Tipparellu Kerho tänne !

harriveikko

Aktiivinen jäsen
Vs: Tipparellu Kerho tänne !

No toi munkin kaveri käyttää tippaansa ihan arkiajossa,eli ei se mitenkään harvinaista ole.Kaverin tipassa on ilmastoinnit ja kaikki herkut,ei sentään sähkölaseja,mutta kaukosäätöiset lukot kyllä löytyy.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Juur kaveri soitteli ja hällä meni vasen vetoakseli ihan paskaks.Tulee kohta hakeen multa "uuden" tilalle.Sano,että se sisempi levis totaalisesti.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No minäpä olin tänään tipan kyydissä ja me käytiin tossa paikallisella kaupalla tupakan ostossa.Omaanikin vähän samalla syynäsin ja tulin siihen tulokseen,että vielä pitää vähän ennen talvea siihenkin syventyä.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Kävin äsken kaupalla tupakanostossa.Siinähän se seiso pihassa nätti kun kukkanen,sellanen keltanen tipparellu.Ooottelin kun isäntä tuli ja tupakoitiin ja juteltiin niitä näitä.Oli kuulemma toistakymmentä vuotta tätä tippaa rakennellu pikkuhiljaa ja nyt kesällä se sit viimein tuli ajoon.Sano että kaikki on käyty vähintään kerran läpi,useemmat useampaankin kertaan.No puhelinnumerot ja tiedot muutonkin tietysti vaihdettiin ja tulihan mulle taas uus tippatuttavuus.Eli kyllä niitä vielä tuola talleissa askarrellaan muutamia kappaleita.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Kaikki tipparellu henkilöt yhdistykää.Elikkä laittakaa mulle yhteystidot yksityisviestillä,niin saadaan porukka vähän kasaan.Laittakaa puhelinnumeroo,osoitetta ja s-postiosoitetta reilusti vaan.Mulla nyt tossa vihkossa muutama nimi ympäri suomea jo onkin,mutta on meitä alan harrastajia toki paljon enemmän.Ei kun reilusti sitten vaan.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

On tippaporukalla ollu hiljasta.No laitan kuitenkin tänne välillä jotain omia juttuja ja tässä olis mun tän hetkisestä tilanteesta.Kone atomeina ja tää on vielä sitä mallia,missä ei ole öljynputsaria.Kun tän talven aikana hiljaksiin kasaan,menee se tohon mun tippaan.Jarrutkin pitäis vielä siihen askarrella,meinaan levyjarrut laittaa,tai oikeammin laitankin,koska se homma on jo puoliks tehty.Mutta tossa mun kone on nyt.

Liitteet

orsome

Jäsen

harriveikko sanoi:
HILJAISTA ON...HYVÄÄ JOULUA JA UUTTA VUOTTA KAIKILLE TIPPISLÄISILLE ! ;D

Vihree hirvioö jäi syksyllä paikoileen, luulin että melua piti vesipumppu, mutta se lieneekin startin solenoidi josta palautusjousi? poikki, kun ei palauta.
Startti päällä pukkas eteenpäin pitäen melko kaameeta ääntä ja kun sammutti tyhjäsi akun tuossa tuokiossa.

Kevään hommia siis, nyt ei viitti mennä kaivelemaan lumihankeen, kun autotalli on täynnä talorempan kamaa, samoin autokatoskin

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Vielä ajattelin tallissa pyörähtää ja hioa tipan venttiilit.Kyl kuusseiskasta vielä venat voi hioa.Sitten tallin puolesta alkaa joulutauko,joka kestää minkä kestää,ainakin pari päivää,ollaan vaimon kanssa reisussa.Mutta jouluja vaan ja uusiavuosia sammalla.
Terveisin Harri

orsome

Jäsen

harriveikko sanoi:
Vielä ajattelin tallissa pyörähtää ja hioa tipan venttiilit.Kyl kuusseiskasta vielä venat voi hioa.Sitten tallin puolesta alkaa joulutauko,joka kestää minkä kestää,ainakin pari päivää,ollaan vaimon kanssa reisussa.Mutta jouluja vaan ja uusiavuosia sammalla.
Terveisin Harri
ettei ny vaa menis kuusenkynttilät autoon ja auton kynttilät kuuseen, ku pienessä Glögissä huseerataan autotallissa!

