Twingon airbag valo

wilbon

Nuorempi jäsen
Eli seuraavanlainen case:

Ostin hulluuksissani avk:lta keulaan mällätyn twingon...

Airbag oli räjähtänyt + apukuskin turvavyön kiristin.

Olen uusinut autoon jo seuraavat osat:
Airbag
Kierrejohdin
Turvavyönkiristin
Airbagin ohjausyksikön.

Virrat päälle kääntäessä airbagin valo sammuu! (vanhalla boksilla valo ei sammunut) Noin 20s valo syttyy ja jää palamaan.
Kaikkiin liitoksiin olen laittanut crc:tä. Mistäs kannattaisi alkaa etsiä vikaa?

Auto on vuosimallia -99

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...
Vs: Twingon airbag valo

Airbagin valo pitää nollata huollossa. Tarvitset todistuksen turvajärjestelmän toimivuudesta joka tapauksessa rekisteröintikatsastuksessa. Lähimmällä autosähköhuollolla voi olla sopiva laite/ohjelmisto. Tuo kuvaamasi valon käyttäytyminen on ihan normaalia silloin, kun vikaa ei ole nollattu tai jokin komponenteista ei anna oikeaa vastusarvoa. Vika on voinut tulla vaihtamasi keskusyksikön muistijälkenä. Jos systeemissä nyt ei ole vikaa, valon saa sammutetuksi.

Tiedäthän, että ratin spiraalijohto on asennettava tarkasti keskelle - rasiassa on johdinnauha, joka hajoaa, jos rasiaa ei ole kierretty keskiasentoon ja ohjauslaitteita samoin asennushetkellä. Kierrejohtimessa on vain alle kierroksen verran enemmän kiertovaraa, kuin ratissa.

Airbagin lukulaitteella/ohjelmalla saa tiedon, mistä osasta ei tule oikeaa vastusarvoa. Sanoit uusineesi turvavyön kiristäjän. Mun tietääkseni ne menee aina molemmat, eli kiristimen panos "ehjässä" on sitten mykkä. Korjatkaa tämä tieto..paremmin tietävät.

Olen analysoinut turvalaitteita sopivan tarkkuusmittausvastuksen ja riittävän pienivirtaisen koekytkennän avulla (omatekoinen, en kerro enempää, kun sillä saa tehtyä laittomuuksia). Hommaan tarvitaan myös lukulaite tai OBD-piuha+ läppäriohjelmisto. Sopiva lukulaite, jolla homma käy näppärästi maksaa hiukan alle 4 tuhatta euroa (sillä saa aasialaiset ja amerikkalaisetkin). Euro-lukulaitteita saa alle kahteensataan, niillä siis saa OBD:t ja Airbagit (joskus lisäpalikka ohjelmistossa). Mulla ei lukulaitteita ole, sillä seudulta löytyy osaavia autosähköpajoja kohtuuhintaan.

Ylös Bottom