TomTom Carminat ja älypuhelin eivät toimi moitteetta yhteen

Herr Doktor

Jäsen
Ongelma on seuraava:
Hankin hiljakkoin ns. älypuhelimen Samsung Galaxy S III minin. Samalla tilasin TomTom:ilta Live trafficin, täällä palstoilla käytyjen rohkaisevien keskustelujen pohjalta. TomTom/radio ja Galaxy kommunikoivat pätkimällä keskenään. Noin 30 - 50 sekunin välein Bluetooth yhteys katkeaa, vihreän RDS-AF tekstin kohdalle vilahtaa joko sama teksti punaisena tai vihreä i-Traffic niin nopeasti että silmä juuri ehtii havaita. Hetken yhteys on poikki ja sitten se kytkeytyy taas. Samalla radio hiljenee sekunniksi pariksi. Puhelimella ei voi muutamaan sekuntiin soittaa - "Bluetooth connection busy"
Ostin vaimolle Samsung Galaxy S Advancen ja se toimii pätkimättä puhelimena ko. laitteen kanssa. Radio ei pätki.
Olen yrittänyt verrata puhelinten asetuksia Bluetoothin osalta mutta en ole löytänyt ratkaisevaa eroa.
Missä vika?
Voiko tuo live traffic sotkea jollakin tavalla, eli laite yrittää päivittää liikennetietoja siinä onnistumatta.
Auto on vuosimallia 2010 mutta otettu käyttöön 12/2009. En tiedä mikä versio TomTom Carminat on.

samikki

Jäsen
Vs: TomTom Carminat ja älypuhelin eivät toimi moitteetta yhteen

Tomtomissa pitäisi olla sisäänrakennettu nettiyhteys omine sim-kortteineen eikä se käytä puhelinta millään lailla. Ainakin näissä uudemmissa versioissa (minulla 2011). Radio bluetooth-yhteyksineen on sitten ihan erillinen laite ja kuulostaa siltä että se bugittaa sinulla jotenkin oudosti.

Mahtaisikohan tämä softapäivitys käydä sinun radioosi:
http://www.renault.co.uk/ownerservices/multimedia/audio-multi-functional-tunepoint-update.aspx

Tomtomissa on lisäksi mahdollisuus radiosta tulevien liikennetiedotteiden käyttämiseen mutta ainakin minun autossani ko. toiminnallisuus oli kytketty irti. En tosin tiedä tarvitseeko sekään mitään muuta kuin kytkemisen antenniin.

samik

Ylös Bottom