Ei kai tuo ainoa koko ole?Saas nähdä millaisia talvirenkaita autoon tulee saamaan. 195/55/18 talvirenkaita ei vaan ole muita kuin eurooppa kitkoja tai kuorma-auton renkaita.
Tuskin, mutta ei voi vielä tietää mitkä koot oikeasti mahtuvat. Toki 195/60/18 koossa löytyy jo continentalin kitka ja michelinin nastarengas. Ei kyllä tarjota päätä huimaa. ( toi koko on renault 4ssa)Ei kai tuo ainoa koko ole?
Nämä meluasiat tietysti aina enemmän ja vähemmän subjektiivisia, mutta mitenköhän meluisa tuo vitonen sitten onkaan. Itsekin Enyaqilla (ensiasennuskesärenkailla) ajaneena siinä häiritsi eniten nimenomaan se rengasmelu. Omat vanhat lagunat ja cliot rengasmelun osalta lähestulkoon äänettömiä Skodaan verrattuna. Tosin vitos-cliokin pitää isompaa rengasmelua kuin nuo vanhemmat renun raadot. No, ensi viikolla pääsee itse 5 EV:n koeajamaan, niin näkee ja kuulee sitten.- Liikaa rengasmelua mun makuun
Kaikkea ei tietysti auton piikkiin suoraan voi laittaa, kun sillä renkaallakin iso vaikutus. Meidän V-Clio pitää Continentalin EcoContact 6 -suvikumeilla isompaa rengameteliä kuin Contin IceContact 2 -nastarenkailla. Kuivalla asfaltilla siis. Desibeleistä en sinänsä tiedä, mutta huomattavasti ärsyttävämpää ja voimakkaammalta kuulostavaa jurinaa kuitenkin. Tekisi sen takia mieli laittaa kesärenkaat jo vaihtoonkin, vaikka pintaa on vielä viitisen milliä jäljellä.Meillä on myös Clio V ja samaa tasoa sen kanssa 5sen rengasmelu.
Minulle automyyjä mainitsi, että maahantuoja tutkii, löytyisikö sellaista 17" vannetta joka mahtuisi tuossa pyörimään. Kummallisen isot jarrut on autoon laitettu, aika paljon tehokkaampia ja painavampiakin autoja on tehty pari-kolme tuumaa pienemmillä pyörillä.Eikö siihen ole mahdollista hankkia muitakin koko kuin 18"?
Juu ei siellä paljon tilaa ole edessä vanteen ja satulan välissä, kun tuota yllä olevaa videota katsoo niin takanakin on aika julmetun isot levyt..Minulle automyyjä mainitsi, että maahantuoja tutkii, löytyisikö sellaista 17" vannetta joka mahtuisi tuossa pyörimään. Kummallisen isot jarrut on autoon laitettu, aika paljon tehokkaampia ja painavampiakin autoja on tehty pari-kolme tuumaa pienemmillä pyörillä.
2.0T II Lagunaan menee 308 millisiin levyihin juuri ja juuri 16" vanne, kunhan ei laita tasapainoituspalaa satulan kohdalle. Ja Meg II / Clio III RS-mallien 312 mm levyihin menee 17" vanne ihan hyvin. Jarrusatulan muoto toki tekee oman osansa, mutta voisi nyt kyllä olettaa, että 296 millisiin sen 17" vanteen kyllä saisi.Halkaisijat 296mm edessä
www.sjautomobiles.fr