Uusi Scenic (Scenic III keskustelua)

Krive

Jäsen
Vs: Uusi Scenic

Tuli sitten lopultakin hommattua "uus" koppainen Renault. Noin puoli vuotta kesti auton etsiminen :) . Tosin auton saan vasta ensi viikolla, ja se tuodaan siis suoraan kotiovelle. En ole kyllä edes nähnyt autoa livenä, eli täytyy vaan luottaa autokauppiaan sanaan. Eivät kyllä hekään ole nähneet mun Toyota vaihdokkiani.

Oikeastaan vain lasikatto jäi puuttumaan toivelistalta, ja tästä autosta on kyse:

http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/6947116

Kaksi kertaa luettuani tämän ketjun läpi, tulin vakuuttuneeksi siitä, että juuri uudempikoppainen Renault on hyvä valinta.

Saas nähdä kuinka käy. Siirtyminen Toyotasta Ranskalaisen käyttäjäksi olisi tuntunut aivan hullulta ajatukselta vielä pari vuotta sitten. Varsinkin kun olen ammatikseni autonkorjaaja. Mutta niin ne ajat muuttuu. Nykyään vikoja löytyy jo käytännössä kaikista automerkeistä, ja esim. vag konsernin autoa en huolisi edes ilmaiseksi. Kohta on pihassa siis kaksi Renaultia, kun vuosi sitten ostin jo kakkoskoppaisen 1.9 dieselin. Tosin sille ei nyt sitten enää ole tarvetta, eli se täytyy laittaa kiertoon. Ostatin myös siskolleni -11 vuosimallin Renault Meganen. Ja juuri nyt teen myös vanhemmilleni kauppaa -12 vuosimallin Meganesta :)

Olisiko jollain linkkiä tai tietoa, mistä saisi selville expression varustetasoon kuuluvat vakiovarusteet? Olen koittanut etsiä tietoa, mutta ilman tulosta. Mietityttää esim. tuossa ilmoituksessa mainittu pysäköintijärjestelmä. Mitä lie mahtaa tarkoittaa.

3Gee

Aktiivinen jäsen

Krive sanoi:
Mietityttää esim. tuossa ilmoituksessa mainittu pysäköintijärjestelmä. Mitä lie mahtaa tarkoittaa.

Onnea uudesta autosta! Eipä tuossa kyllä taida olla sen kummempaa pysäköintijärjestelmää kuin pysäköintitutkat.

Krive

Jäsen

3Gee sanoi:
Krive sanoi:
Mietityttää esim. tuossa ilmoituksessa mainittu pysäköintijärjestelmä. Mitä lie mahtaa tarkoittaa.

Onnea uudesta autosta! Eipä tuossa kyllä taida olla sen kummempaa pysäköintijärjestelmää kuin pysäköintitutkat.

Kiitos!

Auto saapui eilen, ja onhan se kiva peli!

Tutkat näytti tosiaan olevan molempiin suuntiin. Sitä se pysäköintijärjestelmä sitten ilmeisesti tarkoitti. Itse ajattelin kyllä, että se voisi tarkoittaa jotain "hienompaa" systeemiä :) .

En kyllä ole vieläkään onnistunut löytämään expression varustetason vakiovarusteista tietoa. Ilmeisesti ainakin nuo tutkat ja xenonvalot ovat lisävarusteita.

Pari vikaa autosta löytyi, eli kuskin ovessa tyyppivika, ovenrajoitin paukkuu. Lisäksi kuskin oven lukitus toimii miten sattuu. Välillä ovi ei mene lukkoon ollenkaan, ja jos menee, niin sitten aukeaa ainoastaan sisäpuolelta.

Täytyy varmaankin ottaa yhteyttä myyjään. Pitää kuitenkin ensin varmistaa, että osaan varmasti käyttää lukitusta oikein. Ettei nolaa itseänsä :)

Prairie

Jäsen

Tuo oven lukon häiriö on minulle uusi, en ole kuullut aiemmin tässä kolmosscenicissä moista vikaa ilmenneen. Minulla oli aiemmin kakkosmalli (vm. 2005) ja siinä oli kerran vastaava häiriö. Jokin komponentti piti oven sisälle vaihtaa, en muista mikä. Korjaus ei ollut kovin kallis. Kerrothan, kun vian syy ilmenee. Mielestäni vian korjaaminen kuuluu ilman muuta myyjälle. Oletuksenahan kaupassa on varmaankin ollut, että auton saa lukkoon ja lukon auki.

Krive

Jäsen

Perjantaina menee auto korjaukseen. Ilmoittelen sitten mikä oli vikana. Yksi vika lisää löytyi, kun ensimmäisen kerran tarvitsin webastoa. Itse webasto toimii kyllä, mutta puhallin ei lähde päälle. Täytyy koittaa vielä itse tutkia asiaa.

