Uskaltaako ostaa sähköpuolat Motonetistä?

Malli siis F3R-moottori 2-litrainen 8-venttiilinen Megane / Laguna. Meni nimittäin tänään toinen puolamötikkä ja kolme vuotta ollut hansikaslokerossa samaisesta Motonetistä ostettu puola tätä tilannetta varten. Nyt se sitten tapahtui. Nyt sitten pelkään, että tuo varapuola hajoaa heti huomenna.

Motonetin osiin kun ei aina voi luottaa...

jami

Jäsen
Vs: Uskaltaako ostaa sähköpuolat Motonetistä?

Täällä on kestotestissä 1 kappale. Toinen alkuperäisistä (?) puolista meni vaihtoon toissa talvena ja hyvin tuo motonetin puola on ainakin tähän asti palvellut (25tkm).

jyha

Aktiivinen jäsen

baumelesdames89 sanoi:
Nyt sitten pelkään, että tuo varapuola hajoaa heti huomenna.

Motonetin osiin kun ei aina voi luottaa...

arvaakohan rikkoutuneita osia vaihtaa ollenkaan, kun kerran saattavat hajota.
melkein kannattais kokeilla kauanko kestää, tai sitten pidät sitä vaan varapuolana (etkä koskaan uskalla laittaa paikoilleen) ja ostat marmoritiskiltä "paremman" samanlaisen.
kommenttini on täysin asiaton, eikä auta kysyjää pätkääkään. mutta kun ei vaan aina oikein jaksa ymmärtää.

Hyvää kesää kaikille!

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Motonetistä voi saada ihan merkkitavaraa, sattuman kauppaa mitä on hyllyssä.

Kannattaa käydä kysymässä mitä merkkiä löytyy.

Itse odotin kerran pari viikkoa, että hyllyyn saapui Delphin iskareita. Ne sai sitten samaan hintaan kuin paskat Lip-merkkiset. ::)

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Jallmari sanoi:

Itse odotin kerran pari viikkoa, että hyllyyn saapui Delphin iskareita. Ne sai sitten samaan hintaan kuin paskat Lip-merkkiset. ::)

Ja ne paskat LIP-merkkiset ovat olleet ainakin 80-90 luvullla juuri Renaultin ensiasennusiskarit.Ainakin (R 21,R9 ja Megane) malleissa,vanhat kun olen aina halunnut nähdä, mitä o vat syöneet....

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Fuego Turbo sanoi:
Jallmari sanoi:

Ja ne paskat LIP-merkkiset ovat olleet ainakin 80-90 luvullla juuri Renaultin ensiasennusiskarit.Ainakin (R 21,R9 ja Megane) malleissa,vanhat kun olen aina halunnut nähdä, mitä o vat syöneet....

Omissa R19:ssa, Cliossa ja firman Kangoossa ei ole ollut ainakaan Lippejä alkuperäisenä.

Epäonnekseni ostin sellaiset 2006 Motonetista, toinen kesti vuoden ja toinen puolitoista.

Syystä jäi pelko takaraivoon. ;D

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Rupes Lagge sitten tänä aamuna Vaasan keskustassa piiputtamaan, mukavasti kävi 2 -3 pytyllä kun pääsin työpaikan parkkipaikalle. "Onneksi" tuo Motonetti on suht lähellä, niinpä kävin kahvitunnilla sieltä hakemassa 4 uutta puolaa ja asensin ne parkkipaikalla paikoilleen ;D

Yhtään puolaa en tuohon ole itse vaihtanut, joten päättelin että ehkä on parasta vaihtaa kaikki kerralla, niin ainakin tietää mitä on asennettu ja koska. Vanhoja puolia irrottaessa huomasin että noita oli kolme eri mallisia/merkkisiä. Yksi samanlainen kun nyt Motonetistä ostama, yksi Beru, ja kaksi joissa Renaultin koodit sekä Densio merkkiset. varsinkin nuo Densionit näyttivät hieman "epämääräisiltä" :-\ Voiskohan olla niin, että nuo Dension merkkiset puolat olivat kenties vielä alkuperäiset? ???

Ainakin nyt auto näyttäisi toimivan ok. Toivotaan että vika oli noissa puolissa.

jyha

Aktiivinen jäsen

Joker-1979 sanoi:
Rupes Lagge sitten tänä aamuna Vaasan keskustassa piiputtamaan, mukavasti kävi 2 -3 pytyllä kun pääsin työpaikan parkkipaikalle. "Onneksi" tuo Motonetti on suht lähellä, niinpä kävin kahvitunnilla sieltä hakemassa 4 uutta puolaa ja asensin ne parkkipaikalla paikoilleen ;D

Yhtään puolaa en tuohon ole itse vaihtanut, joten päättelin että ehkä on parasta vaihtaa kaikki kerralla, niin ainakin tietää mitä on asennettu ja koska. Vanhoja puolia irrottaessa huomasin että noita oli kolme eri mallisia/merkkisiä. Yksi samanlainen kun nyt Motonetistä ostama, yksi Beru, ja kaksi joissa Renaultin koodit sekä Densio merkkiset. varsinkin nuo Densionit näyttivät hieman "epämääräisiltä" :-\ Voiskohan olla niin, että nuo Dension merkkiset puolat olivat kenties vielä alkuperäiset? ???

