Ulkolämpötilan anturi

Janileh

Nuorempi jäsen
Tervehdys, ensimmäinen viesti foorumille ja toista Renaultia ajellessa. :)

Ongelmana Renault Grand Scenicin (2005) ulkolämpötilan anturi, näyttää tasaisesti n. 5 astetta liian vähän. Autossa automaatti-ilmastointi joka ei vielä toiminnassa järjestelmän vuodon vuoksi. Onko tuosta viiden asteen heitosta mahdollisesti haittaa aut.ilmastoinnin toiminnalle sitten jos/kun saadaan tuo fiksattua?

Pystyykö anturia jotenkin elvyttämään, löytyykö täältä kenties aikaisemmilta vuosilta jotain ohjetta uuden anturin vaihtamiseen?

Mintsauce

Jäsen
Kyllähän se tuohon automatiikkaan vaikuttaa ainakin sen verran ettei välttämättä lähde kompressori pyörimään syksyllä ja keväällä kun lämpötilat on niillä alueilla että kytkeytyykö kompressori päälle jos vaikka kytkeytymislämpötila on +5 ja ulkona on sen verran mutta järjestelmä luulee että on asteet nollassa eikä kytke kompuraa päälle.

joke66

Jäsen
Itse Laguna 2:een viime vuonna vaihdoin.
Tilasin E-Baysta, Liettuasta ja maksoi postikuluineen 12e.
Helppo oli vaihtaa, sivupeili vaan auki, vanha piuha katki pihdeillä ja uusi vaan liitetään siihen.

Suomessa olisi alkuperäisosana maksanut noin 120€.

Janileh

Nuorempi jäsen
Itse Laguna 2:een viime vuonna vaihdoin.
Tilasin E-Baysta, Liettuasta ja maksoi postikuluineen 12e.
Helppo oli vaihtaa, sivupeili vaan auki, vanha piuha katki pihdeillä ja uusi vaan liitetään siihen.

Suomessa olisi alkuperäisosana maksanut noin 120€.
Tuli nyt tilattua E-baysta myös, 17e postikuluineen tuli hinnaksi. Peilin jo purkasinkin nähdäkseni kummonen työ vaihdossa on, helppohan tuo.

Itsekkin kyselin alkuperäisosan hintaa ja kyllä siinä leuka tipahti kun tuon 120e kertoi varaosamyyjä hinnaksi.

Megane

Aktiivinen jäsen
Tuli nyt tilattua E-baysta myös, 17e postikuluineen tuli hinnaksi. Peilin jo purkasinkin nähdäkseni kummonen työ vaihdossa on, helppohan tuo.

Itsekkin kyselin alkuperäisosan hintaa ja kyllä siinä leuka tipahti kun tuon 120e kertoi varaosamyyjä hinnaksi.

Renaultin(kin) omistajia on monenlaisia,toiset vievät korjaamolle,jotkut ainoastaan merkkiliikkeeseen,ja toiset tekevät itse ja saavat hyvän tuntipalkan,mitäpä tuohon muuta voisi kommentoida...:p

13 rellua

Jäsen
Jotkut ovat lämmittäneet anturia sytkällä ja saaneet toimimaan. Itse olen elvyttänyt mittariston jännitteen säätimiä lyhyellä oikosululla (12v). Aina on alkanut toimia.

joke66

Jäsen
Temperature sensor is a device, to measure the temperature through an electrical signal it requires a thermocouple or RTD (Resistance Temperature Detectors). The thermocouple is prepared by two dissimilar metals which generate the electrical voltage indirectly proportional to change the temperature.

Lämmittäminen ja Oikosulut ei kyllä voi anturia korjata !

Ylös Bottom