Tipparellu Kerho tänne !

Pekka.j

Jäsen
Vs: Tipparellu Kerho tänne !

Raisiossa makaa yks valkoinen '70 lukulainen raato, aika surullinen, toimii puuvarastona... Kai siitä vielä jotain muttereita sais.

Ostoslistalla nyt, taustapeili ja orkkis tunkki.

Pekka.j

Jäsen

Loimaalla makaa keltainen, vissiin kans 70 lukulainen ja ois ilmeisesti ostettavissa.

tipparellu74

Frank löysi varaosa Tippan R1123 ;D kts.Minsku !

Mitenkähän onnistuis semmonen homma, jotta irrottas tipan korin rungosta ?
Onks kukaan tehny sellasta ? Mitenhän se käytännössä sujus?

Ja tai mistähän oisko kuvia minkäänlaisia siihen touhuun ?

T:Frank 8)

Pekka.j

Jäsen

Tuolla Renospeedin sivuilla on hiukan juttua/kuvia aiheesta:
http://www.renospeed.co.uk/Galleries/WolfInSheepsClothing/tabid/71/path/+/currentstrip/2/Default.aspx

Type R1123

Jäsen

No juu, viitisen vuotta sitten päädyin irroittamaan Tipan korin pohjalevystä. Päätöksen tekoon vaikutti myös katsatusmiehen kielteinen suhtautuminen takapyörien kiinnitykseen, sivupalkkien päät olivat tosiaan hieman haperot.
Itse irroitaminen tapahtui oikeastaan aika helposti, tosin minulla oli ammattimies selän takana jolta pystyin kysymään yhtenään et mitäs nyt...
Käytössä oli myös kunnon autonosturi jolla pystyi nostamaan koria tasaisesti.
Jossain kirjassa kerrottiin että korin kiinni pitäviä pultteja on 42 kpl, mutta kyllä niitä löytyi jonkin verran enemmän.
Tietenkin myös konehuoneesta ja sieltä sun täältä joutuu irroittamaan kaikenlaisia kiinnityksiä.
Sähköjohdoista en laiskuuttani joutunut katkaisemaan kuin bensatankkiin menevän.
Ovien ja konepellin irroitamisen jälkeen laitettiin pitkät pattinkit oviaukkojen yläreunaan kattoa vasten, pattinkien päät nosturin talloihin ja siitä sitten vaan koria varovasti nostamaan.

Myös tällä sivulla on tietoa asiasta. http://www.renault4.co.uk/
Sieltä löytyy myös 60-80 luvun Rellujen värikoodeja.

tipparellu74

Frank löysi varaosa Tippan R1123 ;D kts.Minsku !

Type R1123n kuva. Ei vaan näy mitkä ruuvit on irrotettava ja mitkä ei ;) T:Frank 8)

[ylläpito on poistanut liitteen]

harrip

Nuorempi jäsen

Joo ja sen vois mainita että en saanu varaosatippaa pohjois-savosta, kun savolainen peru aikaisemman sopimamme
kaupan ja rupes ahnehtiin lisää fyrkkaa. Että semmosta voi tapahtua kun rupee tekeen kauppaa savolaisen kans.(lainaus Frankin viestistä)En ole kauhean yllättynyt,että teille ei syntynyt kauppaa.Eikö suostunut
lähettämään sitä läpinäkyvässä muovipussissa,että pääset tarkistamaan tavaran ennen lunastusta?Olen sinulle 2 kertaa tarjonnut tavaraa,jotka olisi pitänyt pakata tuollaiseen läpinäkyvään muoviin.Toisesta(kirjasta)
lähetin jopa kuvia,en tosin pyytämääsi 4 kpl,vaan 2 kpl,silti se olisi pitänyt pakata läpinäkyväksi,että pääsisit
tarkistamaan,etten ole vain lähettänyt sinulle vanhaa puhelinluetteloa.Se on alentavaa,enkä sellaiseen suostu
harrastus tämä on minullekin,enkä pyri ketään huijaamaan.Herääkin kysymys.Oletko niin vainoharhainen,vai
niin kova itse huijaamaan,että pelkäät muiden olevan kaltaisiasi?

