Karvalakki
Jäsen
- Viestejä
- 445
Eli tarina alkaa viime toukokuusta kun etupäässä alkoi pyöränlaakeri jurisemaan. Päätin vaihdattaa molemmat etupään pyöränlaakerit. Nyt 11kk ja vajaa 30tkm tapahtuneesta alkoi pelkääjän puolen laakeri jurisemaan. Uusi tilattiin ja vanha sovittiin lähetettäväksi valmistajalle joka päättää korvauksista. Tänään oli laakerin vaihdon aika. Uusi tilattu osa ei sopinut ollenkaan. No äkkiä uutta kysymään ja seuraava laakeri tuli pian korjaamolle. Sen korjaamo asensi paikalle. Pyöräkin jo paikalla kun asentaja kokeilee että tässähän on vielä klappia. Taas väärä laakeri. No soitto varaosamyyjälle että mikä homman nimi. Lupasivat selvittää asiaa. No mun piti jo jatkaa matkaa. ABS-valot paloivat kun laakeri oli väärää mallia.
Ajoin merkkiliikkeen kautta ja kysyin rekkarinumerolla että minkä kokoinen laakeri pitäisi koslaan sopia. 40mm x 84mm x 39.7mm oli oikeat mitat. Soitto varaosamyyjälle että mitä mallia olivat tyrkyttäneet. Siellä oli kokoa 40mm x 84mm x 38mm eli siitähän tuo klappi johtui parin millin heitosta. Heidän luettelossaan oikea laakeri sopisi ainoastaa phase II malliin. No käskin lähettää oikean laakerin korjaamolle ja huomenna uusi yritys.
Yritin selvittää mitä kokoa ne laakerit olivat jotka vuosi sitten asennettiin mutta ei korjaamolla osattu sanoa varaosanumeroa eikä varaosamyyjä ehtinyt asiaa selvittää. Jos silloin on asennettu vääränkokoiset laakerit niin minunhan ei tarvitse maksaa tietenkään tätä uuden laittoa. Enkö ole oikeutettu myös toisen puolen laakerin vaihtamiseen oikeanlaiseen ilman maksua vaikka se onkin vielä ehjä?
Ajoin merkkiliikkeen kautta ja kysyin rekkarinumerolla että minkä kokoinen laakeri pitäisi koslaan sopia. 40mm x 84mm x 39.7mm oli oikeat mitat. Soitto varaosamyyjälle että mitä mallia olivat tyrkyttäneet. Siellä oli kokoa 40mm x 84mm x 38mm eli siitähän tuo klappi johtui parin millin heitosta. Heidän luettelossaan oikea laakeri sopisi ainoastaa phase II malliin. No käskin lähettää oikean laakerin korjaamolle ja huomenna uusi yritys.
Yritin selvittää mitä kokoa ne laakerit olivat jotka vuosi sitten asennettiin mutta ei korjaamolla osattu sanoa varaosanumeroa eikä varaosamyyjä ehtinyt asiaa selvittää. Jos silloin on asennettu vääränkokoiset laakerit niin minunhan ei tarvitse maksaa tietenkään tätä uuden laittoa. Enkö ole oikeutettu myös toisen puolen laakerin vaihtamiseen oikeanlaiseen ilman maksua vaikka se onkin vielä ehjä?