ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

pännä

Jäsen
Viestejä
29
Olis tarkotus vaihtaa etupyörän laakeri ja tein vähän kenraaliharjoitusta . Muuten homma luonasikin , mutta ABS anturin kodalla tuli tenkkapoo. Kuuluisko sen irrota kokonaisuudessaan pyörän navasta kun torxi on avattu vai onko siinä joku systeemi , että vain johto lähtis irti. Piukassa on eikä viitsi sitä ehdointadoin rikkoa. ???
 

Knak

Jäsen
Viestejä
162
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

Kyllä se on uutena tarkoitettu irtoamaan, mutta 13vuotiaana voipi olla valurauta hiukan kohmeessa anturin ympärillä..
Joko johtoa seuraamalla löydät liitoksen josta irroitat tai sitten irroitat anturin navasta ehjänä/palasina.
 

pännä

Jäsen
Viestejä
29
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

Ok , kiitti tiedosta. Tuli mieleen,että mitähän tapahtuu jos napsauttaa johdon vaan poikki , eli saako sitä enää liitettyy yhteen vai onko siellä miljuuna pienempää johtoa sisällä ???
 

jonic

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

Kaikkein helpoiten pääset ku etit sen liittimen siitä jostai ja vedät sen irti siitä.
 

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Viestejä
1 947
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

jonic sanoi:
Kaikkein helpoiten pääset ku etit sen liittimen siitä jostai ja vedät sen irti siitä.

Tuli vaan mieleen kaukainen muistuma, että noissa vanhemmissa malleissa ei olisi ollut liitintä vaan koko johto olisi yhtä puuta ohjainyksikölle saakka? Ja jos anturin joutui vaihtamaan niin uudessa anturissa tuli liitin mukana, eli johto poikki ja liitin päähän? Saatan tosin muistaa väärinkin....
 

pännä

Jäsen
Viestejä
29
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

Liitin löytyi , onneksi . Anturia nimittäin ei saa ehjänä saa pois.
Kiitti vastauksista ;D
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

miten on sitten tarkoitus vaihtaa rikkinäinen anturi? Vanha palasina pois, mutta saako uutta sitten ehjänä paikalleen? Itsellä on jokin häikkä abseissa ja vian kohde vielä avoin, mutta voi olla pian jokin anturivika.

Kerrotaanpa tähän vielä sen verran, että renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin kuskin puolen ulomman vetonivelen suojakumin olevan irti renkaan päästä (klemmari pettänyt). Tämän seurauksena oli rasvaa roiskinut aika huolella siihen ympäriinsä. Tuuppasin sitten vaseliinia niveleen ihan kunnolla ja suojakumin uudella klemmarilla kiinni. Oikeastaan olikin seuraava pidempi (yli 10km) matka, niin tuli tuo abs vika päälle. Voisko olla että tuota vaseliinia on päässyt johonkin väärään paikkaan? Mistä tässä 98 lagussa anturi mittaa renkaan pyörintää?
 

pännä

Jäsen
Viestejä
29
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

Anturi tulee pyörännavasta läpi n:1cm:n ja on aika lähellä ABS kehää, ihmettelen jos se vaseliini aiheuttais toimintahäiriön voi tietysti putsata anturin pään ja ABS kehän liuottimella! Kyllä sen anturin varmaan saa helposti paikalleen kun vaan putsaa reiän huolellisesi johon anturi tulee.
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

tänään luetin vikakoodit ja vika viittasi juurikin kuskin puolen eturenkaaseen... Koitin vielä sitten kotosalla irroittaa tuota vanhaa anturia, vaan eihän sitä saanut irti millään. Onko anturi sen yhden torxin lisäksi millään kiinni? Oisin ensiavuksi kokeillut putsailla anturin ja katsoa pääsiskö anturin reiästä putsaan lukukehää. Pitänee hankkia uusi anturi ja panna vanha osiksi, jos ei muuten irtoa.
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

kylläpä on kiven alla renuosat... Koko kaupungin varaosaputiikit käyty läpi ja abs anturin saa vain merkkihuollosta alkuperäisosana. Hintaa 150€, kun tarvikkeena vastaava ois n. kolmanneksen tästä.

Pitänee vain reuhtoa tuo nykyinen anturi irti väkivalloin ja katsoa saako siitä kalua ja missä kunnossa on se laakerin lukupinta.
 

pännä

Jäsen
Viestejä
29
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

Tilaa motonetistä , ovat jonkunverran halvempia. Vai joko ehdit asentamaan alkuperäisosan?
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
Vs: ABS anturin irroitus Lagu 2l rxe vm95

oli jonkin verran vaikeaa saada motonetistäkään noita. He eivät tieten saaneet toimittajaltakaan niitä enää hankittua, mutta Joensuussa oli onneksi yksi. Laittovat sitten joensuusta ensin postimyynnin varastolle ja sieltä mulle. Tänään sain vaihdettua. Vanha piti särkeä, ennen ku sen sai irti. Porasin lopulta enimmät pois ja löin loput alakautta ulos. Uusi anturi meni pultilla kiristämällä paikalleen. Nyt pelaa
 
Ylös Bottom