Lisäksi autossa piti myyjän mukaan olla uusi tuulilasi. Ei ollut :) . Täynnä kiveniskeymiä, ja yksi huonosti korjattu hieman pahempi jälki. Saas nähdä minkälainen soppa tästä asiasta vielä syntyy.

Kivoja lisävarusteita autosta on löytynyt. Esim. kaarreajovalot ja hf avainjärjestelmä, jotka molemmat tuntuisivat olevan toimivia systeemejä.

Kaikenkaikkiaan auto on ollut erittäin positiivinen kokemus!

Krive

Jäsen

Nyt on keskuslukitus kunnossa. Kuljettajan oven lukkolaite vaihdettiin, ja homma oli sillä selvä :)

Krive

Jäsen

Yllättävän paljon "haasteita" tuntuu tämän auton kanssa olevan. Nyt sitten ilmeni seuraava ongelma. Nimittäin ollaan juuri autolla ensimmäistä kertaa reissussa. Pihalla 5 astetta pakkasta, 70 kilometriä matkaa taitettu (200 jäljellä), ja auto on aina vaan niinkuin jääkaapilla ajelisi! Asetuksina auto/fast, tosin muitakin asetuksia olen koittanut. Parhaiten tarkenee sisäkierto päällä, mutta sitten luonnollisesti menee lasit huuraan.

Autossa pitäisi olla jäähdytetty hanskalokero, mutta se onkin jäähdytetty apukuskin paikka :) . Eli apukuskin puolelta puhaltaa kylmää joka suunnasta, esim. hansikaslokeron joka raosta todella lujaa. Jalat jäässä ja nenä punaisena mennään :)

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Olisiko jäähdytysneste päässyt ulkoilemaan? Eli kun jäähdytysnesteessä on vajausta, sen huomaa ekana nimenomaan siitä että lämpöä lakaa tulemasta tupaan. Ja vimosena se vesi loppuu moottorista, joilloin se vasta ylikuumenee = lämpömittari ei osaa kertoa asiasta vielä yhtään mitään tuossa vaiheessa kun tupa muuttuu jo jääkaapiksi :-\

Krive

Jäsen

HiTec sanoi:
Olisiko jäähdytysneste päässyt ulkoilemaan? Eli kun jäähdytysnesteessä on vajausta, sen huomaa ekana nimenomaan siitä että lämpöä lakaa tulemasta tupaan. Ja vimosena se vesi loppuu moottorista, joilloin se vasta ylikuumenee = lämpömittari ei osaa kertoa asiasta vielä yhtään mitään tuossa vaiheessa kun tupa muuttuu jo jääkaapiksi :-\

Tässä tapauksessa ei ole onneksi kysymys tästä. Nimittäin joka suuttimesta kyllä puhaltaa kuumaa, mutta sen lisäksi apparin puolelta myös kylmää ilmaa jostain...

pajatso

Nuorempi jäsen

Moro,

Onneksi on pitkä takuun niin voi korjailla näitä pikku juttuja.

Onkos kellään ollu sellasta että takalasin pyyhkijä alkaa pitää ruosteisen saranan ääntä?

Neljäs vuosi menossa, joten pitää korjauttaa tuokin samalla kuin nuo keskirivin turvavyöt.

P

Krive

Jäsen

Kylmän ilman lähde onneksi selvisi. Raitisilmasuodattimen "kannen" pidikkeet oli rikottu, joten kansi ei pysy enää paikallaan. Auto on huollettu merkkiliikkeessä(samalla myös auton myynyt liike), joten sinänsä outoa, että se oli onnistuttu rikkomaan. Täytyy selvittää mitä uusi mahtaa maksaa.

Onko kenelläkään tietoa, saako hansikaslokeron jäähdytyksen suljettua jotenkin?

samikki

Jäsen

Olisikohan tuo jokin tyyppivika, sillä minun GS:ssäni lähti kanssa ko. kansi irti yhtenä pakkaspäivänä ja alkoi puhaltaa kylmää hansikaslokerosta. Tuo korjattiin mukisematta Käyttöautossa, mutta saattoi vaikuttaa hieman se että auto on liisari ja itse en laskuja näe... :)

Niin ja ei sitä hanskalokeron jäähdytystä taida saada pois päältä.

Krive

Jäsen

Saattaa tosiaan olla ihan tyyppiviasta kyse tuon kannen irtoaminen. Soitin tänään kertakäyttöautolle, mutta ei ne osanneet mulle myydä uutta osaa :) . Tiedä sitten mistä pitäisi kysyä. Olisi pitänyt ostaa koko lämmityslaitteen kotelo. En sitten viitsinyt edes kysyä hintaa.

