Renault Zoe

maanma

Aktiivinen jäsen
Renault chatti kertoi ettei akkupalvelu toimi Suomessa. Maksamaan esim 59e/kk (708e/v 7500km)varmaan pystyy lähtömaahan, mutta ongelmatilanteet voivat olla ongelmallisia

Juvi85

Nuorempi jäsen
Hain pari viikkoa sitten Ruotsista 2019 R110 Rellun Zoen. 1500km ehtikin mennä yhteiseloa kunnes kaikki etukäteistä v#*tullut kävivät toteen. Electric motor Failure lävähti tauluun ja veto katosi kokonaan. Hinurilla huoltoon mutta kun auto ei ollut vielä suomen kilvissä kiitos verottajan hitaan toiminnan tapausta ei saanut asistancen piiriin. Jälkeen päin tietty tuli mieleen että olisi pitänyt soittaa Ruotsin asistaceen josko sieltä olisi onnistunut kun auto on virallisesti vielä ruotsin kilvissä. Jännityksellä jäädään odottamaan mikä tuon aiheutti. Jos en ihan väärin muista niin mittaristossa välähti 12v akun symboli kun lähdin töistä ajamaan mutta mitään vikaa ei ollut ennen kuin matka katkesi.20220331_153814.jpg

Mic Vaillant

Vaimon Renulla elvistelijä
^
Auts! Toivottavasti selviää nopeasti ja halvalla! Paljonko tuolla on ajettu kokonaisuutena?
Ja kerrothan mikä oli vikana kun homma selviää

-Mic

Juvi85

Nuorempi jäsen
68 000 km on nyt mittarissa. Toivottavasti huomenna saisivat sen työalle niin päästäisiin hommassa eteenpäin.
Tuon pari viikkoa kun tuo toimi niin en kyllä enää ikinä osta yhtään bensa/diesel autoa. Kyllä sähköllä ajelu on niin paljon mukavampaa ja halvempaa kuin mitä esim. edellisellä diesel VW Caddyllä. Tosin mulle jää kyllä pihaan vastapainoksi sähkövehkeille metsästyskäytössä oleva 90-luvun Land Rover Discovery bensa V8. Tosin rellulla ajellessa kävi mielessä että kuin siisti olisi tuollainen vanha Lantikka johon vaihtaisi jonkun sähköauton tekniikan.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Mitäs kautta muuten ulkomailta tuotujen autojen tehdastakuu- ja akkutakuuasiat hoituvat? Noita Zoeja näyttää olevan useampiakin ulkomailta tuotuja myynnissä niin kiinnostaisi jos jollakulla on kokemusta tai tietoa aiheesta.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Mitäs kautta muuten ulkomailta tuotujen autojen tehdastakuu- ja akkutakuuasiat hoituvat? Noita Zoeja näyttää olevan useampiakin ulkomailta tuotuja myynnissä niin kiinnostaisi jos jollakulla on kokemusta tai tietoa aiheesta.
Jo ihan kuluttajasuojalain mukaan Renaultin jälleenmyyjät ja virallinen maahantuoja on se viimekädessä takuusta vastaava taho..

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Jos näin on niin sehän varmasti yksinkertaistaa asioita. Muistan vain juttuja menneiltä vuosilta kun joissan tuotteissa virallinen maahantuoja ei ole suostunut keskustelemaan muun kanavan kautta tulleiden tuotteiden takuuasioista.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Jos näin on niin sehän varmasti yksinkertaistaa asioita. Muistan vain juttuja menneiltä vuosilta kun joissan tuotteissa virallinen maahantuoja ei ole suostunut keskustelemaan muun kanavan kautta tulleiden tuotteiden takuuasioista.
Näin oli ja koski harmaatuotuja (ohi virallisen maahantuojan) Mercedes Benz henkilöautoja, ja samaisen tapauksen johdosta tuli ennakkopäätös jotta huollettava ja takuut hoidettava on.
Samanlainen tapaus oli myös Nokian harmaaatuoduissa puhelimissa..

