Tehoton pissapoika Clio II

Seba

Jäsen
Kirjoitetaas tästäkin vaikka oon kärsinyt tästä viasta uudesta lähtien.

Eli ongelmana on ton 2003 Clion onneton pissapoika. Paikallaan ollessa se toimii vielä jotenkuten, mutta vauhdissa suihku lentää just ja just tuulilasin alareunaan. Mun R19:ssa toi suihku on paljon parempi, eli sellainen kuin pitääkin.

Onko tässä ongelmana noiden pumppujen tehottomuus vai mikä? Purin autosta pissapojan säiliön irti ja eihän sinne käynyt mun ostama pumppu (6mm imupuoli kun siellä on 18mm imupuoli). Jos haen esim. Motonetistä pari tarvikepumppua, niin pitäiskö sillä saada lisää painetta lasille? Nyt siellä on siis kiinni alkuperäiset pumput missä on Renaultin, Peugeotin ja Citroenin logot.

jami

Jäsen
Vs: Tehoton pissapoika Clio II

Eikös lasinpesimen suuttimet ole säädettävää mallia noissakin?

Seba

Jäsen

Voihan niitä säätää, mutta kun sillä säädöllä ei ole mitään iloa jos ei oo tarpeeksi painetta.

a.e

Aktiivinen jäsen

Tuntematta clion pissapoika systeemiä niin tuleeko
lampunpesureille hyvin vettä?
Jos tulee niin eikö pissapojan ja lampunpesimen moottoria voisi vaihtaa keskenään
ja näin testata onko vika moottorissa. ???

Seba

Jäsen

Tulipahan vaihdettua pumppu tänään, mutta repsikan puolelle ruikkii edelleen huonosti. Se on hanurista kun pitää yhdestä lähdöstä haaroittaa kaksi suutinta ja toinen on vielä pidemmän letkun päässä kuin toinen.

Vinkkejä muille hommiin ryhtyville:
- muista asentaa pyyhkijämoottori+vivustopaketti niin että moottori on tuettu tulipellin nystyrään
- muista merkata mikä letku on mennyt mihinkin, mulla ekalla testillä tuulilasin ja takalasin toiminnot oli ristissä
- pyyhkijän sulan varsien kartioihin kannattaa pikkaisen sipaista kuparitahnaa niin on seuraavalla kerralla kivempi irroittaa noi

Eli helppo homma mikä on helppo ryssiä jollain pienellä oikaisulla...

apkrauma

Jäsen

Toivottavasti olet jo ongeman ratkaissut. Itsellä kokemusta Laguna 98 kanssa. Tuulilasinvaihdon jälkeen loppui paineet, ei mennyt kuin 9kk jälleen lasi hajalla, ei kun lasi vaihtoon ja taas toimi paineet. Luultavasti letku mutkalla jostain mistä sitä ei heti havaitse. Tehtaallakin alkuperäis asennuksessa se voi tapahtua....

Ylös Bottom