Megane E-Tech Electric

3Gee

Aktiivinen jäsen
Ei saa täälläkään sovellusta auki jos sen menee sulkemaan. Olen ratkaissut asian toistaiseksi niin, että sovellus on kännyssä koko ajan auki. Silloin pääsee kaukokäyttämään latausta ja esilämmitystä. Sovelluksesta tulee ainakin minulle ilmoitus kun akku on lataantunut. Tämän ilmoituksen kautta pääsee sovellukseen käsiksi jos sen on mennyt sulkemaan.

Hartsa

petite voiture pour tous
Viimeisimmän tiedon mukaan ongelman korjaamiseen menee vielä aikaa. Alla ohje väliaikaiseen ratkaisuun:

Mene google play sovellus kauppaan -> Asetukset -> Verkkoasetukset -> Kytke automaattinen sovelluksien päivitys pois päältä
Poista My Renault sovellus puhelimesta
Avaa verkkoselain ja hae google hakukoneella ”My Renault apk”
Hakutuloksista valitse verkkosivusto www.apkmonk.com
Valitse kohta ”Check previous versions”
Valitse listalta sovellusversio 4.40.1
Lataa asennustiedosto puhelimelle, jotkut Android versiot vaativat käyttöluvan kyseisen tiedoston käyttämiseen. Anna lupa asentaa sovelluksia puhelimen ohjeiden mukaisesti
Asennuksen jälkeen kirjaudu normaalisti My Renault tilin käyttäjätunnuksella

Ystävällisin Terveisin,
Asiakaspalvelu
Nordic Automotive Services Oy

Hakkapeliitta

Jäsen
Ei huono idea. Mistä kuraläpät? Harkitsen omaani kyllä noita, Megistä olisi tarkoitus pitää takuun päättymiseen asti.

Kuraläppiä ja muita varusteita tuolta.
Saahan niitä Suomestakin mutta hinnat ovat olleet paljon kovempia kuin tuolta kotiin postitettuna.
Maksutapana käy esim Paypal.

Viimeksi muokattu:

Tapsa55

Nuorempi jäsen
Löysin aiemman version 4.40.1 kolmannen osapuolen sovelluskaupasta. Sain toimimaan asentamalla sen.

En suosittele toimenpidettä jos yhtään arveluttaa tietosuoja.
Toimiiko maalaisjärki tässä kohdassa. Minua arveluttaa myös tietosuoja. Miksi ei Play Kauppaan voisi viedä vanhaa versiota, joka toimisi. Kunnes uusi versio saadaan toimimaan. Toimivalle sovellukselle olisi kovasti käyttöä näin talviaikaan.

Hakkapeliitta

Jäsen
This is the way, sano mandalorian.

Jos haluaa toimivan sovellusversion, pitää se naarata jostain ei-Play-kaupasta.

Hieman kyllä ottaa päähän Renaultin toiminta tämän bugin suhteen, mitään näkyvää ei ole tapahtunut softan vian suhteen pariin kuukauteen.

Hartsa

petite voiture pour tous
This is the way, sano mandalorian.

Jos haluaa toimivan sovellusversion, pitää se naarata jostain ei-Play-kaupasta.

Hieman kyllä ottaa päähän Renaultin toiminta tämän bugin suhteen, mitään näkyvää ei ole tapahtunut softan vian suhteen pariin kuukauteen.
Samaa mieltä ja tuo ohje, jossa "käsketään" ottamaan pois automaattinen päivitys on hyvin arveluttava tietoturvan kannalta. Ei joka päivä voi vahdata manuaalista päivittämistarvetta.

Vastarakki

Jäsen
Perjantaina sain iloisia uutisia: autoni on valmis ja odottaa Ranskassa kyytiä. Luovutus helmikuun puolenvälin ja lopun tietämillä. Tilasin sen syyskuun alussa, alkuperäinen toimitusaika oli tammikuun alkuun. Ei paha venyminen. Auto on 60 kWh Techno avustinpaketilla ja pohjaamaalilla.

Ruuhitonttu

Nuorempi jäsen
Tässä on itse nyt ajellut muutaman kuukauden Meganella, hieno auto ei siinä mitään.

Ainoa mikä itsellä on aiheuttanut mietityntää on tuo latausteho, eilenkin sain 45kw teholla ladattua autoa kun olin 250kw laturissa kiinni ja en ole myöskään saanut yli 11kw lataustehoa ulos 22kw latureista. Vähän mietityttää että onko tuossa laturissa kaikki kunnossa ja siksi ajattelinkin kysellä millaisia kokemuksia muilla tästä on.

Kojuvi

Jäsen
DC latureista ei juuri ole kokemuksia paria kertaa enemmän, joskus sain 55 kW. Mutta AC on antanut lähes aina luvatut 22 kW.

Mixu78

Jäsen
AC- latureista olen kyllä saanut 22kW:n tehot ulos käytännössä aina.

Voisiko ongelmaan olla syynä latausasemien kuormanhallinta? Entä onhan latauskaapeli varmasti oikeanlainen (32A/22kW)?

Ruuhitonttu

Nuorempi jäsen
AC- latureista olen kyllä saanut 22kW:n tehot ulos käytännössä aina.

Voisiko ongelmaan olla syynä latausasemien kuormanhallinta? Entä onhan latauskaapeli varmasti oikeanlainen (32A/22kW)?
En itseasiassa ole kaapelia tarkistanut tuo kun tuli auton mukana. Tuon voisi nyt ainakin ensin tarkistaa.