Juvi85

Nuorempi jäsen
Päivitystä oman tuontiauton tilanteeseen. Auto oli reilu viikko (12.4)sitten tutkittavana ja tulos oli että autossa on vikakoodi joka viittaa moottoriin... Eli ensimmäisen kahden viikon tulos oli sama mikä tuossa lukee ihan mittaristossa... Seuraava aika sähkärille oli tästä kahden viikon kuluttua eli 25.4... kuukausi kohta mennyt eikä vielä tiedetä edes mikä on vikana. Se tässä on taas on korjasmossa ihmetyttänyt että onko se mahdotonta soittaa tai tekstata asiakkaalle että tutkittiin autoa ja löydettiin tämmöiset ja ryhdytään seuraaviin toimenpiteisiin. Mikä järki siinä on että minä yritän saada kiinni huollosta jonkun tyypin joka ehkä tietää asiasta jotain. Yksinkertaiseen asiaan menee 10 puhelua, soittopyynnöt ohjataan aina vähintään kahteen paikkaan jolloin saat samasta asiasta aina vähintään pari puhelua. Lisäksi soittajat ei koskaan tiedä mistään mitään vaikka soittopyyntöä jättäessäsi olet kyllä kertonut mitä asia koskee ja mitä autoa. Sen verran on selvinnyt myös että moottori pitänee avata, tämän kuullessani kysyin luonnollisesti että kuka tämän maksaa ja siinä yhteydessä varmistui että takuu (5v/100 000km voimalinjalla). Eli nyt näyttäisi että tuontiauton takuut hoituvat ilman ylimääräistä sähläystä.

dbwarrior

Nuorempi jäsen
Tuli ostettua tuonti Zoe Q210 vuodelta 2013.
Tuossa selvitellyt miksi auton latauksen "remote commandit" ei toimi niin saattaa olla että EVC purkki päästää auton unimaan vähän turhan syvälle.
Onko ideoita miten tuollaisen firmis päivityksen saisi järjelliseen hintaan ?

Juvi85

Nuorempi jäsen
No niin, Zoe on taas nipussa. Alennusvaihteen asentotunnistin vaihdettiin minkä jälkeen auto lähti toimimaan. Asentotunnistin tilattiin 27.4 ja saapui 28.4 mutta sen asentotunnistimen lukkorengasta odoteltiin vielä kolme viikkoa ja se saapui 16.5. Seuraavana päivänä auto oli saatu nippuun ja luovutettiin takaisin minulle. Laitoin korjaamopäällikölle viestin tuosta yhteydenpidosta sen jälkeen asia toimi juuri niin kuin sen pitäisikin eli he infoavat minua eikä minun tarvitse soitelle heille että onko jotain uutisia. Seuraavaksi täytyy käydä rekisteröimässä Rellu niin saadaan se suomen kilpiin. Koko korjaus meni takuun kautta vaikka auto tosiaan on virallisesti vielä ruotsin kilvissä.

Juvi85

Nuorempi jäsen
No niin, Zoe on taas nipussa. Alennusvaihteen asentotunnistin vaihdettiin minkä jälkeen auto lähti toimimaan. Asentotunnistin tilattiin 27.4 ja saapui 28.4 mutta sen asentotunnistimen lukkorengasta odoteltiin vielä kolme viikkoa ja se saapui 16.5. Seuraavana päivänä auto oli saatu nippuun ja luovutettiin takaisin minulle. Laitoin korjaamopäällikölle viestin tuosta yhteydenpidosta sen jälkeen asia toimi juuri niin kuin sen pitäisikin eli he infoavat minua eikä minun tarvitse soitelle heille että onko jotain uutisia. Seuraavaksi täytyy käydä rekisteröimässä Rellu niin saadaan se suomen kilpiin. Koko korjaus meni takuun kautta vaikka auto tosiaan on virallisesti vielä ruotsin kilvissä.
Johan se ehti kaksi päivää toimia. Keskiviikkona sain auton takaisin ja nyt lauantaina matkalla mökille sama vika uudestaan ja taas hinurin kyytiin. Nyt alkaa huumori loppumaan näiden ranskan paskojen kanssa. Tuo lähtee välittömästi kiertoon kun saan sen takaisin. Mitä järkeä ostaa auto jos sillä ei koskaan voi ajaa?

