Tipparellu Kerho tänne !

orsome

Jäsen
Vs: Tipparellu Kerho tänne !

bueno homma, hienot pallot tuli mutta nyt ei ehdi asentaan, samoin tuli us spark:lta käretön sytytyspalikka mun Ducellier jakajaan....saas nähä
Oli muuten helppo asennus tuo kärjettömän sytkän vaihto Ducellierin jakajaan, kaikki sopi kymppimillin tarkkuudella paikoilleen, siltä ainaskin tuntuu.
Jäljelle jäi eilen illalla noin jännitteiden ja vastuksien mittaukset ennen sähkökytkentää, yleismittari taas hukassa kun ollaan niinku vähän evakossa.
Sytkä pitää sitten vielä säätää jossakin strobolla viimeisen päälle kohdilleen.

Paan kuvia ja tietoa myöhemmin...ja vain siinä tapauksessa jos onnistuu 8)

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No tulipahan poikettu tippakaverilla ja tallissa vähän aikaa puhuttiin sitä itteään.Nyt kun kaveri jätti tippansa seisoon,oli jo korin poistanut pohjan päältä ja puhjaa putsaili juuri nyt kun sinne menin.Alustassa ei kuulemma mätää löydy,mutta itse korissa muutama kohta tarvii kuulemma laittaa.Kone pitäis purkaa ja tarkastaa kunto,mahdollisesti kuulemma putkittaa.Sähköt kuulemma laitetaan alkuperäiseen kuntoon,eli kaikki omat viritykset nyt pois ja juur niinkun ne tehtaalla on tehty.Eli kyllä siinä taitaa tää kesä mennäkin,kun sitä pikkuhiljaa tekee.

klinkkeri

rellu

Erikoinen tippa myynnisä nettivaraosassa.http://www.nettivaraosa.com/kunnostettavat-ajoneuvot/2062424

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Kieltämättä,kyllä toi on erikoinen,kylki pelkkää lasia.Samanmoinen vuosia sitten oli täälä hämeenlinnannan seudulla kanssa,en ole kyllä enää vuosiin sitä nähnyt.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Mätä tai ei niin pelastamisen arvoinen. Käykää nyt joku hakemassa tuo ikkunallinen kaappitippa nyt pois...

orsome

Jäsen

orsome sanoi:
bueno homma, hienot pallot tuli mutta nyt ei ehdi asentaan, samoin tuli us spark:lta käretön sytytyspalikka mun Ducellier jakajaan....saas nähä
Oli muuten helppo asennus tuo kärjettömän sytkän vaihto Ducellierin jakajaan, kaikki sopi kymppimillin tarkkuudella paikoilleen, siltä ainaskin tuntuu.
Jäljelle jäi eilen illalla noin jännitteiden ja vastuksien mittaukset ennen sähkökytkentää, yleismittari taas hukassa kun ollaan niinku vähän evakossa.
Sytkä pitää sitten vielä säätää jossakin strobolla viimeisen päälle kohdilleen.

Mistähän mahtaa muuten olla kysymys kun tulppaan ei tuu minkäänväristä kipinää, pyörijä kyllä pyörii ja puolassa on yli 12volttia, sytystysvirat häviää jonnekkin huonosta kontaktista johtuen kun avainta kääntää starttiasentoon.Sama mikä tuli heti sen katsatuksen jälkeen ja auto alkoi pätkimään ihan helevetista, sammui kerran mutta lähti vielä kerran liikkeell nykien mutta sen jälkeen ei mitään virettä missään(ennen kärjettömän tsydeemin asennusta)???????

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Juur eilen yks tuttuni osti -65 mallin tipan.Haki sen omaan pajaan illalla ja alko sitä ihmetteleen.Oli koittanu savuja saada,mutta ei herännyt,kun edellisestä kerrasta kuulemma on aikaa,joskus setkytluvulla viimeks käynny.Mutta siinä kyllä on kaikki paikoillaan,eli siitä ei mitään ole riivitty pois.

klinkkeri

rellu

Löytyis muuten 65 mallin tippaan etupuskuri jos joku tarvii,vähän on kyllä pintaruostetta.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Starttini kanssa tossa tapellu.Ei pyöri moottori,eikä kylläkään pentiksikään pelaa.Pentiksi todennäköisesti on jumissa,mutta moottorista en tiedä mitään,oiskohan sieltäkin hiilet juntturissa,vai mikähän sitä vaivaa.

