Vakkari ei toimi ja vikakoodi

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 057
Jäi vähän hämäränpeittoon mitä vikakoodeja oli. Ne kun tietää niin on taas pykälää helpompaa arvailla missä voisi olla vikaa.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 064
Jos se hiukkassuodattimen poltto ei ole toiminut niin kannattaa tarkastaa pakoputken ja paineanturin välinen letku että on ehjä. Lagunassa se oli murtunut poikki. Sama tekniikkahan näissä on jos tämä oli 2.0dci?
 
Viimeksi muokattu:

JesusLovesY

Jäsen
Viestejä
61
Vikakoodi viittasi siihen että kone yrittää hiukkaspolttoa koko ajan.
Näytöllä sitä regenerointia ei ole näkynyt vuoteen.
Matkakulutus on yli 8l ja kiihtyvyys on huono joten nämäkin vahvistaa sen.
Saakohan hiukkassuodatinta auki muuten kuin manuaalisella puhdistuksella? Vai laitanko taas polttoaineen lisäainetta jonka pitäisi avata se.?
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 115
Miksei siihen tehdä nyt alkuunsa pakotettua dpf-polttoa.

Ja jos mahdollista, niin auto nosturille käymään ja lämpökameralla pakoputkesta kuvaa ennen ja jälkeen dpf.än ja katin.

Sitten vaikka kokeeksi tuo kytkimen asentotunnistin vaihtoon kun siitä virheellinen signaali.

Sitten jos ei ala koodilista lyheneen, niin kokeeksi akulta koriin lisämaadotuskaapeli. Oli niin moninaista tuo koodisoppa.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 064
Ensin vaan tarkastaa se dfp letku ja sitten se pakkopoltto. Pari parkkitutkan anturia rikki ja mitäs muuta siinä Mooseksen evankeliumissa olikaan. Koodien poisto ja mitä tulee takas.
 

Larsanjus

Jäsen
Viestejä
55
Tuossa on nyt tähän vakkariasiaan pari ihan suoraan liittyvää asiaa.
Kytkinpolkimen asentotunnistin, ei vakkari voi toimia jos poljintieto ei ole luotettava. Espassa on ilmeisesti sähkökäppäriä varten joku vähän peruskytkintä kehittyneempi versio, kun sieltä tulee asentotieto ihan prosentteina on/off tiedon sijaan.

Toinen on tuo käsijarrun koodi, "auto liikkuu kässäri päällä". Toki se on voinut liikkuakin, mutta epäilisin kyllä enemmän virheellistä nopeustietoa etupyöriltä jolloin kone luulee auton liikkuvan vaikka se istuisi tiukasti paikallaan. Jos etu abs-anturin johto irtoaa/pätkii, kompuutteri tulkkaa nopeudeksi 655km/h.

Hiukkaspöntön ongelmat sitten erikseen, mulla suli koko pönttö umpeen kun oli epäonnistuneita polttoja ja niiden jälkeen useampia pakkopolttoja.
Ei onneksi ole kovin kallis tai vaikea vaihtaa.

Rellu on omien kokemusten mukaan aika sitkeä vakkarin suhteen, se toimii yllättävän monien vikojen kanssa. Vastaava PSA:n kulkine taasen sammuttaa vakkarin jo ensimmäisestä vikaepäilyksestä jonka ei tarvi liittyä asiaan välttämättä kuinkaan.

Oven kahvatunnistin pätkii, ei kovin vakavaa. Varsinkaan jos ei käytä HF-avainta.

Parkkitutka ja naviDVD ei myöskään paljoa ahdista.
Jos tarviit, mulla pitäis jossain olla Image tiedosto navidvd:hen. Vaatii vaan Dvd-R-DualLayer tyhjän levyn ja polttavan aseman.
 

JesusLovesY

Jäsen
Viestejä
61
Miksei siihen tehdä nyt alkuunsa pakotettua dpf-polttoa.