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Olkoon sitten sähkö tai hybridi tai polttis niin kyllähän niissä vikoja tulee. Enemmän taitaa tulevaisuudessa olla vikoja näissä, koska tuntuu että matka katkeaa helpommin näissä elektroniikka vempeleissä. Emme ole vielä siinä pisteessä,että huomaamme kun kaikki polttomoottoriautot on jo poistettu, niin sähköllä ajaminen tuleekin kalliiksi.

Juvi85

Nuorempi jäsen
Hain pari viikkoa sitten Ruotsista 2019 R110 Rellun Zoen. 1500km ehtikin mennä yhteiseloa kunnes kaikki etukäteistä v#*tullut kävivät toteen. Electric motor Failure lävähti tauluun ja veto katosi kokonaan. Hinurilla huoltoon mutta kun auto ei ollut vielä suomen kilvissä kiitos verottajan hitaan toiminnan tapausta ei saanut asistancen piiriin. Jälkeen päin tietty tuli mieleen että olisi pitänyt soittaa Ruotsin asistaceen josko sieltä olisi onnistunut kun auto on virallisesti vielä ruotsin kilvissä. Jännityksellä jäädään odottamaan mikä tuon aiheutti. Jos en ihan väärin muista niin mittaristossa välähti 12v akun symboli kun lähdin töistä ajamaan mutta mitään vikaa ei ollut ennen kuin matka katkesi.katso liitettä 17833
No niin nyt on Zoe palannut kotiin oltuaan 99 päivää korjaamolla. Sähkömoottori uusittiin tehtaantakuuseen eli minä en tuosta maksanut pennin jeniä vaikka auto oli vielä virallisesti Ruotsin rekisterissä. Kilometrejä nyt 68 000 km, tuntuisi toimivan nyt niin kuin pitää. Ei se tosin viimeksikään mitään herjannut ennen kuin hajosi.

Arimo_p

Nuorempi jäsen
Miten tämmöisellä 2021 vm zoella tarkenee oikein kovissa pakkasissa eli -20° ja sitä kylmemmissä? Lähinnä kuskin paikalta katsottuna. Entä lämmittääkö zoe akkua pakkasella ajaessa tai ladatessa mitenkään?

Vastarakki

Jäsen
Aivan varmasti tarkenee, mutta virtaa menee sitten ihan eri tavalla. Akun lämmitys on, mutta se ei ole "älykäs", eli sitä ei saa päälle juuri silloin kun haluaa. Ladatessa akku kyllä lämpiää, mitä tyhjempi se on niin sitä nopeammin se lämpiää ja sitä nopeammin saat virtaa sisään myöhemmässä vaiheessa latausta. Tällekin foorumille kirjoittava kaveri on raportoinut tasokkaasti Zoestaan: http://eerola.dy.fi/auto/RenaultZoeBlog/renault-zoe-blog-5.html

