Valojen korkeussäätö.

lexi82

Jäsen
Moikka.
Olen suht tuore rellun omistaja..ja tuore foorumilainen.. ja johan se eka vikakin löytyi..jotes kokeillaan löytyykö täältä vinkkejä.
Eli kyseessä Megane break 1.6 -05. Ja manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö toimii milloin haluaa.. ja nyt tietenkin valot yläasennossa, eikä säädy mihinkään suuntaan. itseä ei haittaisi..mut vastaantulevia limputteluista päätellen kyllä :D
Eli onko vika tossa säätörullassa..? Onko sille tehtävissä huoltotoimenpiteitä? Vai joutuuko uuden hommaamaan? Ja mistä niitä löytyisi? Onko arvokaskin? Kiitokset vinkeistä etukäteen :)

Jour de fete

Jäsen
Vs: Valojen korkeussäätö.

eKaupasta... http://www.ebay.co.uk/sch/Renault-Megane-Scenic-Car-Interior-Knobs-Buttons-Switches/174083/bn_1294400/i.html.

Onkohan taka-akseli ollut 'roikkumassa' ...renkaan- /jousen vaihdon vuoksi....taka-akselissa on nääs se ajovalojen automaattisen korkeussäädön sensori, jos se on vika asemassa, korkeudensäätö haeskelee... ja saattaa asemoida valot vaikkapa ylös.

lexi82

Jäsen

Siis häh.. Mulla on manuaalinen valojen säätö.. Ja siltikö siinä on jotain tuollaista automatiikkaa..?

Timppa71

Jäsen

Minulla oli Lagunassa hieman samantyylinen vika sillä erolla, että valot tahtoi kääntyä alimpaan asentoon välillä. Vika oli tuossa säätörullassa. Kokeile ensi kerralla "painaa tai vääntää" säätörullaa johonkin suuntaan kun tekee tuon vian. Parempi olisi jos vielä saisi irrotetuksi koko säätimen niin silloin sitä pääsisi hieman puristamaan ja kokeilemaan näin, että auttaako...

lexi82

Jäsen

Joo elikkäs irrotin ton säätörulla"paneelin", ja siitä takaa, piuhojen liittimestä löytyi kosketushärö :)

Ylös Bottom