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Joo ei saatukkaan satasella yhtään niistä kolmesta tipasta,mitä sielä oli.Mitenkähän niiden kanssa sitten on käynny.
Kaveri lähtee hollantiin perjantaina ja kattelee sielä,oisko sielä jonkinmoista osatarjontaa tippoihin,sieläpin minne hän itse menee.Saa nähä.
Mun tippa on tuola presstallissa talviunilla,kevättä odotellessa.
Olis vaan mukava jos tippamiehet,miksei naisetkin olis karvan verran aktiivisempia ja kirjoittelis silloin tällöin kuulumisia,tai vaikkei mitään kuuluiskaan.

Tirppa

Jäsen

Tuli tuossa muutama päivä sitten ostettua Tipparellu vm. 1981, 840 kuutioisella koneella ja telttatuoleilla varustettu. Mittarissa kilsoja 125tkm ja auto ikäisekseen pikkuautoksi yllättävän siisti. Ehkä tuore leima vielä tässä kuussa? Auto on mulle ihan outo tuttavuus joten kaikenlaista infoa tipparellusta ja etenkin tästä mallista (ilmeisesti R4L?) otan mielelläni vastaan.

EDIT: Jos jollain on myytävänä tuohon sopivaa rättikattoa (esim. twingonkin katto taitaa kelvata) niin olen kiinnostunut.

Rahtari

Nuorempi jäsen

Älä ala kyseisen, kaunista yksilöä.Raiskata millään. Lailla?
Yritä pitää,alkuperäisenä :D :D :D

Tirppa

Jäsen

Rahtari sanoi:
Älä ala kyseisen, kaunista yksilöä.Raiskata millään. Lailla?
Yritä pitää,alkuperäisenä :D :D :D
Kait siihen alkuperäisessä hengessä nyt saa ei-niin lopullista muutosta tehdä ;) Mikä ihme on, kun noita on tehty se 8 miljoonaa tsibaletta, että niitä ei näy juuri ollenkaan liikenteessä vuodenajasta riippumatta. Eilen kertoi eräs afrikkalainen setä, että heilläpäin tuo on paras mahdollinen taksi huonoilla teillä :D Olisi näky täkäläisellä taksitolpalla.

harriveikko

Aktiivinen jäsen

Kysim.Tvingon katto koko kamala sovittaa,ei se heittämällä käy.Vaikka huhu kertookin,että olis ihminen jopa kuussa käynny.Minä tosin olen sitä porukkaa,jotka pitää kuu kuvia studio-otoksina.Silti paha on asentaa,ei mahdotonta.Eiks silti kannattais olla raiskaamatta?

Tirppa

Jäsen

harriveikko sanoi:
Kysim.Tvingon katto koko kamala sovittaa,ei se heittämällä käy.Vaikka huhu kertookin,että olis ihminen jopa kuussa käynny.Minä tosin olen sitä porukkaa,jotka pitää kuu kuvia studio-otoksina.Silti paha on asentaa,ei mahdotonta.Eiks silti kannattais olla raiskaamatta?
Kannattais... Mut mitenkäs toi orkkis-rättikatto? Saattaisin ranskalaisen tutun kautta sellaisen saada. Eikös tuo ole alkuperäinen lisävaruste joskus ollut? Sitä en kyllä itse pidä raiskaamisena jos on asiallisesti tehty.
Ja joo, ei se katto ole ensimmäisenä listalla. Katsotaan sitä, kunhan saadaan auto leimattua ja yleistä siistimistä tehtyä pintaruosteiden kitkemisenä, mahdollisesti parin näkyvän hitsipaikan siistimistä jne.

