Tomtom LIVE uusiminen

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"
Vs: Tomtom LIVE uusiminen

Mulla on Traficissa myös kyseinen TomTom ja olen päivittänyt sen vuosi sitten.
Otin ensin kopion alkup. SD kortista toiseen SD korttiin. Sitten päivitin TomTom softan Macillä kopioituun SD korttiin ja hyvin toimii.
Mulla on tallella alkup. SD kortti (Scandinavia) jos joku tarvitsee kopiota siitä.

rxeaut

Jäsen

Johan pomppas!

Toisen Masterin Livepalvelut rupes toimimaan tänään itsekseen!
Kysyi vain, että hyväksynkö palvelut ilmaiseen koekäyttöön.
Hyväksyin, ja rupesi toimimaan!
En ole edes päivittänyt navia sitten viime kesän. Nyt on palvelu kohdillaan!

Timppa67

Renault Grand Scenic Energy dCi 130 S&S Dynamique

Alkoi tuo minullakin toimia, tosin olin yhteydessä tukeen osoitteessa carminat.helplineuk@renault.com ja pyysin että tekisivät tarpeelliset temput. Postiin laitoin tiedoksi kaiken mitä oli siinä ruudulla missä on SIMID, IMEI yms. tiedot sekä kerroin vielä Live tilaukseni tilausnumeron.

Simsalabim ja eilen illalla Live alkoi toimia, säät yms. mukaan lukien!

Mr.Blue

Mustat Rellut

Täälläkin tuli uutta eloa Tomppaan!

Pläräsin Lagunan TomTomin valikoita ja yhtäkkiä Live-palveluiden kuvake muuttui aktiiviseksi ja sen takaa tuli kysymys (3 kk?) live-kokeilujaksosta. Tokihan sen hyväksyin. Ainakin päällepäin näyttäisi teknisesti toimivan, yhteydet ok, mutta käytännöstä ei ole vielä mitään kokemusta. Itse en ole tehnyt mitään taikatemppuja, tilauksia enkä yhteydenottoja mihinkään suuntaan. Asiasta kolmanteen, olisi varmaan hyvä nuo kartat tähänkin autoon päivittää kun ne lienevät alkuperäiset - Euroopanlaajuiset tosin.

Pitää vielä kokeilla sama Grand Scenicissä kunhan se illemmalla kotiutuu. EDIT: Ei eloa GS:n Tompassa. Valikotkin olivat hieman erilaiset, liekö lainkaan live-mallia? Tosin kyllähän siellä ylhäällä se joku möntti pyörii ja hakee yhteyttä/kanavaa, mutta ainakaan vielä ei ole tarjoutunut yhdistämään mihinkään suuntaan.

Autot pk-seudulla.

Tipitce

Jäsen

Täällä samoin, Tom Tom kysyi josko haluaisin aktivoida livepalvelut ilmaiseksi, no toki halusin.
Ilmoitus tuli yllättäen ja pyytämättä joten mielenkiinnolla seurataan jatkoa.

Jätkä

Jäsen

Och samma här!
Aamulla tuli TomTomin ruutuun tarjous ilmaisesta kokeilujaksosta, joka nyt käytössä.

Sis

Nuorempi jäsen

GS 2012 mallissa alkoi myös Live pelittämään täällä pääkaupunkiseudullakin. Aikaisemmin se oli toiminut ainoastaan Vaasan alueella (liekö Ruotsin puolelta tullut). No nyt viime viikolla Live rupesi jo lähettelemään naviin postia. Postissa kehottaa tekemään S/W-päivityksen Homen kautta, jotta jotain extraa Live-tilaukseen olisi tulossa (2kk) jos lataa ennen 25.7.?
Mitään päivitystä ei kuitenkaan Homen kautta löytynyt?! Onko muille tullut naviin postia aiheesta?

Jätkä

Jäsen

Juurikin samanlaista postia löytyi navista tänään. 2kk ilmaista tarjotaan, jos päivitää HOMEn kautta ennen 25. päivää.

Prairie

Jäsen

tukxk sanoi:
Sain itsekkin omassa -12 Meganessani Liven toimimaan tämän ketjun avulla.
Tilasin Liven ja muutaman päivän päästä LIVE-valikko aktivoitui ja pääsin kirjautumaan laitteeseen Tomtom home tunnuksilla.
Ilmeisesti laitteen parittaminen tietokoneella TomTom-Home tiliin sekä Liven maksaminen aktivoi laitteen SIM-kortin verkkoon, joka sitten aktivoi sen Live-valikon.

Ainoana ongelmana on nyt se että sää-palvelu ei toimi, sanoo vain ettei kyseinen Live-palvelu ole saatavilla, sama viesti tulee rasittavasti myös aina navigointia aloittaessa..
Onkohan joku muukin törmännyt tämmöiseen ja ehkä jopa löytänyt ratkaisunkin ?

