Captur E-TECH Plug-in hybrid

Partse

Jäsen
Ittellä kans vaihdettiin e-tech Arkanaan vaihteisto reilu kuukausi sitten. Ei mielestäni muuttunut kovin paljon (edelleen välillä kaupunkiajossa nostaa kierrokset aika korkealle ja näyttää 17l/100km kulutuslukemia ja ihmetyttää miksi ei vaihda isompaa vaihdetta). Jostain lueskelin että jonkun päivityksen pitäisi auttaa pitämään laatikko tulevaisuudessa kunnossa? Koitin kanssa kysellä onko vaihdetut osat nyt muutettu paremmaksi/kestävämmäksi, mutta eivät osanneet kertoa.

Jukkis1961

Nuorempi jäsen
Ittellä kans vaihdettiin e-tech Arkanaan vaihteisto reilu kuukausi sitten. Ei mielestäni muuttunut kovin paljon (edelleen välillä kaupunkiajossa nostaa kierrokset aika korkealle ja näyttää 17l/100km kulutuslukemia ja ihmetyttää miksi ei vaihda isompaa vaihdetta). Jostain lueskelin että jonkun päivityksen pitäisi auttaa pitämään laatikko tulevaisuudessa kunnossa? Koitin kanssa kysellä onko vaihdetut osat nyt muutettu paremmaksi/kestävämmäksi, mutta eivät osanneet kertoa.

Kuulin myös tuosta päivityksestä ja sain jostain poimittua myös sen tunnuksen. Kysyin asiaa huoltomieheltä ja päivitys on asennettu myös omaan autooni remontin yhteydessä. Tosin hän myös kommentoi ,että ei ymmärrä miten tuo voi vaikuttaa laatikon kestävyyteen kun kyseessä pelkkä softapäivitys... Ei oikein herättänyt luottamusta tuo(kaan)

lemmentalja

Jäsen
Juohan tuo polttomoottori muuten myös e10? Uusi auto ja tuohon vaihdettiin polttoaineluukun kansi, eikä sitä polttoaineen laatu tarraa ole uudessa kannessa :D

timo.r80

Jäsen
Kuulin myös tuosta päivityksestä ja sain jostain poimittua myös sen tunnuksen. Kysyin asiaa huoltomieheltä ja päivitys on asennettu myös omaan autooni remontin yhteydessä. Tosin hän myös kommentoi ,että ei ymmärrä miten tuo voi vaikuttaa laatikon kestävyyteen kun kyseessä pelkkä softapäivitys... Ei oikein herättänyt luottamusta tuo(kaan)
Laatikon kestävyys paranee, kun polttis ei ryntää ennen vaihtoa. Itse olin yhteydessä suoraan sylttytehtaalle ranskaan ja on muutosta muutoinkin kuin vain osanumeroiden osalta.
Nuo "huoltomiehet" ovat tänä päivänä merkkiliikkeissä osanvaihtomiehiä. Ei niiden tarvii osata kuin pulttia pyörittää ja käynnistää tietokone. Jos jotain pitäisi korjata tai vain ovem saranat rasvata niin vaihtoon menee koko osakokonaisuus. Onneksi vielä öljyt osaavat vaihtaa, mutta siihen se melkeen sit loppuukin.
Just vaihtelin ledit Audin umpioon kun vaihto olis maksanut vajaan tonnin.

timo.r80

Jäsen
Pyytäkääpäs sit jos alkaa epäilyttämään ajoakun kesto ja virran vastaanottokyky akkutestausta.
Plugarin akun pitäisi takuuaikana ottaa vastaan min. 77% luvatusta 9,8Kwh joka esim. tässä jää reilusti alle sen, ja akku on ohjeiden mukaan latailtu ja 3v. ikäinen. Eli vaihtoon menee.

Liitteet

• Screenshot_2024-05-07-20-53-59-717_com.renault.myrenault.one.fr.jpg
    Screenshot_2024-05-07-20-53-59-717_com.renault.myrenault.one.fr.jpg
    28 KB · Katsottu: 41

Vaahteramaki

Jäsen
Paljonko on mittareissa E-TECH Captureissa. Itselläni näyttää 56838km. Yritän tässä uskotella itselleni, ettei ole vielä välttämätöntä vaihtaa vaikka takuu (01/25) kohta loppuukin. Millaisilla ajatuksilla muut ajelevat, onko suunnitteilla vaihtoa?

3Gee

Aktiivinen jäsen
Mulla pyörähtää Meganen plugarissa kohta 40 000 kilometriä mittariin ja takuu on voimassa 8/25 saakka. Vahva ajatus on laittaa auto vaihtoon tässä vuoden sisällä mutta voihan ne ajatukset aina toki muuttuakin. Isompiakkuiselle hybridille olisi aina välillä käyttöä ja on se täyssähköpelikin vaihtoehto edelleen. Täytyis käydä potkimassa renkaita ja kantamassa hiekkaa sinne marmorilattioille jossain kohtaa. :cool:

Myyjän vastuu ei tosiaan pääty takuun päättymiseen mutta takuun päättymisen jälkeen toki kuluttajalle jää pääsääntöisesti aina joku siivu itselle maksettavaksi tulevista remonteista.

lemmentalja

Jäsen
Paljonko on mittareissa E-TECH Captureissa. Itselläni näyttää 56838km. Yritän tässä uskotella itselleni, ettei ole vielä välttämätöntä vaihtaa vaikka takuu (01/25) kohta loppuukin. Millaisilla ajatuksilla muut ajelevat, onko suunnitteilla vaihtoa?

