Kaistallapitoavustin eli osaa kääntää itse rattia. Ruuhkassa osaa pysähtyä ja lähteä itsestään liikkeelle mutta tuo ominaisuus taitaa adaptiivisessa vakkarissa ollakin jo.
Joku kymmenisen sekuntia antaa muistaakseni ajaa kädet irti ratista, sitten alkaa piippailla.
Hitaasti tuntuu lataavan tavallisesta 16A pistorasiasta. Pitäisi kokeilla maksullisesta lataako nopeemmin!Ihan hyvältä vaikuttaa alun perusteella. Päässyt töissäkin välillä latailemaan 25 snt/kWh niin pääsee osan tai koko kotimatkan sähköllä, riippuen siitä missä on ollut.
EDIT:
Onko mulla laturia, josta näkee latauskäyrän? Itsellä näyttää Easee tällaista kun lämpötila on nollan paikkeilla tai vähän pakkasella. Ihme että asema suostuu latamaan. Latausspeksin minimivirta on 6 A, joten jos sen alle tippuu, latausaseman pitäisi periaatteessa lopettaa lataus.
Aika varovaisesti näyttää lataavan. Saa nähdä onko lämpimillä ilmoilla erilainen.
Itse otin Capturista tuon "ajon avustimen" pois päältä kun en tykkää mistään tärinöistä ratissa enkä siitä että joku muu kääntelee rattia kuin minäArkanassa samanlainen reakoiva. Toiminta on niin epämiellyttävä, että en ole pitänyt sitä päällä.
Arkanassa samanlainen reakoiva. Toiminta on niin epämiellyttävä, että en ole pitänyt sitä päällä.
Pesussa sammutti toiminnot, akun säästämiseksi, täytyy tarkistaa akun lataus! Lataako vain koneen käydessä? Vai lataako ajoakusta?Käsitykseni mukaan auton "järjestelmä" huolehtii apuakun latauksesta, eli esim. latauksen pituus ei vaikuta apuakun varauksen määrään.
Ihan sun tankkausväleihin ei pääse, mutta aika pienellä tuntuu menevän ensimmäisen parin viikon otannalla. Viime aikoina ollut työkohteissakin latausasemia vapaana niin on päässyt latailemaan.olen ajanut uudesta asti autolla nyt noin 7500 km. Lukuunottamatta pitkiä reissuja minulla meni toukokuun ja marraskuun välillä noin puoli tankillista bensaa. Nyt minulla on pakkasten alettua mennyt noin 20 litraa bensaa.
Ajoni ovat pääosin melko lyhyttä ajoa. Kesällä auton akulla pääsee helposti 45 km ja talvella jotakin 25-30 km max.
Kesällä pitkällä reissulla kulutus oli noin 4,2 litraa auton mukaan ja 4,39 laskin kuiteista. Talvireissun kulutus on mittaamatta.
Hyvä auto tuo on, mutta talvella ei puhdas sähköauto. Takakontti on pieni, se on suurin puute.
edit: kesällä sähköä meni noin 14-15 kwh ja talvella 20 tai yli

Itsellä bensamallissa oli yön jäljiltä yleensä 11,8V ja uskottava oli että kyllä se akku kunnossa on kun pakkasellakin käynnistyi. En tiedä mikä lyijyakun evoluutio on tapahtunut, kun vielä muutama vuosi sitten tuollainen jännite tarkoitti melkein tyhjää akkua.Akun jännite oli 12,1V! Nurkka ajoa ollut sähköllä. Ohjekirjasta ei selviä apuakun latausta, lataako ajoakusta, vai vaan moottorin käydessä!
Tuo akun säästämistoiminto liittyy ajoakun alhaiseen varaukseen. Tuon "apuakun" 12V lataus hoituu kyllä auton "järjestelmän" kautta, niinkuin mainitsinkin. Jos apuakun lataus olisi riippuvainen pelkästään polttomoottorin käyttöön, akku olisi "finaalissa" aika nopeasti. 1,5 vuotta ajoa Captur e-tech: llaPesussa sammutti toiminnot, akun säästämiseksi, täytyy tarkistaa akun lataus! Lataako vain koneen käydessä? Vai lataako ajoakusta?
On kyllä ihan väärä kohde säästää öljynvaihdossa. Varsinkin juuri tuon takia, että polttomoottori käy vähän, eikä juuri koskaan käy pitkiä jaksoja kuumana.Omassa polttomoottorilla on ajettu niin vähän etteivät öljyt ole edes tummuneet kunnolla. Valmistaudun siis A huoltoon ilman öljyjen vaihtoa