Uusi Scenic (Scenic III keskustelua)

MN

Nuorempi jäsen
Vs: Uusi Scenic

stap sanoi:
Onkohan kukaan saanut hankituksi taakkatelineitä Uuteen GS malliin. Joku aika sitten oli aika nihkeätä sekä merkki- että tarvikeliikkeissä. Kun heti olis tarve, niin pitäis saada hankittua telineet valmiiksi jo ennen auton saapumista.

Hankin Thulen telineet. Täysin passelit.
Thulen sivuilta katsoin mallin.
Maahantuojan Kahan kupeessa oli liike mistä ostin.

mambola

Nuorempi jäsen

MN sanoi:
stap sanoi:
Onkohan kukaan saanut hankituksi taakkatelineitä Uuteen GS malliin. Joku aika sitten oli aika nihkeätä sekä merkki- että tarvikeliikkeissä. Kun heti olis tarve, niin pitäis saada hankittua telineet valmiiksi jo ennen auton saapumista.

paljonko thulen setistä joutui pulittamaan? oliko ovaalilla alutangolla vai mustalla neliöputkella?

tluaner

Jäsen

RemuGS sanoi:
Minulla auto oli tänään EDC päivityksessä. Auto lähtenyt tehtaalta loka-marraskuun vaihteessa.

Noista aiemmin kerrotuista "Antipollution system " varoituksista ei ollut jäänyt mitään merkintöjä historiaan.
Ilmeisesti oli vain liian kylmää systeemille.

Pissapoika toimii niinkuin pitääkin eli kaipaan turhaan lisää tehoa.
Mutta kestääkö teillä ainakin 3 pyyhkäisyä ennenkuin vettä tulee takalasille? Siellä ei taida olla takaiskuventiiliä.

Päiväajovalot saivat ohjelmoitua toimimaan! Tästä iso+ kun säästyy xenonien tehot pidempään.

Automaattista käsijarrua ei saa ohjelmoitua pois toiminnasta. Sulakkeissa on sulake "automaattinen käsijarru"- pitäsköhän koittaa et jos ottaa pois niin meneekö koko hidastin mykäks? Turhaan pakkasilla mokomaa työntää päälle ja jos manuaalisesti sen estää (jarrun painaminen ja käsijarru pois) niin alkaa epäsivistynyt pimpututus kun autosta poistuu.

Voitko kertoa, mikä huolto nuo päivävalot ohjelmoi käyttöön? Jos paikallinen huolto ei asiaa tee/osaa, tulee asiaa sun huoltopaikkaan.

mVm

Ex

Merde, odottelen kotona hinausta ja sijaisauton järkkäystä kun EDC ei suostu vaihtamaan P:ltä muille vaihteille, näytössä on ainakin "Check hill assistant", "Check auto box" ja "Check ESP" -ilmoitukset. No takuu on sitten tarpeen... ei tuntunut mitään ennakkovaroituksia ja auto on toiminut normaalisti koko ajan eikä nyt ole edes kylmin päivä.

bot

Nuorempi jäsen

moro, katso ohjekirjan sivulta 2.32. paina jollain terävällä ( klemmari tms ) vaihdekepin vieressä olevaa pientä reikää ja samalla vaihdekepin lukitusta. josko keppi vapautuisi ?

alderson

Jäsen

Taitavat sijaisautojen tarjoajat eli vuokraamot olla ilosia tästä uuresta Scenic sukupolvesta. Liikevaihtoo taitaa kertyä aika mukavasti Renukuskien avuntarpeen seurauksena. Itekkin olen tämän viikon ajellut Hertzin Astralla. Oma Scenicci orottelee ihmettelyyn pääsyä huollon pihassa. "Engine failure hazard"-valo ja STOPpi kilahtivat tauluun jo toista kertaa kahren kk:n sisällä. Ekalla kerralla vaihtoivat ahtopaineanturin. Saapas nährä mikä nyt on "diagnoosina", kunhan kerkiävät kaivamaan sen sieltä penkasta ja raapimaan korvallistansa. Yli 30 vuotta olen pelkästään renuilla ajellut ja ekaa kertaa on tämän uutukaisen kanssa tämän tapaisia ongelmia. En oikein niele sitäkään selitystä, että johtuis pakkasesta. Auton mittari nimittäin näytti -16 astetta kun tämä jälkimmäinen häiriö ilmaantui. Tämmönen rupee kohta syömään miestä... >:(

mVm

Ex

bot sanoi:
moro, katso ohjekirjan sivulta 2.32. paina jollain terävällä ( klemmari tms ) vaihdekepin vieressä olevaa pientä reikää ja samalla vaihdekepin lukitusta. josko keppi vapautuisi ?
Kiitos, mutta tällä ei pääse eteenpäin sillä vaihdekeppi kyllä liikkuu mutta vaihde ei vaan vaihdu eikä mene päälle. Näytössä vilkkuu D tai R jos niitä yrittää mutta vain P ja N toimivat eivätkä vilkuta. Annoin olla tyhjäkäynnilläkin jonkin aikaa sillä ajatuksella että lämpeneminen auttaisi mutta ei sekään auttanut asiaa.

