsinkin hän,koska jos varaosa auton osia kuten kortteja tahtoo käyttää,niin insinööri katsastuksessa neuvoi et sen kun vaihtaa pitäis korttien pelata?????missähän boxsit sijaitsee.

Timppa68

Nuorempi jäsen
Miksi unohtaisi,nämä mittareista puhujat voi unohtaa ja etsiä tietoa esim lagunan moottorin varoitus valo ei pala silti löytyy vikakoodi ja auto pelittää jopa saaste arvottiin ok.Ei mittarit vaikuta avainkorttien koodauksiin eikä käynnistyksen estoon.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Jos tietämyksen taso ja asenne on tuota luokkaa niin älä hankaloita elämääsi boxeja vaihtelemalla.

Timppa68

Nuorempi jäsen
Olen itse heikko ja vahvavirta puolella työskennellyt noin 50 vuotta ja nyt mukana kaveri mikä hallitsee tämän niin sanotun tieto elektroniikan.Mikä sun koulutus on?

Timppa68

Nuorempi jäsen
Lisään Mustia v 6 sen verran et miksi myynnissä vanhoja ja uusia tietokone ja esto boxseja kaupan jos niillä ei tee mitään äläkä sano et vaatii koodauksiin.

kimbe

Tunnettu jäsen
nämä mittareista puhujat voi unohtaa
Ei mittarit vaikuta avainkorttien koodauksiin eikä käynnistyksen estoon.
Eihän ainakaan tässä ketjussa kukaan noin ole väittänytkään. Kuten jo totesin, niin se mittaristo liittyi siihen ajotietokoneeseen, jonka sijainnista siis ihan itse kysyit. Ajatustenlukija kun en ole, niin en voinut tietää, että sulla ei ole näköjään juurikaan käsitystä, että mistä edes puhut. Mutta kun ei kerran kelpaa, niin eipä tähän sitten osaa muuta todeta kuin että pidä tunkkis.

Niin, ja lue nyt vaikka tuo aikasi kuluksi, niin ehkä sitten asia valkenee sinullekin:

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Olen itse heikko ja vahvavirta puolella työskennellyt noin 50 vuotta ja nyt mukana kaveri mikä hallitsee tämän niin sanotun tieto elektroniikan.Mikä sun koulutus on?
n.25 vuoden aikana on tullut tehtyä monenlaista autoihin liittyvää automaattivaihteisto remonteista maalauksiin.

Timppa68

Nuorempi jäsen
Eihän ainakaan tässä ketjussa kukaan noin ole väittänytkään. Kuten jo totesin, niin se mittaristo liittyi siihen ajotietokoneeseen, jonka sijainnista siis ihan itse kysyit. Ajatustenlukija kun en ole, niin en voinut tietää, että sulla ei ole näköjään juurikaan käsitystä, että mistä edes puhut. Mutta kun ei kerran kelpaa, niin eipä tähän sitten osaa muuta todeta kuin että pidä tunkkis.

Niin, ja lue nyt vaikka tuo aikasi kuluksi, niin ehkä sitten asia valkenee sinullekin:
Ei tarvi lukea mut ehkä sinun kannattaa,mut jostain mistä saat oikeaa tietoa ,ei vaan tietoa niiltä ketkä tahtovat rahastaa,mut tämä tässä unohdetaan koko keskustelu.anteeksibjos jotenkin astuin varpaille.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Se boksi on todella siellä konehuoneessa pystyssä mutta en muista tarkkaa paikkaa mutta kyllähän sen tunnistaa. Mutta ei se toisella boksilla kummiskaan toimi vaan tarvii siihen samaan ketjuun myös boksin sieltä kojetaulusta oliko se uhb tai jotain sinnepäi ja avaimen. Eli ktju pitää olla koodattu yhteen.

Timppa68

Nuorempi jäsen
Kiitos keijokos nyt tuli asiaan järkeä,kyl mietin vielä alle 70 ,tänvuoden joulukuun 8 täyteen. jotain on aina keksittävä ratkaisemiseksi,se kun pakko kun pieni eläke,minua helpotti et kuitenkin konehuoneessa et ei heti tarvi repiä koetaulua,kiitos

keijokos

Aktiivinen jäsen
Siis vielä tarkennuksena ettei sitä boksia voi yksin vaihtaa vaan pitää olla sarjassa avaimet kojetaulun alla oleva ja konehuoneessa oleva boksi. Siis jos löydät tyhjennetyn ecun voi saada toimimaan mutta ei sinne väliin voi laittaa toisesta autosta otettua boksia.

Ylös Bottom