Pekka.j

Jäsen

Orsome;
Mulla hävis aina välillä kipinä ja ongelmaksi osoittautui jakajan läpivienti, eli siis se johon tulee puolalta johto kärjille. Alkuperäinenhän on muovia tms ja mulla oli paikallaan joku itsetehty versio joka oli mennyt pehmeäksi ja aina välillä meni maadoittamaan.

orsome

Jäsen

Pekka.j sanoi:
Orsome;
Mulla hävis aina välillä kipinä ja ongelmaksi osoittautui jakajan läpivienti, eli siis se johon tulee puolalta johto kärjille. Alkuperäinenhän on muovia tms ja mulla oli paikallaan joku itsetehty versio joka oli mennyt pehmeäksi ja aina välillä meni maadoittamaan.
thänks, kyllä on muuten ihme juttu ja sama hiton ongelma on ollut käynnistyksessä kaiken aikaa, oon saanu hinkata minuutin aina ennenkuin kylmänä ottaa tulta, nyt kuitenkin meni sitten ihan hiljaiseksi.maailmalla ehdottivat putsaamaan aina ensin sulakeboksin liitännät, hapettuu niin hitosti talven aikana.no yksi tulpan johto olikin ihan kohmeessa vaikka oon laittanu niihin kuparirasvaa.
virtaa on puolassa ja pyörijä pyörii, tarttee sit kattoo tuo kansi

orsome

Jäsen

harriveikko sanoi:
Auttaa aika paljon,kun rasvaa sulakkeiden päät,hapettumat vähenee.
OK

mutta sitä en ymmärrä, miksi kaikki vaikeudet alkoi vasta katsastuksen jälkeen kun ne siellä heiluttelee ja hyppyyttää autoa kaikin tavoin että varmasti kaikki liitokset irtoilee letkuista, sähköistä ja mujut tankista??

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Mulla onb startti täysin hengetön,ei pyöri,vaikka antais moottorille suoraa virtaa.Kyllä se muutama vuosi sitten pelas.Oon putsannu hiilet,niistkin toinen oli jumissa,mutta eipä sekään ole enää.Pentiks laitekin on jumissa,mutta se on pieni murhe,kunhan sais startin ensin pyöriin.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Nyt noista jarruista.Mulla on toi tippa -67 malli ja mulla ei siinä ole mitään "tasapainoventtiiliä takajarruilla,on vaan kolmihaara.Koitin tuolta fransoselta kattoo ja sieläkin venttiili alkaen -68 mallista lähtien.Elikkä oisko näin,että noissa vanhemmissa ei mokomaa venttiiliä olekkaan.Mul oli -72 mallikin ja siitäkin oli poistettu mokoma venttiili ja se oli muuton leimattukkin ilman mokomaa venttiiliä,mutta siinä kylläkin oli se jakaja sellanen,että oli pirun pienet reiät molemmille pyörille.Mutta siis onko sitä venttiiliä vanhemmissa tipoissa lainkaan.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tässä mä päivän oon touhunnu ton tippani kimpussa liki koko päivän.Tossa ajelivat ruohoja tiensivusta,tuli kaveri viettään sieltä ruokista ja ihaileen mun tippaa.Kuulemma ollut itsekkin tippamies vuosikausia,mutta ei oo ollu enää kymmeneen vuoteen tipparellua,mutta mieli kuulemma tekis.On hän paria käynny katsomassa tässä likellä,mutta niistä ei oo päässy kaupoille.Menee kuulemma vielä yhtä katsomaan,mutta epäili,ettei siitäkään kauppoihin pian pääse.Hällä oli kesäautona,mutta synty poika,niin autourheilu meni jäihin.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tippa tuli kasaan.No ei kun vettä pataan ja vot,tulikin vesi imusarjaan,että helähti.Elikkä ei auta kun ottaa kansi uudelleen irti ja vaikka vaihtaa koko kansi toiseen.Ei voi johtua kannentiivisteestä,kyl kannessa on jotain mätää.No onneks mulla on toinen kansi,kunhan vaan venttiilit siihen laitan.Tossa kannessa voi olla vaikka pakkasvaurio,pitää tutkia kun sen irti kerkiän ottaan.Tars hankkia tommonen m7 kierretanko,että saa keinujen akselit vedettyä pois,koneen ollessa paikopillaan.En meinaan enää rupee sitä konetta pois nostaan,kauheella työllä sen sinne vasta saannu.Mut kyllä se siitä.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No tota toista kantta kasailen tallissa,kun ulkona on vähän vilpoista,vielä pari venttiiliä paikalleen,sit kansi on siinä.Kun sattuu hyvä keli,tarvii kansi poistaa tipparellusta.Soitteli tippakaveri lopelta ja uhkas päivällä tulla poikkeemaan,todennäköisesti tulee tipalla.No tulee millä hyvään,on mukava nähä,kun viime kesänä viimeks oikein juteltiin.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No tulihan tippakaveri,mutta ei tullu tipalla.Tipassa on kuulemma kytkin ihan loppu ja kone ja laatikko on jo irti.Kytkin kuulemma tilattu franzoselta eilen.No kuitenkin hänen tippansa on sentää vielä ajossa,eli kyllä niitä vielä jokunen liikkuu.

Ylös Bottom