Joskus vanhassa laina-Volvossa oli samantyyppisiä ongelmia (eri tekniikalla toimivassa automaatissa) mutta ne meni ohi auton lämmettyä.

MN

Nuorempi jäsen

mambola sanoi:
MN sanoi:
stap sanoi:

paljonko thulen setistä joutui pulittamaan? oliko ovaalilla alutangolla vai mustalla neliöputkella?

Liike oli Vistema, hyvällä palvelulla varustettu.
Vähän päälle 140. Niin ja neliöputkella.

mVm

Ex

Alderson sanoi:
Oma Scenicci orottelee ihmettelyyn pääsyä huollon pihassa. "Engine failure hazard"-valo ja STOPpi kilahtivat tauluun jo toista kertaa kahren kk:n sisällä.
Siinä huollossa minne minun GS tänään meni oli kuulemma maanantaina tullut 24 autoa ja pitkin viikkoa lisää mutta en hoksanuut kysyä oliko kaikki salmiakkikeuloja... Luultavasti ensi viikkoon menee.
Kitkutellaan tämä päivä vihreästi (just joo, taksilla tulin töihin) ja viikonlopuksi pitää homma sijaisauto.

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

Näillä pakkasilla kilometrien myötä alkanut ärsyttämään lämmityslaitteen huono melu/puhallus suhde. Mittavasta metelistä huolimatta ei sellaista puhallusta ole saanut esiin kuin mihin olen aiemmilla autoilla tottunut. Toinen on että olen hiukan erimieltä joskus automaatin kanssa suuntauksesta. Heti neitsytmatkasta lähtien jouduin suuntauksia manuaalisesti kääntään sivuikkunoille.

Muut palstalaiset on raportoineet, että lämmintä on riittänyt, mutta minä en ole ihan vielä varma. Auto tosin ollut mulla vasta vuoden alusta ja pakkaset olleet tosi miehekkäitä koko ajan.

Uudessa AutoBildissä oli vertailu Astra, Megane ja i30. Rellu sai todella huonot pisteet ilmastoinnista. Lehden tyylin mukaisesti tätä ei mitenkään perusteltu.

mVm

Ex

Lämppärissä on tosiaan joku äly tai säätövirhe, nimittäin vähentämällä puhallus puolivälin tienoille sekä kone että matkustamo lämpiävät nopeammin. Automatiikka puhaltaa liian kovaa lämmöntuottoon nähden ennen kuin auto lämpiää ja olen sitten laittanut takaisin säädön takaisin automaattiasentoon vasta kun kone on lämmennyt. Outo juttu koska edellinen GS II lämpesi perhanan paljon nopeammin eikä siinä juuri tarvinnut säädellä lämmitystä.

Puhalluksen suuntausta ei ole tarvinnut muuttaa, vaikeammissa tilanteissa kuten lenkiltä autoon tullessa vaan huurteenpoisto käyntiin ja hetken päästä voikin palata normaalitilaan.

mambola

Nuorempi jäsen

MN sanoi:
mambola sanoi:
MN sanoi:
stap sanoi:

vielä kysymys taakkatelineiden omistajille: käytetäänkö renaultteile24:stä ostettujen telineiden kiinnitykseen ovenkarmeissa olevia ruuvinreikiä? entäpä thulen malli, siinä ilmeisesti teline kiristetään karmiin ilman ruuvinreikien hyödyntämistä?

MN

Nuorempi jäsen

mambola sanoi:
MN sanoi:
mambola sanoi:
MN sanoi:
stap sanoi:

vielä kysymys taakkatelineiden omistajille: käytetäänkö renaultteile24:stä ostettujen telineiden kiinnitykseen ovenkarmeissa olevia ruuvinreikiä? entäpä thulen malli, siinä ilmeisesti teline kiristetään karmiin ilman ruuvinreikien hyödyntämistä?
Thulen mallissa on nasta joka tulee oven karmissaolevaan koloon (ruuvinreikä?) ja katolle paksu kumi.

ville_te

Jäsen

mambola sanoi:

Ne Renaultteile24:sesta ostetut taakkatelineet olivat muistaakseni ihan alkuperäisvaraosia. Putken malli ovaali ja kiinnityksessä käytetään sitä oven yläpuolella olevaa reikää myös.

