Tipparellu Kerho tänne !

orsome

Jäsen
Vs: Tipparellu Kerho tänne !

harriveikko sanoi:
No nythän toi ihme homman teki.Otin etupäästä jarrulevyn irti,vaihdoin jarrusylinterin.Halvattu nyt ei mene enää takaisin tuo napa,laakeri uppoaa vaan pari milliä.Kyllä se aiemmin on menny,senkun laittaa,mutta ei tällä kertaa.Oon sitä jo takonnu ja koittanu vaikka kuinka,en kyllä enää ymmärrä.
moro, onko uusi sylkky mitoiltaan erilainen kun napa ei mee enää kokonaan sisään.Mulla ei oo levyjä edessä joten rakenne on outo mutta jos sylkky on ainut uusi osa?

orsome

Jäsen

harriveikko sanoi:
Nyt tuli vähän kinaa tosta kannen kireydestä,sekä siitä,paljonko putket pitäis olla "kovat".Itse olin sitä mieltä,että kansi tulis kahdeksaan kiloon ja putket kovia noin kympin verran.Kyseessä siis peruspata,eli 845.Mitähän ne oikeasti on.
jep, mulla sama kone ja kattelin kasatessa arvoja sakemannin kirjasta, mutta ohjeissa oli arvot vain kahdelle koneelle ja kumpikaan ei natsannut, eri määrä pulttejakin?

kattele tuolta, paina translate jos ei ranska taivu:)

http://www.la4ldesylvie.fr

Pekka.j

Jäsen

Tippa kaivettiin eilen tallista esiin ja tänään aamulla suihkun kautta katsastukseen. 4 edellistä katsastusta sujunut ongelmitta, mutta nyt sitten pääsee korjaamaan; toinen etujarru lähes tiedoton ja toinen etupyörän laakeri ujeltaa. Onneksi Turun kokoisesta tuppukylästä moiset osat vielä saa suoraan kaupan hyllystä.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Mulle juur soitteli kaveri ja on parastaikaa ajelemassa meille.Ei tule aivan naapurista,hällä on meille matkaa kotoaan 460 kilometriä.Mutta sieltä tulee Tiensuun Martti kuitenkin käymään.Hänelläkin on tipparellu,kuulemma nytkin ajossa ja emännän kauppa-autona.Tulee käymään samalla kun menee kuulemma koulutukseen Helsinkiin huomiseksi ja ylihuomiseksi,eli ajaa tästä kuitenkin ohi.Hän on meillä kaksi kertaa aiemminkin poikennut ohi kulkiessaan.Hauska nähdä vanhoja tuttuja aina silloin tällöin.

orsome

Jäsen

harriveikko sanoi:
poikaa ny maant aamulla kouluun tipalla, onneks ei oo täälä (vielä?) lunta ja räntää teillä.Vaimo oli näköjään parin päivän ajelun aikana saanu uuden kytkimen pompottamaan korkokengillä.Tarkkaa hommaa :mad:

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tänään tulee toi salosen poika ja vaihdetaan vasen vetoakseli hänen tippaansa.Pitää pahaa roikinaa,eli nivel on mennyt sököksi.Mulla kun on avaimet ottaa pallonivelet irti,niin siksi meillä suoritetaan toi pikkuhomma.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Vetari tuli vaihdettua,tossa me se tehtiin hyvin pienessä tihkusateessa.Meni yllättävän kauan aikaa,liki puolitoista tuntia,vaikka se on ihan simppeli homma.No nyt on ainakin vaihdettu.

orsome

Jäsen

Vetari tuli vaihdettua,tossa me se tehtiin hyvin pienessä tihkusateessa.Meni yllättävän kauan aikaa,liki puolitoista tuntia,vaikka se on ihan simppeli homma.No nyt on ainakin vaihdettu.

********ette ottanu sit hommasta valokuvia meille muille tuhansille tätä palstaa seuraaville tippiläisille.

hitto kun kaikki noi kesän tapahtumatkin on röijätty toiselle puolelle maata ja ihan rannikolle, ei taida jaksaa kokonaista päivää jaksaa ajaa aina yhteen suuntaan ilman kuulosuojaimia?

mamma taas kurvaili tänään tavallisten kuolevaisten iloksi keväänvihreän pusikonvärisellä monikäyttökopilla kun vanhin lapsista vei arkikulkuneuvon.

kattastaja ehdotti että pitäs uusia kallistuksenvakaajan kumen kääreet mutta eihän niitä peltivanteita mistään saa, ainoastaan kummituksia.

