megano
Kadjar dCi 110 EDC Bose
Tällainen ketju löytyy monelta foorumilta. Eli ideana olisi kerätä tänne palstalaisten tuloksia 80 - 120 km/h kiihdytyksestä. Tyylinä Tuulilasi-lehden mukainen: Vähän vajaa 80 vauhtia, talla pohjaan ja jollain keinolla mitataan, miten kauan kestää nopeuden nousu 80:sta 120:een. Mittarivirheet on tietysti hyvä jotenkin huomioida. Vaihteen voi valita sopivasti, mutta kolmosella itse tuon mittasin. Tietty tuloksia voi laittaa laajemminkin.
Älypuhelimen omistajalle on tarjolla erilaisia sovelluksia, jotka GPS:n avulla määrittävät erilaisia suoritusarvoja. Itse en ole kokeillut, mutta näistäkin voi ehdotuksia laittaa.
Niin ja mittaukset tehdään toki moottoritiellä ja muita liikkujia häiritsemättä. Ettei sentään lakeja rikota. Videot myös tervetulleita.
Itse voin aloittaa tuossa hetki sitten tekemälläni mittauksella. Linkki videoon
Ei mitään tarkkuusmittauksia, vaan ihan suuntaa-antavia tuloksia. Kokeilin myös 80 - 120 km/h kiihdytystä suurimmalla vaihteella. Noin 13,5 sekuntia sain tulokseksi
Edit: Vähän rupesin miettimään tuota 60 - 120 aikaa ja siinähän oli hurja laskuvirhe. Nyt aika on korjattu todellisuutta vastaavaksi.
Älypuhelimen omistajalle on tarjolla erilaisia sovelluksia, jotka GPS:n avulla määrittävät erilaisia suoritusarvoja. Itse en ole kokeillut, mutta näistäkin voi ehdotuksia laittaa.
Niin ja mittaukset tehdään toki moottoritiellä ja muita liikkujia häiritsemättä. Ettei sentään lakeja rikota. Videot myös tervetulleita.
Itse voin aloittaa tuossa hetki sitten tekemälläni mittauksella. Linkki videoon
- 60 - 100 km/h : 5,5 s
- 60 - 120 km/h: 8,9 s
- 80 - 120 km/h: 6,0 s
Ei mitään tarkkuusmittauksia, vaan ihan suuntaa-antavia tuloksia. Kokeilin myös 80 - 120 km/h kiihdytystä suurimmalla vaihteella. Noin 13,5 sekuntia sain tulokseksi
Edit: Vähän rupesin miettimään tuota 60 - 120 aikaa ja siinähän oli hurja laskuvirhe. Nyt aika on korjattu todellisuutta vastaavaksi.