EDIT: Löytyy muuten netistä suomeksi tosi heikonlaisesti tietoa tästä automallista.
EDIT2: Onko tuo mun auto jonkin sortin "karavahattumalli" kun on telttatuoleilla varustettu? Löytyykö noihin minkäänlaisia alkuperäisiä pölykapseleita?

harriveikko

Aktiivinen jäsen
Vs: Tipparellu Kerho tänne !Ja tasapuolisesti jouluja kaikille

Sun tippas on "ns.karvalakkimalli",kun on varustettu telttajakkaroilla.Älä siitä välitä,sellaset mä omaanikin haalin,vaikka alkuperäiset oli oikeila pehmusteilla.Ne on muuton aika hyvät,jos vaan on kunnossa,ei hassummat.Joo ja se pölykapselijuttu on tänäpäivänä hiukan hankala,tahtoo olla jo paalissa vanhat auton osat.Mulla saattaa yhdet vielä olla,en ole tosin varma.Pitäis oikein päästä mökillä varastoja kaiveleen,muistikuva on että sielä aika hyvätkin vielä olis.Kun vaan muistais käydessä kaivella.

Tirppa

Jäsen
Vs: Tipparellu Kerho tänne !Ja tasapuolisesti jouluja kaikille

harriveikko sanoi:
Sun tippas on "ns.karvalakkimalli",kun on varustettu telttajakkaroilla.Älä siitä välitä,sellaset mä omaanikin haalin,vaikka alkuperäiset oli oikeila pehmusteilla.Ne on muuton aika hyvät,jos vaan on kunnossa,ei hassummat.Joo ja se pölykapselijuttu on tänäpäivänä hiukan hankala,tahtoo olla jo paalissa vanhat auton osat.Mulla saattaa yhdet vielä olla,en ole tosin varma.Pitäis oikein päästä mökillä varastoja kaiveleen,muistikuva on että sielä aika hyvätkin vielä olis.Kun vaan muistais käydessä kaivella.
Jep. Telttatuolit on ja pysyy. Ovat mukavammat kun monet oikeat penkit ;D Paljonko haluat noista pöläreistä? Laita mulle vaikka yv:tä jos löytyy. Ne on kun kirsikka i:n päälle tuohon autoon ;D

harriveikko

Aktiivinen jäsen

No kyllähän me voidaan puotia niistä käydä,vaikka vaihtokauppaa.Mun vaan tarvii ensin ne löytää sieltä mökiltä.Muistaakseni ne ei ole edes pahassa kunnossa,mutta ei ne uudet tietenkään ole.Tarvis vaan mennä sinne mökille.
Eilen tuolta halpakaupasta tein uuden tuttavuuden.Löysin sellasen paukkupullon,kuin hiottava pohjamaali.No ajattelin,että eihän siinä ole mitään järkee,ellei se jotain myös täytä.No koitettavahan sitä oli.Täytti hyvin maalista sellaset naarmut ja sellasen lohkeemankin sillä sitten sain maalipinnasta täytettyä.Ei ihan vastaa ruiskukittiä,mutta pikkunaarmut sillä on helppo ja nopea tapa korjailla.Tietysti isoihin koloihin laitetaan kittiä,mutta jos on esim.vain naarmunen pinta,tällä sellasen korjaa ennemmin.
Eli ihan on hyvä aine.

Tirppa

Jäsen

Eipä tuo pieni ajan patina niin haittaa, on sitä itse autossakin. Mitenkäs, kun käsittääkseni nuo takalokarit ovat pulteilla kiinni (en ole vielä kerennyt autoa pläräämään kauheasti kun ei ole omalla tontilla) niin kuuluuko siinä korin ja lokasuojan välissä normaalisti olla jonkinlainen kumitiiviste tms? Mulla ei sellaista näytä olevan.

Hyvät Joulut kaikille Tipparenaultisteille.

ahis

Nuorempi jäsen

Eipä siä mitää tiivistettä ole.Korikitillä omani tiivistin,ettei pääse isommat paskat väliin muhittuu.

Ylös Bottom