Xenon muutossarjat

Morbus

Jäsen
Viestejä
395
Onkos kukaan foorumilaisista perehtynyt noihin halogen->Xenon muutossarjoihin, mitä esim. Xenonkauppa.fi myy?
Itsellä on tällä hetkellä nykyisessä autossa Xenon valot ja olen tykännyt että ovat paljon paremmat kuin normi halogen polttimot.

Voiko nuo vaihtaa ihan suoraan halogeenien tilalle?
Pitääkö olla autom. korkeudensäätö valoissa vai onko sellainen muutossarjoissa mukana?
Tarviiko umpiot vaihtaa ?

Hinta noissa muutossarjoissa ei ainakaan ihan päätähuimaava ole, joten houkuttelisi vaihtamaan, olen siis ensi viikolla tod.näk ostamassa "uuden" lagunan jossa näillä tiedoilla näyttäs olevan normi halogenit.
 

Morbus

Jäsen
Viestejä
395
Vs: Xenon muutossarjat

Nojoo...kun hieman viitsii tietoa etsiä niin ei tarvitsisi tälläisiä tyhmiä kysymyksiä esitellä... :-[
 

H.Renault

Jäsen
Viestejä
183
Vs: Xenon muutossarjat

Taitaa nämä Xenonit olla vähän kuin doping, kerran kun kokeilee, ei ilman voi elää.
Aika paljon noista kirjoitellaan ja varmasti paremmin näkee, ehkä sitten seuraavassa pirssissä..
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Xenon muutossarjat

Fyysisesti nuo kyllä menee pienellä askartelulla paikalleen. Jotkut suosittelevat syötön ottoa suoraan akulta ja se alkup. ajovalon naru ohjaa vain relettä => vähempi käiriöitä auton omiin sähköihin, noiden ballastien sytytysvirta kun on kuitenkin melkoinen virtapiikki. Ja jos pykäliä katsotaan, niin pitää olla pesurit, autom.korkeuden säätö (=se säätönuppi kabiinissa ei siis riitä) ja umpioissa hyväksyntä xenoille. Mutta tämän lisäksi laillista halogen-kantaista xenon polttimoa ei ole olemassakaan = laillista tuosta et siis saa mitenkään :-\

Mitä tulee valokuvioon, niin se kirkkaan valon alue saattaa ehkä näyttää OK, mutta käytännössä halogen aina säteilee myös ympäriinsä hajavaloa = tuo hajavalon määrä siis lisäääntyy tasan samassa suhteessa mitä se varsinaisen valaisun aluekin kirkastuu = ihan tasan tarkkaan häikii vastaantulijoita, sanoi kuka ihan mitä tahansa. Vertaisin tätä näyttöjen kontrastiin. Vaikka kuinka sitä kirkkautta näyttöön lisäät, ei siitä mustasta tule yhtään sen mustempaa, päin vastoin sekin vaan vaalenee. Mutta kun vaihdat tilalle toisen, suuremman kontrastin näytön, niin johan on kirkas kirkasta ja musta mustaa. Ja tästä syystä myös katsuritkin noihin jo nykyisin melko aktiivisesti puuttuu. Mullakin C5 katsastaessa tänä syksynä nyysäsi inssi umpiot läpi ettei vaan ole xeno-putkea, vaikka kyllähän tuon jo valotehostakin pitäisi nähdä ;D

Se ainut laillinen keino on aidoilla xenon-umpioilla, alatukivarsiin asennettuine korkeussäätimineen kaikkineen = ihan halpa tuo siis ei ole :-\

Ja jos sitten sen haluaa tehdä hyvin ja laadukkaasti, mutta yhä laittomilla halo-umpioilla, niin yksi vaihtoehto voisi olla esim. http://www.retrofitlab.com/projector-kits/bi-xenon-mini-motor-kit-1.html. Tuossa valokuvio on tasan tarkkaan handussa, veitsen terävä ja saat samalla bi-xenot, pelkkien lyhkästen sijaan 8)
 

Morbus

Jäsen
Viestejä
395
Vs: Xenon muutossarjat

HiTec sanoi:
Se ainut laillinen keino on aidoilla xenon-umpioilla, alatukivarsiin asennettuine korkeussäätimineen kaikkineen = ihan halpa tuo siis ei ole :-\

Ja jos sitten sen haluaa tehdä hyvin ja laadukkaasti, mutta yhä laittomilla halo-umpioilla, niin yksi vaihtoehto voisi olla esim. http://www.retrofitlab.com/projector-kits/bi-xenon-mini-motor-kit-1.html. Tuossa valokuvio on tasan tarkkaan handussa, veitsen terävä ja saat samalla bi-xenot, pelkkien lyhkästen sijaan 8)

Juu noi pelkät xenon umpiotkin maksaa jo sen verran (halvatkin) että kaikkineen hiluineen tulee aikalailla hintaa valoille.

Mut jos noilla retrofitlabin sarjoilla tekisin, saisin hyvät ja laadukkaat, mutta siltikin laittomat joihin konttorinukko puuttuu takuulla...??
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Xenon muutossarjat

Morbus sanoi:
Mut jos noilla retrofitlabin sarjoilla tekisin, saisin hyvät ja laadukkaat, mutta siltikin laittomat joihin konttorinukko puuttuu takuulla...??