Aapi5

Nuorempi jäsen
Mitenkäs täältä foorumilta löytyy ZOE:n omistajia? Minä olen suunnitellut kakkosauton vaihtoa ja Zoe vaikuttaa oikeastaan ainoalta sähkäriltä, jota nyt saa järkihintaan. Vierastan ajatusta laittaa yli 20k€ autoon, ja pelkästään käyttökulujen edullisuuden varaankaan ei enää uskalla laskea. Sähkön hinnan nousu ja tulevat vaalit mm. epävarmuustekijöitä. Kokemukset talvikäytöstä kiinnostaisivat minua. Olen tuolla Facebookin puolella seuraillut myös sähkö-Rellu keskustelua, mutta perus arkikäytön kokemuksia ei ainakaan viimeaikoina ole noussut siellä esiin. Hankaluudet varmaankin liittyvät eniten talvikäyttöön. Omissa suunnitelmissa on ajaa arkisin 60km matka töihin ja takaisin. Työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta. Kotona taasen 3x25A pääsulakkeet. Lisäksi käytössä on kausisähkö, jolloin lataaminen kannattaa ajoittaa yöaikaan. Tärkeää olisi, että auto olisi aamuisin varmasti lähtökunnossa ja ladattuna. Zoen esilämmityksen saa käynnistettyä kaukosäätimestä, joka mielestäni olisi minulle käypä systeemi. Pikalatauksen puute arveluttaa. Miten toimia, jos auto ei olekaan yön aikana latautunut. Pikalataus olisi hyvä varokeino sellaisten tilanteiden varalle. Tai kovimmat talvipakkaset. Kotimatkan aluksi voisi käydä lataamassa n. 15min lisää varausta jos olisi pikalataus. Sitten nousee taas esiin kysymys kylmän akun varauksen vastaanottokyvystä. Yksi huomio, joka on noussut esille on se, että keskustelujen pohjalta Zoen moottori on vikaantumisherkkä. Miten sitten vanhemman auton kohdalla korjaaminen? Kuluttajariitalautakunta varmaan olettaa moottorin käyttöiäksi 200tkm? Eli jos moottoriremontille tulee hintaa 8000€ ja autoa tuolloin ajettu 50tkm jää omistajalle maksettavaa 50/200x8000=2000€? Sitten vielä askarruttaa millainen akun kunto on noissa n. vm 2018 Z.E.40 mallin autoissa joita myydään on. Suurin osa on tuontiautoja ja varmaankin vanhoja liisareita tai jopa vuokra- tai yhteiskäyttöautoja. Pikalatausten määrä ei ole akkua noissa rasittanut, mutta entäpä jatkuva akun pitäminen täydessä latauksessa?

Harri Harju

Nuorempi jäsen
Hei! Zoellani olen ajellut nyt reilut 18000 km. Moitteettomasti ja hintaansa nähden kyllä mielestäni paras sähköauto hakea kokemuksia.
Kesäkelillä kulutus sekalaiset ajot n. 13,5 - 14,9 kWh sadalla ja nyt talvipakkasilla kahden puolen 20 kwh.
Kotilaturi Plugitin kautta ja toimii.
Lataan n.kaksi kertaa viikossa yön aikana. My Renault sovellus ja etälämmitys ainoa, joka ei aina pelitä.
ABC yms latausasemia olen käyttänyt hyvin vähän. Enemmän testimielessä.
Kotisähköt ovat nyt vuoden ja neljä kuukauden jaksolle kustantaneet 624,00 euroa ja nuo muutamat kodin ulkopuolella tehdyt lataukset vain noin 40,00 euroa.
Meidän Zoe on Zen versio ja 50 kWh akku plus 22 kWh sisäinen laturi.
Kitkarenkaat ostin talveksi ja pärjää. Lämpöä riittää, vaikkakin ei ihan verraten polttomoottorilla varustettuihin autoihin.
Ikkunoiden tuulisuojat hankin myös, koska niiden avulla viileät kesäpäivät sujuvat mukavasti ilmastointi suljettuna. Kulutus laskee hieman Eco-ohjelmalla.
Kaksi huoltoa olen tehnyt ja lähinnä tarkastukset.
Isoin miinus tuo takavalojen poissaolo päivävaloilla. Eikä ole muutettavissa?
Hyvä perusauto ja ostohetkellä lähtöhinta uudelle oli vielä kohtuullisen mukava. Nyt yli 38 000,00 euroa ei olisi saanut minuakaan ostoksille.
No tällä mennään ja ostamani lisätakuu antaa turvaa.
Kisa kovenee ja uusia sähköautoja tulee. Hinnat varmaan putoavat ja valikoima kasvaa mielenkiitoisilla uutuuksilla.
Niitä odotellessa hyvää jatkoa.
Harri Harju

Harri Harju

Nuorempi jäsen
Täydennystä vielä edellisen viestin jatkoksi.
Kesällä akun lataus täyteen antaa n. 400 km ajomatkan. Nyt pakkasilla n. 275 km. Ulkona katoksessa.

Harri Harju

Ylös Bottom