Tipparellu Kerho tänne !

otto

tipan tuntija + R 19
toki, tein suojalaipan vanhaan reikään ja pumpun ja kaasarin väliin suodatin/vedeneroitin yksikkö. ensiasennus konehuoneeseen aiheutti kuumalla sen ilmiön että bensa tuppas höyryyntymään eikä lähteny helpolla uudelleen käymään joten vaihdoin pumpun tankin luokse jonka jäkeen ei ongelmia. kaasarina dellorto ja ihan autotarvikeliikkeestä sen pumpun ostin, toki kerkes hajoomaan takuuaikana.

Viimeksi muokattu:

orsome

Jäsen
mikä pumppu ja tarvittava paine?
ei oo visiinn mitään paluu taikka kiertolinjaa vaan suora syöttö

mulla valitettavasti Zenith 28IF...toimii jos IF...

Minulla on myös dieselaggregaatt, jossa on Hardi-polttoainepumppu, joka säätää automaattisesti tarvittavan pumppausmäärän. Pumpussa on kääntyvät liittimet.
Jotkut sanovat, että on parempi asentaa pumppu lähelle bensatankkia eikä moottoritilaan, koska ylimääräinen lämpö saa bensan vain kiehumaan?

englantilaisille autoille (kuten mini 848cc, jonka polttoaineenkulutuksen pitäisi olla samalla tasolla kuin R4:ssä 845cc moottorilla?) löytyy vertailutaulukko täältä;

tämä on heidän suosituin mallinsa:

luulen, että jopa 3psi paine riittäisi Zenith 28IF:lle, mutta olen nähnyt täällä foorumilla, että paineen pitäisi olla max 0,8 baria ja 3 psi korreloi vain 0,2 barin paineeseen
Painepalkki: 0,13-0,20/psi 1,88-2,9
Kuljetuskapasiteetti 60-80 l/h

Viimeksi muokattu:

MarkkuVuorikoski

Nuorempi jäsen
-77 musrorekisteröity kesätippa "Kerttu" pihassa parkissa.
Mulla pn ollut monta Tippaa vuosien varrella ja tekniikka on tullut tutuksi. Jos tarvitset apua, niin kysy ihmeessä, sähköosiakin löytyy, samoin kuin kytkentäkaavat.

renonen

Jäsen
Oisko kellään myynnissä vanhakeulasen konepeltiä. -67 vuosimalli. Hyväkuntoista oisin hakemassa. Tippa rupeaa olemaan kohtapuoleen katastus kunnossa. Maalaus tulee ensitalven aikana. 0500912459 Kalevi

renonen

Jäsen
Kiitoksia projektissa mukana olleille. Neuvoa kysytty ja sitä on saatu. Muitamia hyviä osavinkkejä (esim. takajarrujen paineensäädin joka on nuissa vanhemmissa uusi löytyi muistaakseni Italiasta)

Pikkuhiljaa täytyy alkaa päälly fiksaukseen. Nyt taas uusi kysymys? Löytyykö videon pätkää sivuikkunoiden liuku tiivisteen vaihdosta. Fransosella liukutiivistettä näkys olevan.

renonen

Jäsen

Tämä liukutiiviste on tarkoitettu metallikarmeihin. On kuitenkin erillaista jossa on sivuhuullos joka tulee ikkuna aukon sisäpuolelle. Liekkö sekin passais.

Viimeksi muokattu:

otto

tipan tuntija + R 19
no ei olla, piti sulatella tota juttuu enkä löytänyt korikirjaani, missä on kuvattuna kaikki kohdat poikkileikkauksina, mutta tuo eka on se oikee, oiskos 79 jälkeen käytetty tota toista jossain, mitä en tiedä.

orsome

Jäsen
oon laittanut uudet ja taisi olla juuri tuota franzözen listaa, vähän on tiukat liut mutta ruuvien löytäminen on pelkkää tuskaa missä ne oikein luuraa

orsome

Jäsen
taitaa kyllä olla jo kauniiden ilmojen ajelut takanapäin tänä vuonna.
Katsastusmies kiukutteli jo toistamiseen hammastanko ohjauksen välysten kanssa ja uhkaili ettei mee enää seuraavalla kerralla(2023) läpi.
Tulevan talven seis kunnostuksia; alapallonivelet+vetarien kumit+samalla pitää vissiin loota ottaa alas ja tsekata tiivisteet+purkkiorjan puoleisen lattian pohjasta vanhojen pellien reunat siistittävä vaikka olikin massattu+pari edelleen kummittelevaa pientä ruostesaumaa paikottavana+maalia

otto

tipan tuntija + R 19
nimellä "hela" oli autorexin tiskillä tuohon korjaussarja, 5-6 osaa ja helppo vaihtaa, saanti netistä???

otto

tipan tuntija + R 19
jep ainakin kolme alhaalla ja muitakin, kaiketi kymmenkunta ja joku 2.8x9 linssikanta. voinee laittaa niillä 2.5 poppareillakin.

Ylös Bottom