Ja jos mahdollista, niin auto nosturille käymään ja lämpökameralla pakoputkesta kuvaa ennen ja jälkeen dpf.än ja katin.

Sitten vaikka kokeeksi tuo kytkimen asentotunnistin vaihtoon kun siitä virheellinen signaali.

Sitten jos ei ala koodilista lyheneen, niin kokeeksi akulta koriin lisämaadotuskaapeli. Oli niin moninaista tuo koodisoppa.
Pitää tehdä tuo pakotettu poltto.
Lisämaa on jo akulta koriin.
 

JesusLovesY

Jäsen
Viestejä
61
Tuossa on nyt tähän vakkariasiaan pari ihan suoraan liittyvää asiaa.
Kytkinpolkimen asentotunnistin, ei vakkari voi toimia jos poljintieto ei ole luotettava. Espassa on ilmeisesti sähkökäppäriä varten joku vähän peruskytkintä kehittyneempi versio, kun sieltä tulee asentotieto ihan prosentteina on/off tiedon sijaan.

Toinen on tuo käsijarrun koodi, "auto liikkuu kässäri päällä". Toki se on voinut liikkuakin, mutta epäilisin kyllä enemmän virheellistä nopeustietoa etupyöriltä jolloin kone luulee auton liikkuvan vaikka se istuisi tiukasti paikallaan. Jos etu abs-anturin johto irtoaa/pätkii, kompuutteri tulkkaa nopeudeksi 655km/h.

Hiukkaspöntön ongelmat sitten erikseen, mulla suli koko pönttö umpeen kun oli epäonnistuneita polttoja ja niiden jälkeen useampia pakkopolttoja.
Ei onneksi ole kovin kallis tai vaikea vaihtaa.

Rellu on omien kokemusten mukaan aika sitkeä vakkarin suhteen, se toimii yllättävän monien vikojen kanssa. Vastaava PSA:n kulkine taasen sammuttaa vakkarin jo ensimmäisestä vikaepäilyksestä jonka ei tarvi liittyä asiaan välttämättä kuinkaan.

Oven kahvatunnistin pätkii, ei kovin vakavaa. Varsinkaan jos ei käytä HF-avainta.

Parkkitutka ja naviDVD ei myöskään paljoa ahdista.
Jos tarviit, mulla pitäis jossain olla Image tiedosto navidvd:hen. Vaatii vaan Dvd-R-DualLayer tyhjän levyn ja polttavan aseman.
Jees pitää vaihtaa tuo asentotunnistin! Ja tarkistaa abs-anturin johto.

Avainkortti ei tahdo toimia, joutuu useasti painamaan ennenkuin se suostuu avaamaan oven ulkoa. Sisällä kun on ja testaa niin sulkee ja avaa ovet lähes normaalisti.

Voisin kyllä ottaa tuon image-tiedoston jos viitsit lähettää!
 

Larsanjus

Jäsen
Viestejä
55
Katsele livedatataa pyörännopeustunnistimien osalta, ei pitäis olla mitään äkkinäisiä piikkejä käppyröissä.

Jos testeri on riittävästi kartalla asioista, myös kytkinpolkimen asentodata pitäisi saada näkyville, se ei saisi myöskään tehdä mitään äkkiliikkeitä.

Tuo ovitunnistin liittyy avaimettomaan toimintaan. Ne mustat silmät ovenkahvojen välissä tunnistaa kahvalle laskeutuvan käden ja avaa lukituksen jos HF-kortti on kantaman sisäpuolella. Toimii joskus ja jouluna, kuskin ovesta yleensä huonoiten kun sitä on eniten paiskottu.
HF-korttia ei myöskään tartte työntää lukijaan vaan sen voi pitää taskussa. Toki voi olla ettei se enää koko systeemi toimi, tai on jätetty raksimatta varustelistalta kokonaan. Mutta koodi viittaisi sellaisen olleen ainakin joskus käytössä.
 
Ylös Bottom