Ainakin nyt auto näyttäisi toimivan ok. Toivotaan että vika oli noissa puolissa.

taitaapi olla DENSO tuo tarkoittamasi merkki. eikä BERU ole yhtään huonompi.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

jyha sanoi:
taitaapi olla DENSO tuo tarkoittamasi merkki. eikä BERU ole yhtään huonompi.

Tais ollakin.. Mutta onkohan tuo DENSO Rellun käyttämä ensiasennuspuola? Aika hyvin ovat sitten kestäneet, 2 kpl rapiat 250 tkm.. ::)

Jakz

Aktiivinen jäsen

Hyvä merkki ainakin tuo Denso että ovat saattaneet hyvin kestääkkin!

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Joker-1979 sanoi:

Menee ehkä of topicin mutta..

Nyt alkaa tuntua siltä, että tuo käyntiongelma olisi liittynyt tuohon E10 bensaan.. Mitä nyt nettiä on selaillut, niin on muissakin merkeissä ollut samantyyppisiä ongelmia kuin mitä tuossa mun Lagunassa viime viikolla oli. Ja vaikka nyt tuossa aiemmin keväällä sanoinkin etten tuota E10:ä tankkiin enää laita, niin pitihän sitä vielä kokeilla kun kaikki maan "asiantuntijat" sitä niin kehuvat. Nyt mulle kuitenkin riitti.

Voiko joku selittää että miten muuten hyvin toimiva Laguna aina saa ihmeellisiä käyntihäiriöitä kun tankissa on tuota E10-bensaa? Ensiksi käynnistyy huonosti, ajan myötä alkaa päästövalo vilkkumaan, ja sitten moottori alkaa käymään vajaalla. Ajoittain toiminut "suht" ok, mutta jotenkin luulen myös sitä, että tuon E10:n laatu vaihtelee aika lailla.

Ennen viime tankkausta auto oli jotenkin hengetön (ST1 E10 tankissa), tankkasin Teboilin 98:a ja ero oli aikamoinen. Vaikka eihän tuo 1,6 mikään raketti ole, mutta 5-vaihteella ajaessa huomasi eron miltei heti. Ei tarvinnut heittää nelosvaihteelle ohitustilanteessa, vaan kaasu vastasi heti ja voimaa oli enemmän.

No, tulihan nuo puolat ainakin vaihdettua, jos ei muuten niin ennakoivasti. Niin ja hyvinhän nuo Motonetin osat näyttävät toimivan, kop-kop.. ::)

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

Joker-1979 sanoi:
Joker-1979 sanoi:

Nyt alkaa tuntua siltä, että tuo käyntiongelma olisi liittynyt tuohon E10 bensaan.. Mitä nyt nettiä on selaillut, niin on muissakin merkeissä ollut samantyyppisiä ongelmia kuin mitä tuossa mun Lagunassa viime viikolla oli. Ja vaikka nyt tuossa aiemmin keväällä sanoinkin etten tuota E10:ä tankkiin enää laita, niin pitihän sitä vielä kokeilla kun kaikki maan "asiantuntijat" sitä niin kehuvat. Nyt mulle kuitenkin riitti.

Voiko joku selittää että miten muuten hyvin toimiva Laguna aina saa ihmeellisiä käyntihäiriöitä kun tankissa on tuota E10-bensaa? Ensiksi käynnistyy huonosti, ajan myötä alkaa päästövalo vilkkumaan, ja sitten moottori alkaa käymään vajaalla. Ajoittain toiminut "suht" ok, mutta jotenkin luulen myös sitä, että tuon E10:n laatu vaihtelee aika lailla.

Ennen viime tankkausta auto oli jotenkin hengetön (ST1 E10 tankissa), tankkasin Teboilin 98:a ja ero oli aikamoinen. Vaikka eihän tuo 1,6 mikään raketti ole, mutta 5-vaihteella ajaessa huomasi eron miltei heti. Ei tarvinnut heittää nelosvaihteelle ohitustilanteessa, vaan kaasu vastasi heti ja voimaa oli enemmän.

No, tulihan nuo puolat ainakin vaihdettua, jos ei muuten niin ennakoivasti. Niin ja hyvinhän nuo Motonetin osat näyttävät toimivan, kop-kop.. ::)

Tästä samasta olen itse raportoinut oman Megane II 1.6 kanssa.

Pintakaasulla kaasuun vastaaminen on todella herkkää 98E5 kanssa, kun taas 95E10 kanssa polkimen saa survoa melkein pohjaan että jotain tapahtuisi...

Kaikki sanoo myös mulle että autossa vikaa, mutta on se kumma vika kun häviää bensan vaihdolla! :D

Toiselle foorumille kirjotin juttua noista oireista ja kulutuksista:

"Käynnistys huomattavasti hankalempaa ja kierrokset jäi hetkeksi siihen 600rpm:n tietämille nuokkumaan ja jos kaasun koskit niin meinas vain sammua.