Liitteet

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Ne henskelit voi taivuttaa ohuesta lattaraudasta.Ei niitä tosiaan mistään tahdo saada.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tänään ois suunnitteilla mennä mökille ja harjotella koneen poisto tipparellusta.Oisko siihen hommaan hyviä vinkkejä,vai raapastaako se vaan ihan noin vaan.Tarvii kuitenkin varmaankin ottaa noi pois noi etunavat,ei taida vetarit muuton lähtee.

tippa75tre

Jäsen

Onhan siinä oma touhunsa mutta kunnon nosto vehkeellä aika helppo juttu, juuri viime talvena käytin pois ja vähän tiivistelin isoimmat vuodot. eikun takas huulille ;D

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Eihän se ollu kun tunnin homma,otettiin velipojan kanssa pois.Nyt se odottaa tallissa ja tars katoo kaikki ,että on kondiksessa ja sit toi kolkilovinen aski kiinni ja pellin alle.Laitan sen kolmilovisen laatikon,kun mun tipassa se alkujaan kuuluukin olla ja siinä on veivin paikka.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tossa tänään touhusin tallissa ja kasailin tippaan toista konetta.Meille tulikin yllättäen kolme kaveria ja ne tulikin Salosen pojan tipalla.Siinä me sitten rupateltiin,niin tulikin ilmi,että joka hemmo olikin jotenkin tippamiehiä.Se Matti oli aikeissa hankkia,kunhan löytyy sopivan hintainen projekti ja sil yhdellä tippa seisookin tallissa.Niin ja tietysti toi mun oikein kaveri,Salosen poika,sillä on nyt ajossa.Oli meillä ihan mukavat pari tuntia siinä sanaillessa.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No äskettäin hain varastosta ton mun tipan alkuperäisen moottorin ja rupeenkin sitä sovitteleen tippaan.Hevosvoimia tulee huimasti.No tää on se varmaankin 748cc mosa,pitää tosin varmistaa,kunhan saan saarelan käymään.Eli mitä siinä nyt niitä hevosia taas olikaan.Tässä koneessa kun ei siis ole öljynpusaria ja kaasarikin taitaa olla alle parikymmenmillinen,en mitannu,mutta pieneltä näyttää.Tossa tyyppikilvessä taitaa olla luku 800,eli on se kuitenkin pienempi,kuin tuo nykyinen 845cc.Tää tulee sen takia,kun haluan veivin tippaani ja tossa kolmilovisessa mulla se on.Kytkin kun ei stemmaa pirullakaan uudempaan moottoriin,eli on pakko toi duunata toi alkuperäinen mosa.Millaihan se lähtee pyöriin,on meinaan ainakin kolmekymmentä vuotta edellisestä pyörityksestä ja säilytys ollu sitä sun tätä.No aikanaan se selviää.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Hitto kyl on jumissa,ei auta kun pistää atomeiks.Kai se alkaa huomenna pikkuhiljaa sekin homma.No siin samalla tietysti tulee männänrenkaat ja laakerit syynättyä.Kattelin tuolta melun retro passionista,tosin en oikein ymmärtäny niitä laakereita,mutta kunhan mittaan,niin eiköhän sekin selviä.Sit kannen tiiviste,sehän on sama 845 ja 748 koneissa,näin olen ymmärtänyt,eli siinä ei ongelmaa.Paska kun ei ole semmosta konepukkia tohon renun koneeseen,eli sitä on vaan pyöritettävä lattialla,ei voi mitään.Tarvi tänään soitaa yhdelle tippatutulle ja kysästä senkin mielipide tosta koneen vaihdosta,oli kyl sitä mieltä,että onko järkee.No empä minäkään tiedä onko järkee,mutta näin nyt kuitenkin päätin tehdä.Ompahan ainakin jotain touhua.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Tars mennä talliin ja pistää atomeiksi toi vanhempi tipan kone.On se niin jumissa,etten kyllä sitä saanut pyörimään.eli putket ja männät pois,niin johan läks.Sit kun vielä sais leikeltyä sopivasti tiivisteitä putkien alapäähän,eli sais passattua putket ok.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Pata pyörii,ei siinä ollu kun kakkonen jumissa.Sain senkin hoidettua,kun otin öjypohjan auki.Nuýt pitäis kansi avata,ei muuton,mutta kannentiiviste kuitenkin ois syytä vaihtaa.Kyl se siitä suttaantuu.

orsome

Jäsen

hyvvee jussia kaikille tippisläisille, itekkin varmaan käydään möksällä ja tervehtimässä eukon serkun 2CV harrastaja ukkooo ::)

Tirppa

Jäsen

Starttasin Tipan kolmen vuoden tauon jälkeen. Tuntuisi toimivan kuin unelma. Aika paljonhan tuossa mätää löytyi kun purki. Enpäs muistanutkaan, miten antiikkinen laite tippa on. Hetken aikaa kun totutteli, niin ei enää olisi halunnut muulla ajaakaan :D

Ylös Bottom