mVm

Ex

Päivitystä kokemuksiin teiden sulaessa:
- tämä Scenicin malli on kyllä ihan omaa luokkaansa takalasin likaamisessa. Ei paljon takalasista näy kun kun hetken ajelee märällä tiellä...
- Hakka7:ssa ongelmia, täristää ja yhdessä renkaassa vähän heittoa. Tasapainotus korjasi osan.

ville_te

Jäsen

mVm sanoi:
Päivitystä kokemuksiin teiden sulaessa:
- tämä Scenicin malli on kyllä ihan omaa luokkaansa takalasin likaamisessa. Ei paljon takalasista näy kun kun hetken ajelee märällä tiellä...
- Hakka7:ssa ongelmia, täristää ja yhdessä renkaassa vähän heittoa. Tasapainotus korjasi osan.

Mielestäni ei ole eroa edelliseen Grand Sceniciini takalasin likaantumisessa tai ehkä vähän vähemmän kuin edellisessä. Menee kyllä ihan MUTUksi.

Minulla myös Hakkapeliitta seiskat ja tasapainotuksessa oli ongelmia. Itse asiassa olivat ME-Autossa laittaneet 2 rengasta väärin päin vanteelle alunperin ja kun kävin vaihdattamassa ne oikein päin, niin sanoivat, että yhtä rengasta eivät saaneet täysin tasapainotettua. Tilasivat uuden vanteen, mutta en ole ehtinyt sitä hoitamaan. Saattoihan olla niin, että ongelma onkin Hakkapeliitassa.

Hakkapeliitta 7:at ovat kyllä olleet parhaat talvirenkaat mitä minulla on ikinä ollut. Uskomaton pito.

mVm

Ex

Yhtä vahvalla mutulla väittäisin että mun I ja II GS:ssä ei likaantunut näin paljon ;D . Toisaalta GS II:ssa ei sitä takalasiakaan ole kovin paljoa likaatumassa.

Mutta tärkeämpämpiin asioihin, rengasliikkeessä kertoivat yhdessä Hakkapeliitta 7:ssa minullakin olevan normaalia enemmän pystyheittoa ja sitähän ei saa tasapainottamalla pois mutta olivat kokeilleet kääntää rengasta vanteella vähän eri kohtaan. Pito on kyllä ollut hyvä mutta muut ominaisuudet (melu, ajotuntuma) tuntuvat muuttuneen aika tavalla paljon kilometrien myötä.
Kiinnostavaa kokea sitten miltä auto tuntuu noilla valmistajan valitsemilla kesärenkailla.

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

Tuo pystyheitto on syy miksi en ole 15 vuoteen ostanut enää Nokialaisia. Renkaan yksi tärkeimpiä ominaisuuksia on pyöreys!
Miltei 100 %sti olen ollut Contin miehiä kun itse oon saanut päättää.

Minulla GSn mukana kesäksi tuli Michelin Saverit. Eivät oikein pärjänneet märkäominaisuuksissa TMn uudessa testissä, mutta olivat hiljaisimmat- se on kanssa yksi tärkeistä ominaisuuksista. Testin renkaisiin verrattuna mun renkaat on tehty Italiassa (testissä Saksa). 3 rengasta tehty viikolla 18/10 ja yksi 45/09- mieluummin olis voinu olla samanikäisiä ja tehty vaikka auton kans samassa maassa!

Itse kanssa sedanista siirtyneenä on tuo takaluukun likaisuus ärsyttänyt. Onko kenelläkään kokemuksia näistä luukun päälle asennettavista "höylistä" ? Auttaako?
Emäntä on taas huomautellut kuinka etuoven kahvakin on aina kurassa. Tää auto ei oo täyttäny emännän "merkki"kriteereitä- aikanaan Skodasta kans löytyi sanottavaa monesta pikkuseikasta.

Mulla ostettuna kuraläpät joka nurkkaan- asennus varmaan kesärenkaiden kans samalla. Jospa kurat jäis hiukan alemmaks.

mVm

Ex

Hei, mistäs löytyy noita kuraläppiä vai ovatko ennemmin "kuramuovit" II-sukupolven tapaan?

Rengastestit on hyödyllisiä vaikka ehkä osa testin tuloksista pätee lähinnä siihen automalliin jolla testit on tehty? Toki esim. jarrutustestit varmaan on suoraan verrattavia ja Scenicillä ei (ehkä) A4-sedanin kaarreominaisuuksia muutenkaan haasteta. Ja pitäis varmaan itsekin tarkistaa minkä merkkiset renkaat pusseihin on piilotettu...

Ylös Bottom