Arcturus
Jäsen
Tarkennatko hieman, että millainen ja minkä värinen clipin versio, siis raudan puolesta, sulla on ollut ja mitä vehkeitä olet fläshäillyt?Saisi vähän lisää elävän elämän esimerkkejä tännekin.
Mutta kukapa noista kaikista eri rautaversioista ja komponenttieroista enää selvää ottaa, kun niitä on nykyään jo niin monta erilaista. .
Kiitos hhelminen selventävästä kirjoituksestasi. Täytyy myöntää, että tätä keskustelua lukiessani ja noita linkattuja sivuja tavatessa tuntuu vain hämmennys kasvavan huomatessani, että erilaisia versioitahan on lähes joka sormelle ja noiden kiinalaisten myyjien tuottamat tekstit ja mallikuvat näyttävät tosiaan olevan toisiltaan kopioituja ja maustettuna kirjoitusvirheillä ja erikoisilla ilmaisuilla. On "vihreää versiota" jossa on kultaista väriä, sitten on "kultaista versiota" joka on kai sitten enemmän tai vähemmän "vihreä" ja on "keltaista versiota" josta en ole varma miten se eroaa "kultaisesta". Ja edelleen on ilmeisesti "vihreitä versioita" jotka ovat keskenään erilaisia, mutta kuitenkin jotkut ovat "aitojen versioiden" kopioita, mutta eivät ole kuitenkaan "keltaisia versioita", vaan "vihreitä". Hengästyttävää!
Mutta Renaultin "aito" Clip on kuitenkin sellainen, jolla voi tehdä kaiken haluamansa yhdellä ja samalla laitteella? Tämä saakin miettimään, miksi kiinalaiset ovat sitten alun perin halunneet luoda tuollaisen määrän erilaisia versioitaan? Eikö olisi ollut mielekkäämpää kopioida sellainen versio, jolla voi tehdä samat asiat kuin "aidolla" Renault Clipillä? Ehkä ne markkinavoimat sitten tässäkin taustalla, jos tarkoitus on ollut tuottaa vain mahdollisimman "aidon näköinen" ja myydä sitä kuluttajaa houkuttelevalla hinnalla. Hinta edellä kai moni näitäkin laitteita hankkii?
En itse asiassa ole omaa Clippiä koskaan purkanut, kun siinä on uhkaavasti tuollaisia Warranty void -tarroja liimattuna. MItenkähän helposti nuo rikkoontuvat jos niitä lähtee availemaan? Nimittäin yhden tositapauksen tiedän, jossa kotelon avaaminen sai aikaan tuollaisen päädyssä USB-portin irtoamisen piirilevyltä ja laite oli käyttökelvoton tämän seurauksena. Toisaalta minulla olevan laitteen olen jo kaksi vuotta sitten hankkinut käytettynä ruotsalaiselta yksityishenkilöltä Blocket.se -myyntikanavan kautta, niin eipä siinä varmaan tarvitse enää takuita miettiä. Joka tapauksessa imoittelen miltä laite näyttää siäpuolelta, jahka saan aikaiseksi ja kirjoittelen myös mitä olen laitteella tehnyt.