Trafic -06 polttaa oikean puolen parkki- ja lähivalon sulakkeita

Frizi

Nuorempi jäsen
Moro. Laitoin pyyhkimet päälle, niin nuo sulakkeet palaa. Vaihdoin uudet sulakkeet ja auto käymään, niin oikean puolen vilkku jää palamaan yhtäjaksoisesti. Vilkku vasemmalle silti toimii. NO, laitoin taas pyyhkimet päälle ja sulakkeet räpsähti ja sen jälkeen vilkku oikealle toimi taas normaalisti. Toisinaan nuo sulakkeet palaa jo kun laitat päävirrat päälle. Välillä vilkun merkkiääni outo kun laitat vilkun oikealle. Onko jollain kokemusta vai mistä sitä vikaa alkais metsästämään.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Autosähkö ammattimies en ole ensinkään mutta voisihan tässä mutuilla.
Kuulostaa siltä että vilkkujohdoissa on oikosulku koska se palaa jatkuvasti.

Näin ajattelin koska tästä esimerkkinä mulla takalasinpyyhin toimi jatkuvasti ja takaluukun johdotuksesta löytyi oikosulku.

Joku paremmin sähköasioista ymmärtävä voisi vielä kommentoida lisää.

Frizi

Nuorempi jäsen
Sitä rattipylvästä tässä olen miettinyt, kun tosiaan jos sulakkeet eivät virtoja päälle laitettaessa pala, niin vilkut toimii normisti mutta jos kosket pyyhkimiin niin sulakkeet palaa ja sulakkeiden vaihtamisen jälkeen vilkku jää oikealle palamaan ja välillä toimii normaalisti.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Hehheh, traficissa sähkövikaa... Eipä ois arvannu. Vaikka aina naureskellaan ranskalaisten sähköille niin ei englantilaiset ainakaan parempia oo.

Kato ny alkuun toi: viesti #2 by mti

coupe rellu

Jäsen
Sähköviat on hankalia, mutta kytkemällä pois esimerkiksi se pyyhkimen kytkinsysteemi, näkee jos siinä on vika. Itse etsin armottomasti parkkivalojen vikaa, heti meni sulakkeet, kun laitoin virrat päälle. Olin kytkenyt yhden liittimen väärin päin. Jos vika ei ole kytkimessä, joku johtonippu hinkkaa maihin jossain. Joskus vika voi olla jopa vetokoukun rasiassa, kun se on vuosia ollut suolavellissä ja virrat lyö maihin. Vastusmittari on hyvä, siitä näkee tilanteen, vaikka akku on irti.

Ylös Bottom