Hyvvee Jouluva Ääslinnasta!

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Olin aaton ja joulupäivän tyttären luona.Siinä liki naapuristossa on se yksi tippamies ja joulupäivänä vävypojan kanns köpöteltiin siitä ohi.Pihalla touhus se isäntä,mentiinhän me sanalle.Hänen tipassa on kone jumissa ja siin se seisoo pressutallissa,ei nyt pitkään aikaan kuulemma ole ollut inspiraattioo.Tää olikin kuusvolttinen tippa,konepelti vaan on uudemmasta.Meinaa sen kyllä tässä kunnostella,kun tulee taas kelit,että viittii touhuta.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Kävin mökillä tässä pari päivää sitten.Oli taas nussi iskeny ja vieny mun varaosatipasta sellasen pahvilaatikon.Sielä oli mun ainoot tipan pölykapselit seitsemä kappaletta ja kaksi lohkolämmittimen johtoo,se vanha suorakaiteinen.Kun se laatikko loi vielä vähän jemmassakin,ei siis suraan näkyvissä,mutta viety on.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No nyt ne tuli sitten tilattua uudet sylinteriputket mäntineen ja renkaineen.Tuli samaan tilaukseen laitettua se tasapainoventtiili takapään jarruihin.Suoritin tilauksen melun retropassionista ja olen sieltä aiemminkin kamaa tilaillu,eikä kestä kauaa,kun paketti on postissa.Nytkin jo ensiviikolla alan odotteleen uusia putkia.

pasiv

Aktiivinen jäsen

Hanki riistakamera sinne mökille kuvamaan relluja, niin saat selville ketkä oliot sieltä niitä osia vie. ;)

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Kyllä mulla olis kaksikin kappaletta riistakameroita,mut ei oo vaan tullu viriteltyä.Punainen auto on sielä nyt näty,ei tosin tiedä kenen se auto on.

pasiv

Aktiivinen jäsen

Hyvä että on jo hommattu kamerat :D. Nyt vielä toteutusvaiheeseen ja rosmot kiinni! ;D

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Jos sattuu se käppäri tätä lueskeleen,niin nyt mulla on kamera viriteltynä ollu jo muutaman päivän.Kamera on kyllä sillai,ettei sitä helpolla sitten edes näe,eli paha sekin ois pölliä,niinkun kävi kaverille.Eli olen virittänyt kameran.

pasiv

Aktiivinen jäsen

Hienoa Harriveikko! Tais olla sormet kohmeessa kun asentelit? Odotan innolla jatkotietoja, mitä tallentuu kameran muistikortille ;).

orsome

Jäsen

pasiv sanoi:
Tozi surkeeta, tosi surkeeta porukkaa jonka pitää tämmösen auton osia varastaa ja vielä kymmeniä vuosia vanhoja osia, niillä täytyy mennä todella huonosti.
Tai sitten vain ovat jotain french lovers:ja joille kelpaa ihan mikä tahansa ranskalainen juttu.

Minä sain joululahjaksi ihan uuden tipparellun vuosimallia 63, vaaleen sininen Monte Carlo malli ja ihan sähkökäyttöinen !

Nyt tippis oottelee pihalla kevättä ja korjaajaa(startin solenoidi ei palauta ja kytkinvaijerissa häikkää)

Hyvää Uutta vuotta kaikille !

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tossa juur äskettäin juttelin tippakaverini kanssa pihalla.Veksin tipassa on ilmastointi ja keskuslukitus,on se niin hieno vehje.Nyt Veksi tosin oli hondalla liikkeellä,ei kuulemma ostanu talvikumeja tippaan,eli ajokausi alkaa kuulemma maalis- huhtikuussa,riippuu vähän keleistä.Poikkes vaan morjestaan,ei mitään asiaa ja mä juur olin postilaatikolla.Röökit vedettiin ja sen aikaa juteltiin,ei sen kummempaa.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Juur äskettäin toi dhl:n kuski paketin ja sielä upeat putket ja männät.Se kuulemma tulee eri varastosta se jarruventtiili,s-postin mukaan.Mutta ompa upeat putket mun tippaan.
Kamera sielä mökillä väijyy yhä edelleen,en ole käynyt nyt sielä vielä syynäämässä,oisko kuvia.

Liitteet

Ylös Bottom