TomTomilta ei oletettavasti ole kauheasti tukea tulossa, kun ei rahakaan kelpaa kuin kiertotietä..

Sääpalvelu toimii ainakin minulla siten, että klikkaan ensin säävalintaa ja sen jälkeen siirryn valikossa kohtaan, jossa pyydetään sijaintia (aika hassu kysymys navigaattorilta!). Sen klikattuani tulee kuva ja miesääni, joka satuilee säästä jotakin suurpiirteistä.

Tipitce

Jäsen

Sis sanoi:
GS 2012 mallissa alkoi myös Live pelittämään täällä pääkaupunkiseudullakin. Aikaisemmin se oli toiminut ainoastaan Vaasan alueella (liekö Ruotsin puolelta tullut). No nyt viime viikolla Live rupesi jo lähettelemään naviin postia. Postissa kehottaa tekemään S/W-päivityksen Homen kautta, jotta jotain extraa Live-tilaukseen olisi tulossa (2kk) jos lataa ennen 25.7.?
Mitään päivitystä ei kuitenkaan Homen kautta löytynyt?! Onko muille tullut naviin postia aiheesta?

Minulla tuli naviin sama viesti. Muistikortti tietokoneeseen kiinni ja kyllä sieltä Tom Tom Homesta päivitys löytyi. Naviin uusi ohjelma ja pohjoismaiden kartat. Ei ole tietoa onko nuo kartat vanhat vai uudet, mutta tuollaiset sinne tuli. Kestää aika monta minuuttia kun ohjelmat asentuu autoon, joten maltti on valttia.

Päivityksen yhteydessä tarjosivat karttapäivityksiä vuodeksi hintaan 29,95€, sisältää neljä päivitystä.

Sis

Nuorempi jäsen

Tipitce sanoi:
Sis sanoi:

Minulla tuli naviin sama viesti. Muistikortti tietokoneeseen kiinni ja kyllä sieltä Tom Tom Homesta päivitys löytyi. Naviin uusi ohjelma ja pohjoismaiden kartat. Ei ole tietoa onko nuo kartat vanhat vai uudet, mutta tuollaiset sinne tuli. Kestää aika monta minuuttia kun ohjelmat asentuu autoon, joten maltti on valttia.

Päivityksen yhteydessä tarjosivat karttapäivityksiä vuodeksi hintaan 29,95€, sisältää neljä päivitystä.

Tarkistin vielä tänään tuon päivityksen Homen kautta, mutta ei muita kuin kameratolppia ympäri eurooppaa tarjoaa. Luultavasti minulla on nyt jo valmiiksi tuorein versio softasta.
Mikä versio sulle päivittyi? Mulla tällä hetkellä 9.884.1609031.550 ja kartta v895.4447

Tipitce

Jäsen

Sis sanoi:
Tipitce sanoi:
Sis sanoi:

Tarkistin vielä tänään tuon päivityksen Homen kautta, mutta ei muita kuin kameratolppia ympäri eurooppaa tarjoaa. Luultavasti minulla on nyt jo valmiiksi tuorein versio softasta.
Mikä versio sulle päivittyi? Mulla tällä hetkellä 9.884.1609031.550 ja kartta v895.4447

Sovellusversio sama 9.884.1609031.550 ja kartta Scandinavia v915.5110. Käyttöjärjestelmä näyttää olevan 1574740.

Navi on tätä edellisen kerran päivitetty kaksi vuotta sitten, kun sai sen ilmaisen karttapäivityksen 3kk auton ostosta. Eipä tullut laitettua aikaisemmin ylös noita versiota, niin ei ole tietoa kuinka onko tuo kartta päivittynyt vai ei.

Ehkä joku jolla on tuore karttapäivitys voisi kertoa mikä karttaversio Tom Tomilla on viimeisin.

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"

Mun TomTom XL:ssä on uusin päivitys ja siinä on kartta v950.6492

Joke721

Jäsen

Timppa67 sanoi:
Alkoi tuo minullakin toimia, tosin olin yhteydessä tukeen osoitteessa carminat.helplineuk@renault.com ja pyysin että tekisivät tarpeelliset temput. Postiin laitoin tiedoksi kaiken mitä oli siinä ruudulla missä on SIMID, IMEI yms. tiedot sekä kerroin vielä Live tilaukseni tilausnumeron.

Simsalabim ja eilen illalla Live alkoi toimia, säät yms. mukaan lukien!
Kiitos vinkistä. Suomenkielinen palvelu oli onnetonta, joten kokeilen itsekin tuota. Ehkä uuteen autooni saadaan Live toimimaan edellisen Scenicini tavoin. Toivotaan parasta.