Kyllä se näin taitaa olla :-\ Toki se saattaa tuurilla mennä läpi ihan halvoilla, häikivillä kiina-xenoillakin, mutta niin sitä on tyhjiä venäläisessä ruletissakin ;) Ja noilla retrofitin vermeilläkin kun valojen sytyttämisestä jää asento-reset pois (xenot heittää laidasta toiseen, ylös-alas ja kääntyvät vielä lisäksi vasen-oikea, ennen kuin asettuu varsinaiseen ajo-modeen), niin insinörtti saattaa asennuksesta kiinnostua vaikka kuinka ne fyysisesti mulkosilmineen alkup. näyttäisikin :-\
 

Morbus

Jäsen
Viestejä
395
Vs: Xenon muutossarjat

HiTec sanoi:
Morbus sanoi:
Mut jos noilla retrofitlabin sarjoilla tekisin, saisin hyvät ja laadukkaat, mutta siltikin laittomat joihin konttorinukko puuttuu takuulla...??

Kyllä se näin taitaa olla :-\ Toki se saattaa tuurilla mennä läpi ihan halvoilla, häikivillä kiina-xenoillakin, mutta niin sitä on tyhjiä venäläisessä ruletissakin ;) Ja noilla retrofitin vermeilläkin kun valojen sytyttämisestä jää asento-reset pois (xenot heittää laidasta toiseen, ylös-alas ja kääntyvät vielä lisäksi vasen-oikea, ennen kuin asettuu varsinaiseen ajo-modeen), niin insinörtti saattaa asennuksesta kiinnostua vaikka kuinka ne fyysisesti mulkosilmineen alkup. näyttäisikin :-\

Elikä ei taida maksaa vaivaa alkaa ropeltaan.. :(
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Xenon muutossarjat

Morbus sanoi:
Elikä ei taida maksaa vaivaa alkaa ropeltaan.. :(

Järkivastaus on että ei - mutta koskas ne autohankinnat ja järki muka yhteen kuuluisi ;)
 

Morbus

Jäsen
Viestejä
395
Vs: Xenon muutossarjat

HiTec sanoi:
Morbus sanoi:
Elikä ei taida maksaa vaivaa alkaa ropeltaan.. :(

Järkivastaus on että ei - mutta koskas ne autohankinnat ja järki muka yhteen kuuluisi ;)

Niin...eipä ne taida käsi kädessä kulkea..mut enemmän tuossa nyt taitaa tökätä se, et jos laitan suht kalliilla autoon laadukkaat ja vieläpä suht hyvät xenonit, ja konttorilla tulee sit hylky ja käsky vaihtaa takaisin halogeeneihin, niin siinäpä sitä on sit menny useampi satku hukkaan.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Xenon muutossarjat

Morbus sanoi:
niin siinäpä sitä on sit menny useampi satku hukkaan.

Ja siksi noita häikiviä xenoja tuolla liikenteesä näkyy, kun ne ei montaa kymppiä maksa ja on suht. simppeli vaihtaa halot takaisin leimalle menoa varten ja taas leiman jälkeen kiina-xenot :-\ Mutta siis mitään järkeähän tuossa ei ole, mutta kuten sanoin, aina se järki ja tunne ei autojen kanssa kohtaa ::)
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
876
Vs: Xenon muutossarjat

Ite olen harkinnut kesäautoon lyhyille jälkiasennussarjaa. Ihan ensimmäinen asiaa puoltava homma on se kun siinä on projektorilla se lyhyt, tietääkseni projektorissa toimii myös ns. amisxenon hyvin, se projektori tekee tarkemman valokuvion vs. heijastinumpio. Autossa on ns. väyläsähköt, joten siihen on hieman kaivettava kuvetta lisää ja ostettava canbus yhteensopiva sarja. Maksaa 50-100€ riippuen tilaako uk:sta vai kotimaasta, vai kiinasta.
Kesäautossa valoteholla ei niinkään ole merkitystä, enempi toi on tietysti ulkonäköseikka. Konehuoneeseen ei tule myöskään ylimääräisiä johtoja tai ballasteja kikottamaan kun tuossa nuo osat jäisivät sisäloksun ja toisen muovipaneelin väliseen tilaan mihin mennään megane mallisesti pyöräkotelon luukusta.. :)

Käyttöautossani on bi-xenonit, sähköisesti ohjattu läppä lyhyen projektorissa mikä kääntää valokuvion ylös kun viiksestä tökkää eteen, ja lisäksi syttyy vielä halogen pitkä siihen kaveriksi. Kyllä muuten näkee..
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Xenon muutossarjat

Antti O sanoi:
Käyttöautossani on bi-xenonit, sähköisesti ohjattu läppä lyhyen projektorissa mikä kääntää valokuvion ylös kun viiksestä tökkää eteen, ja lisäksi syttyy vielä halogen pitkä siihen kaveriksi. Kyllä muuten näkee..

Itsellä ex. Grand Scenicissä oli myös alkup. bi-xenot + halogen lisäpitkät ja kyllähän muuten näki! Tuolloin ajatus olikin että no more haloja enää ikuna, vaan kun se auton vaihto osui kohille, meni (taas kerran) halu ohi "pyhien lupauksieni" :-[ Olisihan C5:sta toki olemassa Exclusive peräti kääntyvine xenoineen, mutta kun yhdestä koeajamastani yksilöstä ei päästy hintasopuun ja tuo 90v malli osui sopivasti tyrkylle, niin... ::)

Ja sen verran tekniikkaa että niissä bi-xenoissa on varjostin umpion alareunassa, joka lyhkäsillä muodostaa sen terävän leikkauksen valokuvioon. Pitkillä tuo varjostin vain käännetään pois valon edestä ja maailma valkenee 8)
 
Ylös Bottom