Captur tce 1.2 vikakoodit

roogert12

Nuorempi jäsen
Morjes.

Mulla herjaa auto ajoittain check injection systemiä ja jakoavainvaloa. Ilmoitukset näkyvät noin 10 sekuntia ja sitten poistuu. Auto toimii täysin normaalisti. Muistiin jäävät vikakoodit p0594 vakionopeussäätimen ohjauspiiri avoin ja p0597 jäähdytysnesteen vaihtomagneettiventtiilin virtapiirin katkos.

Onko muilla ollut vastaavaa? Termostaatin vaihtoa olen miettinyt, mutta on niin paskassa paikassa, että en ole vielä jaksanut.

keijok

Jäsen
Lähes vastaava tapaus Kadjarissa: epäilys on että tuo jäähdytysnesteen solenoidiventtiili on se todellinen syypää, en toistaiseksi ole vaihtanut sitä koska asian kanssa pärjää ja on, kuten sanoit, aavistuksen ahtaassa välissä.

Vakionopussäätimen koodi taas usein muissakin autoissa tulee "seurauksena"; jos moottori ei ole tyytyväinen niin vakkarin toiminta estetään. Varmaan joku suojamekanismi tuo.

roogert12

Nuorempi jäsen
Lähes vastaava tapaus Kadjarissa: epäilys on että tuo jäähdytysnesteen solenoidiventtiili on se todellinen syypää, en toistaiseksi ole vaihtanut sitä koska asian kanssa pärjää ja on, kuten sanoit, aavistuksen ahtaassa välissä.

Vakionopussäätimen koodi taas usein muissakin autoissa tulee "seurauksena"; jos moottori ei ole tyytyväinen niin vakkarin toiminta estetään. Varmaan joku suojamekanismi tuo.
Juu sama homma. Täytyy kuitenkin jossain kohtaa vaihtaa, kun alkaa se valo ärsyttämään.

Onko se solenoidi edestä katsottuna moottorin oikeassa kyljessä olevassa "vesioksassa"? Itse termostaattihan on edessä imusarjan alla ja siinä tuskin vikaa, kun moottorin lämmöt toimivat ihan normaalisti.

Ylös Bottom