Vikakoodi P0500, Renault megane 02

Makinen_

Nuorempi jäsen
Eli siis kyseiseen renaulttiin syttyi pari päivää sitten vikavalo ja se antoi koodiksi P0500, joka viittaa nopeusanturin toimintahäiröön yms. niin missäs se anturi sijaitsee kun minun mielestä kyseisessä autossa nopeustieto tulee abs antureilta? Ja kun abs antureita on joka pyörässä niin mistä se niistä ottaa nopeuden? Autossahan ei siis toimi nopeus- ja matkamittari, muuten mittaristo pelaa.

Megane

Aktiivinen jäsen
Eli siis kyseiseen renaulttiin syttyi pari päivää sitten vikavalo ja se antoi koodiksi P0500, joka viittaa nopeusanturin toimintahäiröön yms. niin missäs se anturi sijaitsee kun minun mielestä kyseisessä autossa nopeustieto tulee abs antureilta? Ja kun abs antureita on joka pyörässä niin mistä se niistä ottaa nopeuden? Autossahan ei siis toimi nopeus- ja matkamittari, muuten mittaristo pelaa.
Korjaantuiko se vika silloin helmikuussa,kun vasta pari päivää sitten on syttynyt vikavalo?Viitaten tuohon meganekuskin kommenttiin aikaisemmasta threadista?

Makinen_

Nuorempi jäsen
Ja ne liittimet on putsattu aikoja sitten monee kertaan joka ikinenn sieltä sulake boxista mutta sekään ei auta. Ja tuon r36 liittimen ohittaminen miten se onnistuu?

Pikkuhukka

Jäsen
En tiedä onko tästä mitään apua asiaan, mutta oletko tsekannut etupyörien abs-kehät? Jos auto lukee nopeuden abs-antureista, en usko että se on ainakaan kuskin puoleinen etuanturi. Omassa abs-kehä oli täynnä pskaa ja mittaristossa loimotti abs-vikavalo. Nopeusmittari toimi ihan silti normaalisti.

Pikaisella googletuksella tuli vastaan pari vastaavaa missä oli hammaskehä ja/tai abs-anturi rikki tai likainen.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Ebayssa ja varmaan joissakin suomalaisissa kaupoissakin on myytävänä alla olevia liittimiä. Mä tilasin paketillisen tuollaisia. Ne kuumennetaan sytkärillä tms ja keskellä oleva tina sulaa johtimien ympärille. Liittimen päissä oleva muovi kutistuu kuumassa ja siitä tulee vesitiivis liitos.
5OgcAB2.png

Ylös Bottom