Kulutus lähti nousuun ja tammikuun lopussa alettiin jo oikeasti puhumaan melkein 9l/100km mikä on aika paljon modernille 1.6l moottorille. Oltiinhan tultu vuodenvaihteessa vanhalla 95:lla Torniosta helsinkiin 6.7l/100km mikä on aika hyvin kun pakkasta oli koko matkan -20 astetta, auto täynnä tavaraa + kaksi ihmistä ja koira ja matka aika 8h että ihan hiljaa ei körötelty!

No tammikuun vikalla viikolla meni hermot totaalisesti kun auto sammui parina päivänä heti käynnistyksen jälkeen ja ajoin tankin tyhjäksi ja 98e5 tankki piripintaan, heti ei huomannut suurta eroa mutta jo seuraavana aamuna auto käynnistyi huomattavasti paremmin ja kävi paremmin ja tälle ensimmäiselle 98e5 tankille mittasin n.8l/100km!!! Seuraavat meni jo 7.8l/100km ja pakkaset pysyi koko tammi-helmikuun todella kovina ja nyt pakkasten lauhduttua puhutaan jo 7l/100km

Ei ole kertaakaan ollut käynnistyksessä ongelmia 98e5 kanssa ja selvin ero on kaasuun vastaamisessa, ennen sai polkimen survoa melkein pohjaan jotta edes jotain tapahtuisi, mutta nyt riittää puolet vähemmän!

Edellisestä autosta kun meni katti pas*aksi ja tukki putken, niin vaikutus oli sama kuin tällä 95e10. Eroa ei huomaa kun tehot putosi suht rauhallisesti, mutta kun paluu takaisin tapahtui nopeasti niin vasta sitten tajusi kuinka nuhainen auto on oikeasti ollut!"

Motonetin puola oli jokin kiinassa valmistettu merkitön harakiriosa, joka on vielä toiminut asennuksen jälkeen ja heti ostin valitettavasti samanlaisen varalle hansikaslokeroon.

Jos polttoaineella on tässä jotain tekemistä, niin itte käytän 98a, koska e10 hiukan talvella käytettyäni alkoi moottorista tai jostain haista helvetinmoinen bensankatku. Ja bensankulutus oli kanssa hirveätä että melkein näki omin silmin bensaviisarin liukuvan alaspäin tavallisella muutaman km kaupunkireissulla. 98n kanssa ei ainakaan tunnu olleen samanlaisia ongelmia. Nyt kesäkuumalla moottori tuntuu kuitenkin jotenkin väsyneeltä, kiihtyy hitaasti, mutta voi olla omaa kuvitteluanikin. Ehkä pitää vaihtaa tulpat.

jyha

Aktiivinen jäsen

saataa olla omaa kuvitelmaa, tai jotain laumahysteriaa. eihän 99% lauman lampaista tiedä että se yksi säikähti vaan varjoaan, ja juoksevat alas kallionjyrkänteeltä.
VVT tutki käytelyillä autoilla polttoaineiden eroja ja huomasivat peräti 1%:n eron kulutuksessa 98:n eduksi. että silleen.
meillä käytetään kaikesta huolimatta 1.6 megsussa 98-pentsuunia, koska e10 ei kuulemma sovi pienmoottoreille. ;D

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Ja eikös tuossa juuri ollut artikkeli jossain että Nesteen "reseptissä" 95E10 sisältää etanolia tai etanoli-johdannaisia "happi-komponentteja" 10,1% ja 98E5 puolestaan etanolia tai etanoli-johdannaisia "oktaani-komponentteja" 9,9% => ei ihme että VTT:n testissä kulutusero oli varsin mitätön ;D

Jokza2002

Jäsen

Itse myös arvelin että liekkö noissa eroa, mutta viikolla piti tankata Skoda Octaviaan sitä etanolibensaa kun oli tankki aika tyhjä ja ko. asemalla ei ollut muuta tarjolla. Oli kyllä ystävällinen kyltti, jossa sanottiin, että jos sattumalta tämä bensa ei autoosi sovi, niin tuolla on heti kaupungin toisella laidalla saman ketjun asema, josta saa sitä ysikasia ;D
Nyt sitten on ajotietokone näyttänyt kahta litraa suurempaa keskikulutusta... Voiko se johtua näistä helteistä, kun ilmastointi joutuu huutaa täysillä? No, Skodillakin FSI-moottoriin suositellaankin 98:a, ja sitä aion ehdottomasti seur. kerralla laittaa. Megane on kulkenut ihan ok myös 95E10:llä, mutta keskikulutus on kyllä ollut litran verran enemmän kuin Skodassa, tähän asti... (sama moottoritilavuus, kevyempi auto, silti suurempi kulutus?)

Joker-1979 sanoi:

tkay

Jäsen

Noita puolia kannattaa sitten kysellä muualtakin kuin Motonetistä. Itse sain Berun orkkispuolat tarvikeliikkeestä hintaan 25,-/kpl, Motonetissä mitkälie-merkkiset jotain 40,-..

Ylös Bottom