Sceenic sanoi:Laitetaan nyt 2.v synttäreiden kunniaksi pieni päivitys menneestä ajasta scenicin kanssa. Kahden vuoden saldo on kaksi vaihdettua h7 polttimoa, pyyhkijän sulat ja 30000 huolto. 60000 huolto olisi edessä parin viikon päästä. Pikkuisen oli tuossa vuodenvaihteessa autokuumetta mutta sitten totesin että mitäs sitä, hyvää autoa vaihtamaan. Joten eiköhän sitä tällä huristella vielä tovi, josko vaikka sitten siihen 4wd....
Nyt on käyttöaikaa jäljellä LIVE-palveluilla enää 9 päivää, jonka jälkeen ei ole mahdollista uusia sopimusta, vaikka mikä olisi. Autoliike ei voi auttaa eikä myöskään TomTom asiakaspalvelu, joka on sitä mieltä, että palvelua ei saa Suomessa myytäviin Relluihin. On kumma, kun minulla tuo on ollut käytössä nyt 1,5 vuotta, ja yhtäkkiä toimiva palvelu voidaan ottaa pois. Minä olen sitä mieltä, että jos auto myydään niin, että sen laitetta mainostetaan LIVE-navigaattorina, pitää ominaisuuden myös toimia. Muussa tapauksessa on aihetta reklamaatioon.Joke721 sanoi:Sain aiemmin keskustelussa esillä olleen LIVE-palvelun toimimaan reilut 3 kk vanhan Grand Scenicin sisäänrakennetussa navigaattorissa. Homma eteni itselläni hiukan epäjohdonmukaisesti, eikä neuvoja saanut oikein mistään. Live-palvelun ostaminen tapahtui Tomtom Home -sovelluksen kautta. Itse ohjelmisto lähti tuon jälkeen reilun vuorokauden viiveellä toimimaan. Ohjelmakortin kautta homma ei toimi, vaan laite käyttää ilmeisesti jotain matkapuhelindataverkkoa.
Mukavia juttuja ovat mm. hyvät säätiedotteet, liikenneilmoitukset (jos tarpeen), Google-haku, nopeuskamerapäivitykset jne. Ainut hölmö homma on hinta, 59 euroa per vuosi. Tuo palvelu näyttää nyt olevan voimassa joulukuulle 2012 asti.
Onko muilla kokemuksia?
$cenillac sanoi:Ei selvinny vika merkkihuollossa. Relluspesialisti kuulemma kesälaitumilla. ....jatkuu...
$cenillac sanoi:Päätyivät tilaamaan kummatkin uudet, koska ilmeisesti ei onnistuttu päättelemään, että johtuuko vika jommasta kummasta ... moottorit maksavat 396€/kpl.
0,15 barin paine-ero eturenkaissa riitti tekemään epämääräiseen tuntumaan omaan GS:ään.$cenillac sanoi:Vinkkinä lievästä vaeltelusta kärsiville. Autoni ei oikein suostunut menemään luotisuoraan, vaan ikään kuin ihan pientä ratin säätöä joutui tekemään alituiseen edes takas. Tiputin etunakkien paineet 2,4baariin ja jätin takarenkaat eco-paineille 2,6bariin, niin parani huomattavasti. Nyt ihan hyvä siis. Käytin aiemmin tosiaan laser-suuntausten tarkastuksessa auton, niin sanosivat, että paremmin tehtaan arvojen mukaset eivät voisi olla. Eivät siis arvanneet alkaa mitään säätämään. Renkaina ensiasennus Misukan energy saverit. Ilmeisesti siis kaipaisivat kuitenkin noilla korkeammilla paineilla pientä hienosäätöä etukulmiin...