Meillä on takuu vielä pitkään voimassa, mutta itse en uskaltaisi tuota pitää, jos ei olisi takuu voimassa :)

teme565

Jäsen
75 000 km itsellä. Takuu päättyy joulukuussa 2024, mutta ajatus on ajella tällä vielä muutama vuosi jos auto vaan ehjänä pysyy. Tuo kulkee niin vähällä bensalla ettei sen puolesta ole intoa sähköautoon vaihtaa. Myöskin kun valtiovallalla ei tunnu olevan selvää visiota siitä, miten tulevaisuudessa hoidetaan verotus fiskaalisessa mielessä autojen sähköistyessä, niin parempi odotella muutama vuosi.

timo.r80

Jäsen
Jottei megane saaga loppuisi niin nyt on vaihdettu myös pyöränlaakerit. Ajokakun kunto olikin jo tiedossa että jää alle 77% luvatusta joka siis takuuraja plugareissa. Pajalla siis 5.3 ja ties milloin tulee. Ja mitä vaihtamiseen tulee, niin lähtee kyllä varmasti kaikki omat ja firman renaultit jahka kesä tulee. Myös raskaat ja jakoautot.

VGnezdilov

Jäsen
Captur E-Tech Plug-in 60.000 km huolto. Uudet sytytystulpat 88,25 €/kpl = 353 €. Kuulemma maahantuojan hinnasto antaa tämän hinnan!
Lisäksi huollossa 12/23 ilmeni vaihdelaatikon öljyvuoto. Auto jäi odottamaan uutta vaihdelaatikkoa, joka saapui huhtikuussa -24 ja on nyt paikoillaan. Jotenkin tuntuu Rellun jälkimarkkinointi toimivan tahmeasti. Onko vastaavia kokemuksia?
Siis olitko ilman autoa 12/23 - 04/24 välisen ajan? o_O

VGnezdilov

Jäsen
Mulla megane 2kk huollossa ja kolmas vaihdelaatikko plugariin kun tehtaalta tullut uusi porsi 3km jälkeen koeajolla. Nyt ens viikolla pitäis sit olla laatikko nro. 3 paikallaan kaikkine muine sehkökilikkeineen. Mittarissa huimat 26tkm ja vm. -21 (23.12-21). Ajoakkukin on paskana.
Mistä päättelit, että ajoakku on epäkunnossa?

Pp74

Jäsen
Mulla on nyt meganen mittarissa 94tkm josta itse ajanut 85tkm ja muuta vikaa ei ole ollut kuin sähkömoottorin vaihto öljyvuodon takia, eilen ajoin töistä kotiin (45km) sähköllä ja kotona näytti vielä rangea olevan jäljellä 8km, tosin keskinopeus tolla reitillä jää alle 60km/h mutta ajoakku lienee vielä hyvässä kunnossa. Nettiautoa tulee kyllä selatttua päivittäin mutta ei vaan tiedä mihin sitä seuraavaksi vaihtaisi.

Vaahteramaki

Jäsen
Mulla on nyt meganen mittarissa 94tkm josta itse ajanut 85tkm ja muuta vikaa ei ole ollut kuin sähkömoottorin vaihto öljyvuodon takia, eilen ajoin töistä kotiin (45km) sähköllä ja kotona näytti vielä rangea olevan jäljellä 8km, tosin keskinopeus tolla reitillä jää alle 60km/h mutta ajoakku lienee vielä hyvässä kunnossa. Nettiautoa tulee kyllä selatttua päivittäin mutta ei vaan tiedä mihin sitä seuraavaksi vaihtaisi.
Capturilla kulkee suurinpiirten samoin noilla nopeuksilla. Mielestäni jonkin verran on range pienentynyt vuosien saatossa. Tähän on vaihdettu kertaalleen johdot sähkömoottoriin öljyvuodon takia. Matkan teko on mielestäni edullista, etenkin kun etenee nopeusrajoitusten mukaan ja malttaa ajaa motarilla noin 100km/h. Ei ole mitään pakottavaa tarvetta vaihtaa autoa, vaikka takuu loppuukin 01/25, hiukan vaan arveluttaa kun lukee muiden kokemuksia. Yhden tarjouksen olen pyytänyt vastaavasta Capturista mikä on vuotta nuorempi ja sillä on ajettu noin 20.000km. Jäi vaan tuo väliraha vielä mielestäni liian suureksi.

Jukkis1961

Nuorempi jäsen
Laatikon kestävyys paranee, kun polttis ei ryntää ennen vaihtoa. Itse olin yhteydessä suoraan sylttytehtaalle ranskaan ja on muutosta muutoinkin kuin vain osanumeroiden osalta.
Nuo "huoltomiehet" ovat tänä päivänä merkkiliikkeissä osanvaihtomiehiä. Ei niiden tarvii osata kuin pulttia pyörittää ja käynnistää tietokone. Jos jotain pitäisi korjata tai vain ovem saranat rasvata niin vaihtoon menee koko osakokonaisuus. Onneksi vielä öljyt osaavat vaihtaa, mutta siihen se melkeen sit loppuukin.
Just vaihtelin ledit Audin umpioon kun vaihto olis maksanut vajaan tonnin.

Kiitos tiedoista. Näyttäisi kommenttien perusteella, että vaihteisto/sähkömoottori -kokonaisuuden heikko kohta (tai yksi niistä) olisi joku tiiviste jonka kautta öljyt pääsevät vuotamaan. Kommentoivatko Ranskasta mitä konkreettisia muutoksia ovat tehneet? Yritän tässä arvailla uskaltaako uuteen rakenteeseen luottaa kun takuukin lähenee loppuaan.

MIten oma autosi on nyt viimeisimmän vaihteiston vaihdon jälkeen pelannut?

Ylös Bottom