Joke721

Jäsen

Nyt Live-palvelu on ostettavissa TomTomin sivulta Live-navigaattoriin (on ollut pari päivää). Kunhan saan keskustelun brittiläisen asiakaspalvelun kanssa päätökseen, kokeilen tuon ostamista, mikäli autoni navigaattorin Live-ominaisuus saadaan henkiin.

t65

Jäsen

Joke721 sanoi:
Nyt Live-palvelu on ostettavissa TomTomin sivulta Live-navigaattoriin (on ollut pari päivää). Kunhan saan keskustelun brittiläisen asiakaspalvelun kanssa päätökseen, kokeilen tuon ostamista, mikäli autoni navigaattorin Live-ominaisuus saadaan henkiin.
Saitko Liven toimimaan? Itsekin tuli tehtyä tilaus mutta kuinka sen saa toimimaan?

t65

Jäsen

Liven uusimisen kanssa kävi näin:
Hyvä t65,

Kiitämme yhteydenotostanne TomTom asiakaspalveluun. Pahoitteluni viiveestä vastauksessani.
Autan teitä mielelläni ongelman ratkaisemisessa.

Tapauksenne viitenumero on 1.

Kerroitte viestissänne, että tilaamanne LIVE-palvelu valitettavasti ei aktivoidu navigaattoriinne.

Pahoitteluni ilmenneestä ongelmasta ja sen teille aiheuttamasta vaivasta.

Navigaattorit vastaanottavat LIVE-palvelun yleensä navigaattorin sisäänrakennetun SIM-kortin kautta. Suomessa sisäänrakennettujen navigaattorien SIM-korttien aktivoinnista vastaavat jälleenmyyjäliikkeet, mutta yleisesti SIM-kortteja valitettavasti ei kuitenkaan aktivoida. Tästä johtuen ostettu LIVE-palvelu ei valitettavasti aktivoidu Carminat TomTom -navigaattoreille.

Joissain tapauksissa LIVE-palvelu voi kuitenkin toimia Suomen ulkopuolella ostetuissa autoissa, jos SIM-kortti on aktivoitu. Tässä tapauksessa pyytäisin teitä tarkistamaan seuraavan sivun ohjeet aktivoinnin yhteydessä ilmenneitä ongelmia varten: www.tomtom.com/12540

Pääasiassa LIVE-palvelu ei kuitenkaan ole käytettävissä TomTom Carminat -navigaattoreissa Suomessa. Tästä johtuen haluaisin ehdottaa, että palautamme teille maksun LIVE-palvelusta (tilausnumero 0, LIVE-palvelu 49,95€).

Vastaanotettuani teiltä vahvistuksen palautusta varten, lähetän palautuspyynnön tuotteesta talousosastollemme.

Pahoitteluni vielä aiheutuneesta vaivasta ja harmista.

Mikäli teillä on lisäkysymyksiä, minä tai joku kollegoistani autamme mielellämme.

Ystävällisin terveisin

Hanna T.

TomTom asiakaspalvelu

Herr Doktor

Jäsen

Mikähän on totuus?
Omassa autossani - Laguna III 2011 - aktivoin live-palvelun 12/2014 kun auton hankin. 12/2015 uusin/jatkoin tilausta ja kaikki toimii ongelmitta.
Suomessa livestä ei kovin paljon ole hyötyä navigoinnin suhteen - meillä on harvoin suuria ruuhkia ja liikenneongelmia.
Mantereella siitä on suurta hyötyä. Saksan autobahnilla reitti muuttuu useinkin ruuhkista johtuen ja säästää paljon aikaa ja ennen kaikkea hermoja.
Toinen juttu on sitten etsiä palveluja ja liikkeitä tomtomin livehausta. Se on eräänlainen Google ja toimii suhteellisen hyvin.

Tmex

Clio IV

Päivitin Scenicin III oman TomTom navigaattorin kartan. Päivityksen jälkeen TomTom ei toimi Helsingissä lainkaan, osoite löytyy mutta reitti laskenta hyytyy kesken.
xx
Reitinlaskenta asetuksista löytyy syy, nyt sain taas toimimaan reitinlaskennan. Karttapäivityksen jälkeen oli reitinlaskenta asetukset sekaisin.

Hautajar

Nuorempi jäsen
Moro

Tähänkö tilaan III Lagunani Carminat: in päivitykset jää, eli Hesassa hyödytön, jos päivittää?

Eli jätänkö päivittämättä tuon 49.90- karttapaketin ja sihtailen tiukat paikat liikennemerkkien avulla vai päivitän ja hyväksyn että Helsingissä tai sinne johtavalla reitillä ei tuosta koneesta sitten enää ole?

Onko todella näin?

Olisiko Home:n muilla lisätoiminnoilla mitään käyttöä?

Kannattaisiko päivittää kartat edes kameratolppia varten? (30 eur) (enhän minä nyt tokikaan niitä tarvitsisi ollenkaan)

Ylös Bottom