K-Latauksen 22kw latureilla tuota olen koittanut käyttää ja samassa tolpassa ei ole ollut muita kiinni kuin oma autoni. No eiköhän tämä vielä selviä tästä :)

Vastarakki

Jäsen
Akun varaustilan pitää olla alhainen (alle 20 %) ja akun lämmin, jos haluaa hyviä lataustehoja. Jos menee 50 % varauksella pakkaskylmällä akulla pikalaturille niin ei todennäköisesti pääse yli 50 kW kovin monella autolla. Pikalatureilla on myös paljon hajontaa siinä, miten ne toimivat kylmällä kelillä. K-latauksen pikalaturit (ne kaksikaapeliset) on oman kokemuksen mukaan melko paskoja. Ne myös rajoittavat tehoa, jos toinen auto on samassa pöntössä kiinni. ABC-latauksen ja Rechargen (Mäkkäri, Fortum, Neste) oon saanut parhaat tehot irti. Jos AC-latauksessa tulee vain 11 kW, on todennäköisesti vika taas pöntössä. Vaikea kuvitella, että olisi laitettu auton mukana vääränlainen kaapeli.

Ruuhitonttu

Nuorempi jäsen
Akun varaustilan pitää olla alhainen (alle 20 %) ja akun lämmin, jos haluaa hyviä lataustehoja. Jos menee 50 % varauksella pakkaskylmällä akulla pikalaturille niin ei todennäköisesti pääse yli 50 kW kovin monella autolla. Pikalatureilla on myös paljon hajontaa siinä, miten ne toimivat kylmällä kelillä. K-latauksen pikalaturit (ne kaksikaapeliset) on oman kokemuksen mukaan melko paskoja. Ne myös rajoittavat tehoa, jos toinen auto on samassa pöntössä kiinni. ABC-latauksen ja Rechargen (Mäkkäri, Fortum, Neste) oon saanut parhaat tehot irti. Jos AC-latauksessa tulee vain 11 kW, on todennäköisesti vika taas pöntössä. Vaikea kuvitella, että olisi laitettu auton mukana vääränlainen kaapeli.
Tiedossa on tuo ettei yli 50kw saa jos menee kylmällä akulla lataukseen, ajelin 1½ vuotta id4:llä ennen kuin vaihdoin Meganeen. Tuossa tuli ajettua 20 min matka ennen kuin pääsin espoon mäkkärin laturille ja tosiaan ei yli 45kw:n noussut lataustehot vaikka akkua ei tosiaan ollut kuin noin 20%.

kimbe

Tunnettu jäsen
Ainoa mikä itsellä on aiheuttanut mietityntää on tuo latausteho, eilenkin sain 45kw teholla ladattua autoa kun olin 250kw laturissa kiinni ja en ole myöskään saanut yli 11kw lataustehoa ulos 22kw latureista. Vähän mietityttää että onko tuossa laturissa kaikki kunnossa ja siksi ajattelinkin kysellä millaisia kokemuksia muilla tästä on.
Takavasemmalta huutelen kun omakohtaista kokemusta ei ole, mutta toiselle foorumille nimimerkki Marko_K postaili noita Meganen (60kWh/220hv) latauskäyriä, ja aika heikolle tasolle nuo näytti niissäkin latauksissa jäävän (https://www.autostadium.fi/index.php?threads/megane-e-tech-electric.8625/page-6).

Kojuvi

Jäsen
Ajelinpa tuossa kulutustestejä suksiboxin kanssa samaa 30 km lenkkiä motarilla. Ajomoodina eco, sisälämpö 20 °C Auto, nopeus vakkarissa puolet 85 km/h ja puolet 100 km/h, kuiva asfaltti, tyyntä. Auto oli esilämmitetty ennen ajoon lähtöä ja mittaus alkoi aina 3km siirtymän jälkeen. Tulokset olivat hieman yllättäviä:

- 18.3 kWh/100 km sileänä, ulkolämpö -2,5 °C
- 20.2 kWh/100 km pelkät kattotelineet Thule square bar, ulkolämpö -3 °C
- 19.4 kWh/100 km suksiboxi 58 cm leveä Pacline, ulkolämpö -1,5 °C

Olin odottanut boxin kanssa selvästi suurinta kulutusta, mutta tässä kokeessa se jäikin alle pelkkien kattotelineiden kanssa ajetusta. Voiko vain 1,5 asteen lämpötilaero vaikuttaa noin paljon kulutukseen? Näin lyhyellä ajolla keskikulutus seilasi vielä joitakin desimaaleja, joten voihan olla, että otin lukemat eri tilasta eri kerroilla. Seilaus johtunee lämmityksestä. En tajunnut katsoa kulutuserittelyjä, kun tarkoitus oli saada selville kokonaiskulutuksen lisäys boxin kanssa. Boxini on kyllä sutjakkaan näköinen ja sen pohjassa on upotukset telineputkille, joten ehkei se oikeastikaan sitten lisää juuri vastusta. Väitän, että ajoni olivat identtisiä, koska ajoin koko matkan jäykällä vakkarilla, enkä puuttunut nopeuteen kertaakaan.

Hakkapeliitta

Jäsen
Muutama juttu:

-jollei 22kW tolpasta tule kuin 11kW, on syy todennäköisesti tolpassa, ei Meganessa
-ilman lämpötila vaikuttaa todella paljon kulutukseen, huomattavasti enemmän kuin ajonopeus
-itselläni tre-kuopio-tre väli suksiboxin kanssa about 24kWh/100km pikkupakkasessa
-Renu kyllä ottaa isoakin virtaa vastaan jos on navigoinnin laittanut suurteholaturille. Akun esilämmitys vaatii auton oman navigaattorin kohteeksi suurteholaturin, jotta alkaa lämmittämään akkua latausta varten. Harni ettei sitä lämmitystä saa päälle napista kuten Ariyassa.

Kuvassa Megane ottaa isompaa virtaa ja pienempää Kia EV6.

Liitteet

Ylös Bottom