Vetari-kumin pannan asennus

Hallu

Jäsen
Huomasin tuossa vkl että kuskin puolen ulompi panta lepäs tukivarren päällä.
No laastarina nippuside tilalle.
Mätänetissä pantapari maksaa 1,5€ mutta pihdit ko operaatioon liki 20€.
Saako tuota puristettua muulla tavalla fiksusti?
Kun ei viitsis ostaa työkalua tuon yhden pannan takia... ???

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vetari-kumin pannan asennus

Itse vedit semmoisella oikein piiiitkällä metallipannalla ihan vain pihdeillä pannan kireälle ja taitoin pannan pään lukon päälle, johon se vielä litistettiin lukon kynsillä paikoilleen. Met.panta oli pitkä sen vuoksi että se riitti 2x ympäri => kiristyksessäkin jo melkoinen voima ja jos mahd. jäikin hieman löysälle tahi löystynee ajan kanssa, niin ei ole niin nokonuukaa löysän "puolittuessa" kierrosten kesken 8)

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Hohtimet on yhdet tähän sopivat.. Niillä saa joskus (ei aina) sen kiristimen painettua kasaan, Sitten vielä napauttaa kevyesti vasaralla sen klunssin tasaiseksi.. Ei liian kovaa ettei löysty hyvä kiristys ja ettei murriu rikki noi litistyvät pinnat.
Mulla on ollu vaivaa noista pannoista niin *tusti että hain suosiolla 77-95mm letkuklemmareita (ruåtalaisia) ja laitoin niitä noitten pantojen tilalle.. Ko ei noi pannat tunnu kestävän 6kk pitempään kunnes napsuvat poikki. Teen varmaan jotain väärin (mutta kun keksisi mitä) vaikka hohtimien sijaan on käytetty ihan niitä kahden kympin pihtejäkin.

-jamo-

Jäsen

Hohtimilla/sivareilla onnistuu permaquick-pannan kiristäminen oikein mainiosti. Tosin kun pihdit ei paljoa maksa, niin eipä sekään hankinta huono ole kun niillä varmasti saa kunnollisen kiristyksen tehtyä. Itse suosin juurikin näitä permaquickeja kun niitä pitkiä, taitettavia ja kynsillä lukittavia metallipantoja ei tunnu saavan kunnolla tiukalle (vaikka asianmukainen kiristystyökalu hankittuna onkin).

Pitää vain kiristää melko maltillisesti ettei napsahda panta poikki. Hyvä ja napakka kiristys syntyy suhteellisen helläkätisillä otteilla.

Ylös Bottom