Vakkari tippuu pois päältä ym

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Auto Renault Koleos 2,0 diesel 2009, ajettu 220 tkm. Nyt alkanut vakkari tippua pois päältä ja herjaa, että check cruice control system. Vakkarin kun ottaa pois päältä niin tulee check injection system. Ajoon ei vaikuta muuta kuin vakkari ei toimi. Tätä tapahtuu päivittäin lyhyen aikaa. Tänään utena ilmona tuli check exhause emission, eli käskee tarkistaa pakokaasupäästöt. Varmaan nämä liittyvät toisiinsa jotenkin. Onko hyviä valistuneita arvauksia?

hhelminen

Tunnettu jäsen
Saattanee olla hiukkassuodatin vaihtokunnossa noilla kilometreillä, itse asiassa aika hyvin jos on tuon 220tkm kestänyt..
Esim PSA: ohje suurinpiirtein saman ikäsille dieseleille on, hiukkassuodattimen vaihtoväli on Suomen oloissa useimmissa malleissa 120 tai 140 tkm.
Nykyään täytyy vähänkin enemmän ajettua dieseliä ostaessa tarkistaa onko tuo hiukkassuodin vaihdettu milloin viimmeksi.
Tämä saattaisi auttaa hiukkassuodattimen tukkoisuusongelmaan https://koneporssi.com/autot/dpf-puhtaaksi-fortella-hiukkassuodattimen-puhdistusaine-kokeessa/

Aika harvassa on ilmeisesti ihmisten kokemukset hiukkassuodattimen tukkeutumisesta relluissa? Mitä itse olen koittanut etsiä tietoa aiheesta, niin ei oikein löydy. Onko joillain parempaa tietoa kestävyydestä?

2.0 dci koneissa paineanturin letkun rikkoutumisesta usein kuullut ja omaanikin se korjattu. Ja aiheutti juuri aloitusviestissä olevia oireita huoltokuitin mukaan.

MTI

Aktiivinen jäsen
Aika harvassa on ilmeisesti ihmisten kokemukset hiukkassuodattimen tukkeutumisesta relluissa? Mitä itse olen koittanut etsiä tietoa aiheesta, niin ei oikein löydy. Onko joillain parempaa tietoa kestävyydestä?

2.0 dci koneissa paineanturin letkun rikkoutumisesta usein kuullut ja omaanikin se korjattu. Ja aiheutti juuri aloitusviestissä olevia oireita huoltokuitin mukaan.
Tämä mullakin oli mielessä.

MTI

Aktiivinen jäsen
Lagunassa se lähtee hiukkassuodattimen etuosasta/edestä päältä, ensin on n. 5cm teräsputkea ja sitten jatkuu kumiletkulla anturille.

Joo kannattaa tarkastaa. Merkkiike vaihtanut omaani tietysti koko anturin ja lasku osasta+ työstä yhteensä muistaakseni 500€. Maksaja onneksi edellinen omistaja. Letkunpala halvempi

MTI

Aktiivinen jäsen
Letkua ei tosiaan erikseen saa, anturi tulee siinä mukana. Reilu parisataa oli osa kun kysyin.
Bensaletku on kestänyt nyt monta vuotta.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Ratkaisu: Lambda-anturi oli tullut tiensä päähän. Kun alkoi herjata pakokaasuista, löytyi myös testerillä anturivika. Anturi vaihdettiin ja nyt ajettu kahden päivän aikana parisataa km ilman mitään herjoja. Paikallinen yleiskorjaamo kuitenkin löysi vian ja korjasi edullisesti. Tuoss on muuten vaihtosuosituskin 250 tkm välein. Tää kesti 220 tkm.

Ylös Bottom