Kulutuslukemiin pitää olla tyytyväinen. Ensimmäinen täysi tankillinen, 1044 kilometriä, ja kulutus 5.27 litraa. Ei paha.

Ai niin, vasen sivupeili alkoi kääntyessään narisemaan. Täytyy tutkia saisiko sitä rasvattua.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Krive sanoi:
Saattaa tosiaan olla ihan tyyppiviasta kyse tuon kannen irtoaminen. Soitin tänään kertakäyttöautolle, mutta ei ne osanneet mulle myydä uutta osaa :) . Tiedä sitten mistä pitäisi kysyä. Olisi pitänyt ostaa koko lämmityslaitteen kotelo. En sitten viitsinyt edes kysyä hintaa.

Kulutuslukemiin pitää olla tyytyväinen. Ensimmäinen täysi tankillinen, 1044 kilometriä, ja kulutus 5.27 litraa. Ei paha.

Ai niin, vasen sivupeili alkoi kääntyessään narisemaan. Täytyy tutkia saisiko sitä rasvattua.

Peilin niveleen hieman tippakannuöljyä niin helpottaa narina.

mVm

Ex

Maahantuojalta tarkistin viimein tuon 1.5dCI huoltovälin - kuulemma huoltovälit ovat autokohtaisia ja alkusarjan autoissa on vähän eri ohjelma kuin muissa. Joka tapauksessa jakohihnan vaihtoväli on 5v / 120000km eli tulee €€€€€€€€ huolto tässä seuraavaksi. :'(

Jame

Jäsen

mVm sanoi:
Maahantuojalta tarkistin viimein tuon 1.5dCI huoltovälin - kuulemma huoltovälit ovat autokohtaisia ja alkusarjan autoissa on vähän eri ohjelma kuin muissa. Joka tapauksessa jakohihnan vaihtoväli on 5v / 120000km eli tulee €€€€€€€€ huolto tässä seuraavaksi. :'(

Saattaa päästä tuntipalkoille kun kyselee huoltohintaa jostain muualta kuin marmoritiskiltä.
Nimim. 1772 € vs. 850 €

mVm

Ex

Mjoo, taisi olla Autoserviassa hihasta ravistettu arvio vaihdon hinnasta olla 800€ tienoilla viime vuonna ja harvemmin ne hinnat laskee. Halpaa kuin saippua!

stap

Jäsen

140 thkm mittarissa ja auto toimii ilman harmeja. Yllätyin vaan tuossa kun huomasin että etuhelmoista etulokarin kulmasta kuoriutuu maali rullalle. Toisessa autossa -07 meganessa ja samoilla kilsoilla helmat kunnossa.
Mitä noille tekis vai ei mitään... vanhat pois ja paikkamaalia tilalle.
Kadjar ja Lagunan korvaaja tulleet, missä viipyy uusi Scenic?

Tmex

Clio IV

Onkohan roikkuva takapenkin ilmansuutin auki/kiinni pallukka korjattavissa? Se auki/kiinni säätöpallukka lerpsahtaa aina alas.

Tmex

Clio IV

pajatso sanoi:
Moro,

2011 vuosimallin vekottimessa on alkanut tuo kuskin oven rajoitin napsumaan pahaenteisesti. Oma diagnoosi on, että toinen rulla, joka on sillä lukituskolojen puolella, on alkanut kulua aika mojovasti. No sitten kun se rulla alkaa kulua, niin se ei nouse enää sen latikan urista niin helposti, voimat kasvaa, kuluminen kiihty... Kuva liitteenä.
Miten olette saaneet näitä korjautettua? Takuuhan on 5V.

Entä miten tuon ilmastoinnin kanssa. Alussa se laittoi itsestään päälle sisäilmankiertoa....esim talvipakkasella...kun käryanturi käski. Kauhee huuru. Huollossa tekivät jonkun päivityksen, mutta nyt automaattiasennolla se ei säätele enää oikein mitään. Onko joku saanut ilmastointia toimimaan kunnolla automaatilla...talvella. Onko jotain huoltopaikkaa jossa tajuaisivat tästä jotain, ja mahdollisesti pirkanmaalla.

P

Ps. Meikälle vaihtoivat takuuseen kuskin penkin päällisen, kun se keinoeläimen nahka oli lohjennut vasemmasta laidasta.
Mulle kertoivat Käyttöautosta että -11 Scenicin takuu on neljä vuotta. Ovirajoitin 88 EUR ja työt päälle.Saako tuon rajoittimen kuskin ovesta irti ilman sisäverhouksen purkua?

Ylös Bottom