Ylläpidon tiedotteita

Ylläpitäjä

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
20.11 iltapäivästä/alkuillasta lähtien sivustolla oli käyttökatkos. Tein tuolloin varmuuskopiointia, jolloin tuli jokin häiriö ja menetin yhteyden palveluntajoajan palvelimelle kokonaan. Kuvittelin alkuun vian olevan heidän päässään, mutta ongelma olikin lopulta oma palomuurini, joka tunnisti tiedonsiirron yliaktiivisesti "epätoivotuksi toiminnaksi" ja blokkasi määräaikaisesti koko sivuston. Meni hetki tuo huomata, koska vastaavaa ei ole aiemmin tapahtunut. Nyt sivusto taas normaalisti toiminnassa, pahoittelut häiriöstä

Viimeksi muokattu:

Ylläpitäjä

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
2007 vuodesta alkaen olen hoitanut tämän foorumin teknistä ylläpitoa Renaultkerhon / Jorman ohessa. Olen käytännössä toiminut täällä taustalla hyvin hiljaisesti ja anonyymisti ja jatkan edelleen samalla anonyymillä linjalla ;-) Olen hoitanut lähinnä teknistä ylläpitoa ja mm. hostaukseen liittyvät laskut. Sivustolla olleet mainokset ovat olleet näitä kattamassa. Nyt olen jäämässä tästä hommasta "eläkkeelle" ja sivusto siirtyy täysin Renaultkerhon hallintaan. Tähän liittyen mm. poistin sivustolla nyt olleet, minun tiliin liitetyt Googlemainokset kokonaan. Kerho miettinee miten kulut jatkossa katetaan. Viime aikoina on ylläpidon suhteen menty aika kevyellä linjalla, ehkä olisi hyvä jos joku innokas ja muutoinkin sopivin ominaisuuksin oleva moderaattori löytyisi. Tai jos jollain on kokemusta Xenforo alustasta, niin varmaan voipi olla Jormaan yhteyksissä ja tarjota apua muutoinkin. Mutta tämä avuntarpeen määrä ja laatu jää lopulta Jorman/kerhon mietittäväksi. Kiitoksia kaikille käyttäjille kuluneista 15 vuodesta, itse olen tällaisena taustahenkilönä varmasti jäänyt hyvin "tuntemattomaksi", mutta siitä huolimatta hyvää jatkoa itse sivustolle että sen käyttäjille. Itsekin käyttäjänä täällä varmasti jonkin verran pyörin jatkossakin (toisella nimimerkillä). Tämän "Ylläpitäjä"- nimimerkin mahdollisesti jätän kerhon käyttöön.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom